Ingen bild när jag startar datorn - teori?

Permalänk
Medlem

Ingen bild när jag startar datorn - teori?

Hej,

Sammanbrottet är nära nu, behöver hjälp

Allting började 2½ vecka efter jag köpte mitt ASUS N6600GT 128mb AGP. Startade datorn och fick ingen bild på skärmen. skärmen var i inaktiv/vilo-läge liksom. testade att sätta in mitt gamla grafikkort och då fick jag bild igen.

Var rätt säker på att det var mitt nya grafikkort som hade brakat ihop men när jag gick ner med det till butiken där jag köpte det så testa dom det i sin testdator och det funkade hur bra som helst. Har bytt ut mitt nätaggregat (sitter på 420w nu), köpt nytt moderkort. resettat och flashat BIOS, formaterat och ominstallerat windows.

Känns som jag har testat allt och jag är helt clueless, kan det vara någon inställning i BIOS som är källan till felet? Har satt initial display till "AGP".

Processor: Intel P4 1,9Ghz
RAM: 2x Kingston 512Mbit
Moderkort: gamla (Chaintech MP4M266A), nya (ASUS P4V800D-X)
grafikkort: gamla (GeForce MX400), nya (ASUS N6600GT 128Mbit AGP)
nätagg: 420w

Behöver verkligen hjälp, alla förslag och teorier välkomnas.

tack på förhand / Kiddy

ps. Jag finns i #sweclockers @ qnet om ni känner för att diskutera problemet där istället ds.

Permalänk
Medlem

Provat att sätta i strömsladden till grafikkortet?

Permalänk
Medlem

hehe, självklart har jag prövat med och utan extra strömförsörjning till grafikkortet, någon annan idé ?

Permalänk
Medlem

Funkar ditt gamla grafikkort i din dator du har nu?!

Permalänk
Medlem

Det funkade ett bra tag med det gamla grafikkortet. Men för tre dagar sedan så var det samma sak med det kortet, ingen bild när jag startar upp datorn. detta hände efter en veckas tid av instabilitet. skärmen slocknade när jag spelade wow ett tag.

Permalänk
Medlem

Jag tror nog att din AGP port på moderkortet har gett sej tyvärr..

Permalänk
Medlem

Jo men jag köpte ju ett nytt moderkort, funkade inte på det moderkortet heller, iofs har jag inte testat på nya moderkortet sedan jag formaterade/ominstallerade

Permalänk
Medlem

när du satte i ditt nya moderkort stoppade du i din hårdisk med din gamla windows installation bra gjort !! haha.

Permalänk
Medlem

jag frågade om det när jag köpte moderkortet om jag var tvungen att formatera och ominstallera windows innan jag satte in nya moderkortet. Dom sa att man bör iaf gör det när man satt i nya moderkortet, vadå? vad kan ha hänt då?