World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tai Mai Shu
Varför bry sig om att logga ut när /console reloadui funkar prima?

Visste inte ens att det fanns ett sånt kommando. Nu gäller det bara att man kommer ihåg det där till nästa gång buggen uppstår.

Visa signatur

.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
Öööh...jag ser ingen skillnad ?

1.10:
Increases the critical strike chance of your Frost spells against frozen targets by 10/20/30/40/50%

1.11:
Increases the critical strike chance of all your spells against frozen targets by 10/20/30/40/50%.

Tycker den ser buffad ut...all you spells istället för frost spells.

ang: 1.11:
Increases the critical strike chance of all your spells against frozen targets by 10/20/30/40/50%.

är källan en sida man kan lita på till 100%?

för fy faaan vilken imbabuff mages får isåfall

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Midvinter
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-mage-en&t=...

I'm not a non-Mage, but I'll just respond to this one part here...

There are always expectations, but please do remember that Mage, Shaman and Rogue are last on the list of classes to have their talents reviewed, and that's for a reason. These classes are considered to not be in need of power buffs on their talent trees, but rather in balancing between trees, variety in good builds and some general tweaking.

I won't get into a discussion on whether this is achieved at this time. This is a first look at the talents - keep the constructive feedback coming and we'll see where it ends up.

Dra mig baklängsen, vilken noob j'vel...

Han har då aldrig rollat warrior!

Om blizz fixar Mages/Shammys före warriors så är det /wowquit!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Dra mig baklängsen, vilken noob j'vel...

Han har då aldrig rollat warrior!

Om blizz fixar Mages/Shammys före warriors så är det /wowquit!

Warrrior har fått sin buff enligt dom, det va när vi fick dual whield specilazation
:/

Permalänk
Medlem

Warriors är ju uber, både i PvE och PvP. Så kan inte se hur de behöver en boost.

Permalänk
Medlem

Warriors klarar sig bra som dom är.

Mages är bra som dom är men som blizzard sa så är det balacering i trädet som krävs, ingen allmänn jätte remake av trädet.

Shamaner kräver fan en stor makeover tycker jag, deras träd är fan en enda röra, ge dom free eller mindre poäng för mana ride, ge dom 2h skill från början till att börja med.

Rogues tycker jag är bra som dom är, finns väll några fåniga skills i träden men ingen seriös jätte makeover behövs.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Warriors är ju uber, både i PvE och PvP. Så kan inte se hur de behöver en boost.

är warriors så bra? då måste han som gav sig på mig va riktigt kass spelare iof så dog jag men det var inte långt ifrån att jag vann, han hade 17% hp kvar när jag dog.. hade lyckas om jag inte tryckt fel knapp när ja skulle dricka helthpotion

jag är Tauren shaman lvl 24 o han Human warrior lvl 26.. och jag är riktigt kass när det gäller PvP.

aja.. till min fråga ja tänkte ställa.

Någon som kan ge lite tips på talents till Shaman... är lvl 24 nu snart 25.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 9 3950x | RTX 2060 | 16Gb RAM | 512Gb + 256Gb SSD
NAS: HP Microserver Gen8 | 8GB Ram | 3x2Tb ZFS | FreeNAS
SRV: HP ML350p Gen8 | 64GB Ram | 2x E5-2630v2 | ESXI

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Buio
Warriors är ju uber, både i PvE och PvP. Så kan inte se hur de behöver en boost.

Håller inte med där. Warriors är en klass jag ännu inte torskat mot "man mot man"...ett par av dom har tom varit 4lvls högre. Är själv Paladin.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Degeneration
Håller inte med där. Warriors är en klass jag ännu inte torskat mot "man mot man"...ett par av dom har tom varit 4lvls högre. Är själv Paladin.

Det där beror mer på att vissa klasser har "övermän" som de har svårt mot, så även warriors. T.ex. vissa casters har ju också enkelt mot dem (om de kan kita korrekt). Dock så tänker jag nu mer på dem med endgame gear. Om man tar dem i blå gear så är de inte lika bra. Det verkar som warriors är den klass som skalar högst med bättre gear.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Dra mig baklängsen, vilken noob j'vel...

Han har då aldrig rollat warrior!

Om blizz fixar Mages/Shammys före warriors så är det /wowquit!

Warriors har redan haft sin review i patch 1.6. Med tanke på att de är bland de viktigaste individerna i en raid som tanks och att de kan göra enorm skada, både i pve och pvp, med en build för det är warriors inte en speciellt dålig klass, även om den måhända inte är perfekt. Finns nog ingen klass som kan få så stora bonusar av att uppgradera en enda pryl.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Dra mig baklängsen, vilken noob j'vel...

Han har då aldrig rollat warrior!

Om blizz fixar Mages/Shammys före warriors så är det /wowquit!

Sorry men jag har både en mage warrior och en rogue som alla är lvl 60, warrior är den som lätt är bäst i pvp.

Och på det sista: hoppas kan man ju...

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Dra mig baklängsen, vilken noob j'vel...

Han har då aldrig rollat warrior!

Om blizz fixar Mages/Shammys före warriors så är det /wowquit!

Wariors har feta problem i pvp, dör mot varenda klass!!!!!!111one
Warriors är utan tvekan livsfarliga i pvp, har du provat någon annan klass än warrior och lirat en stund på dom? Då inser du förhoppningsvis hur bra warriors är. Annars kan jag nog inte hjälpa dig.

Visa signatur

I7 4770K, MSI Z87-GD65, Gainward GTX770 SLI, 32 Gb Kingston CL11 2400Mhz XMP Beast , Corsair 750D, 2x Seagate Barracuda 3TB Raid 1, Sandisk Extreeme II 240 GB, be quiet! Dark Power Pro10 850W, Logitech G510+G400+G930+Z680

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
ang: 1.11:
Increases the critical strike chance of all your spells against frozen targets by 10/20/30/40/50%.

är källan en sida man kan lita på till 100%?

för fy faaan vilken imbabuff mages får isåfall

Man har en 50% chans att få en crit chans på FRUSNA targets, inte alla, vet inte om det var helt klart för dig.
Btw så är det redan så, ta dig en titt på frost trädet.
http://www.thottbot.com/?ti=Mage

Permalänk
Medlem

Nu är det bara Frostspells, efter patchen gäller det alla.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ElyziuM
JAAA

" When patch 1.11 releases, Innervate will become a base ability for all Druids, trainable at level 40. Once the patch is live, any Druid who formerly had the Innervate talent will instead have the "Swiftmend" talent, which has been added to the Druid Restoration tree, replacing Innervate as the 31 point talent. This new ability will consume a Rejuvenation or Regrowth effect to produce an instant heal."

Ha du nån källa på det där? Kanske jag kan börja spela på min druid igen, har rerollat en präst som väldigt många andra.

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Man har en 50% chans att få en crit chans på FRUSNA targets, inte alla, vet inte om det var helt klart för dig.
Btw så är det redan så, ta dig en titt på frost trädet.
http://www.thottbot.com/?ti=Mage

va? det står ju på IGN att efter patchen så har man 50% critt på en frusen med alla spells..

sen visste jag redan att man har 50% på frusna..

edit: har en lvl 60 mage själv :P.. undrade bara om källan var säker

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tonasty4u
va? det står ju på IGN att efter patchen så har man 50% critt på en frusen med alla spells..

sen visste jag redan att man har 50% på frusna..

edit: har en lvl 60 mage själv :P.. undrade bara om källan var säker

Verkar stämma, blått på mage forumet skrev att ign hade skrivit fel.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mod
Ha du nån källa på det där? Kanske jag kan börja spela på min druid igen, har rerollat en präst som väldigt många andra.

Blev också glad av att läsa detta, men sen insåg jag hur lite det betyder utan källa angiven (vilket folk verkar vara duktiga på att missa ange).

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Feltherr
Blev också glad av att läsa detta, men sen insåg jag hur lite det betyder utan källa angiven (vilket folk verkar vara duktiga på att missa ange).

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-druid&t=...
Hans källa, med all säkerhet.

Mmh... nästa gubbe blir nog druid med Feral som fokus.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Okej, jag börjar få riktigt spel på min chat nu. Hela tiden när jag skriver något en liten stund i typ guildchat, whisper eller en kanal ja har joinat, så bytar den efter ett par sekunder till /say. ibland tar det kanske 10sekunder, ibland 2. Hel konstigt. Någon som vet vad detta kan bero på? Otroligt irreterande, tar hur lång tid som helst att skriva något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Farner
Okej, jag börjar få riktigt spel på min chat nu. Hela tiden när jag skriver något en liten stund i typ guildchat, whisper eller en kanal ja har joinat, så bytar den efter ett par sekunder till /say. ibland tar det kanske 10sekunder, ibland 2. Hel konstigt. Någon som vet vad detta kan bero på? Otroligt irreterande, tar hur lång tid som helst att skriva något.

http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-tech-suppo...

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

Bara för att ni blir WTF pwnade av GM warriors behöver det inte betyda att alla är det, vi är en bra klass men vi är så nerfade man kan bli.

Känn er välkommna in att läsa lite i det amerikanska warrior forumet där man kan hitta spamm trådar, skräp eller off-topic flashfilmer.
Senaste blizz posten var väll ett bra tag sen!

Janss0n: DW specc med en missrate som får oss att skämmas?

Permalänk
Medlem

En fråga till alla er veteraner: Hur funkar igentligen +firespell dmg, +shadow +magical effects på gear etz? Köpte ett Head band som hade +19 firespell dmg men min warlocks seering pain och imollitation gör inte ett dugg mer skada?!
Är det så att det bara är för mages? eller hur funkar +spelldmg igentligen?

Kan någon förklara detta för mig vore jag tacksam

Visa signatur

i5-4670k - Asus Maximus Hero z87 - Nvidia GTX 780 - Samsung 840 pro 250Gb - Crucial Ballistix 16GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Åh, tackar. Satt precis och kolla sökte igenom på forumet, men hittade det inte
Fungerar bra änsålänge.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-warrior&...

Bara för att ni blir WTF pwnade av GM warriors behöver det inte betyda att alla är det, vi är en bra klass men vi är så nerfade man kan bli.

Känn er välkommna in att läsa lite i det amerikanska warrior forumet där man kan hitta spamm trådar, skräp eller off-topic flashfilmer.
Senaste blizz posten var väll ett bra tag sen!

Janss0n: DW specc med en missrate som får oss att skämmas?

Syfta inte på att den va bra, Blizz skulle göra om alla klassers träd och har gjort om warriors, och då vart dom nöjda. Sen att dualwhiled har en tråkig missrate e ju en annan sak.

Permalänk
Medlem

Gjorde dom verkligen om vårat PROTC träd?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Åkerström
Man har en 50% chans att få en crit chans på FRUSNA targets, inte alla, vet inte om det var helt klart för dig.
Btw så är det redan så, ta dig en titt på frost trädet.
http://www.thottbot.com/?ti=Mage

Nej de är inte så nu...

Nu har FROST spells 50% extra crit chans mot frusna (om man har shatter)

I 1.11 får man 50% crit med alla spells...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
En fråga till alla er veteraner: Hur funkar igentligen +firespell dmg, +shadow +magical effects på gear etz? Köpte ett Head band som hade +19 firespell dmg men min warlocks seering pain och imollitation gör inte ett dugg mer skada?!
Är det så att det bara är för mages? eller hur funkar +spelldmg igentligen?

Kan någon förklara detta för mig vore jag tacksam

Nej, ger lika mycket för warlocks. Hittade inte en egen guide för warlock, men i denna guiden (för mage spells) står det hur det räknas iaf.
http://forums-en.wow-europe.com/thread.aspx?fn=wow-mage-en&t=...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mathwarp
En fråga till alla er veteraner: Hur funkar igentligen +firespell dmg, +shadow +magical effects på gear etz? Köpte ett Head band som hade +19 firespell dmg men min warlocks seering pain och imollitation gör inte ett dugg mer skada?!
Är det så att det bara är för mages? eller hur funkar +spelldmg igentligen?

Kan någon förklara detta för mig vore jag tacksam

För det första hur kollar du skadan. om du håller muspekaren över searing pain-symbolen så ser du alltid bas skadan, korkat nog. Om du testar genom att faktiska använda searing pain på fiender så fortsätt testa (:p), aldrig hört talas om att +dmg inte fungerar som det ska. Testa genom att använda SP på en fiende många gånger och kolla om skadan du gör överstiger max skadan som anges när du kollar på detaljerna för SP.

Din hatt/headband, står det "+19 firespell dmg" eller "increases damage done by fire spells and effects by up to 19". Om det är det först så ska skadan alltid öka med 19, om det är det andra så får du bara full bonus på spells som har 3.5 sekunders cast time eller mer. En 1.5-sekunders SP får då bara 1.5/3.5*19 bonusskada.

Immolate har ju även en DoT effekt så jag vet inte exakt hur det fungerar så testa med Searing Pain.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av asnan
Gjorde dom verkligen om vårat PROTC träd?

De gav oss shield slam, vilket är det enda jag kommer på såhär på rak arm.