World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Nån som vet en bra mod för raids? (andvänder ct_raid assist just nu )
Villa gärna ha nån med några fina frames och kunna se mängden mana/hp på friendlies..tappade alla mina när jag formaterade: /

Permalänk
Medlem

Vad sägs om detta.... En druid med "Finkles Lava Dredger (enchant med 25+ spirit" "Will of Arlokk" och "Fang of Venoxis".
Iof fick han Will of Arlokk idag....Men det roliga är det att jag har "Moonshadow Stave" som man får av den "nya" druid-questet, snällt va? Alla sa åt honom att han typ skulle låta den gå till mig denna gången (tillochmed druid-ledaren bad honom) och även guild-leadern sa åt honom att han hade absolut ingen användning för den.
Förra gången fick en annan druid den och då blev han assur och lefta guildet men kom senare tillbaka. Moget beteende?

Att nämnas kan också vara att han har flest epics av alla druider totalt.
Har ni varit med om något liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brains
Det finns 6st, 5 drakar och kazzak om jag minns rätt, utomhus bossar som spawnar lite hursomhelst med några dagars mellanrum.
Dom går att 20 manna, säkert mindre, om man vet vad man gör.
Jämt stort krig mellan alliance och horde om vilka guilder hinner först.
Jag tycker att utomhus bossarna är ett stort misstag av blizzard.

Vet du om Kazzak har lång respawn time?..

Vaför ett misstag?
Själv tycker jag det är coolt med utomhus bossar.

Föressten.. där längst nere i Winterspring finns ett ställe med massa 60 eliter.. Finns det något speciellt där inne eller?

Permalänk
Medlem

Gah, drygt att få sitta hela natten för att få sitt jeeeklans ice barbed spear >.<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Vet du om Kazzak har lång respawn time?..

Vaför ett misstag?
Själv tycker jag det är coolt med utomhus bossar.

Föressten.. där längst nere i Winterspring finns ett ställe med massa 60 eliter.. Finns det något speciellt där inne eller?

Ja han har väl ett par dagar eller så..
Dom är ett misstag för om man spelar på en relativt stor server så är det nästan BARA 1-4 guilder som får dom varje gång, alltså dom 1-4 ledande guilderna på servern dödar dom.
Jämt fullt med hordes som försöker ganka en medans man dödar draken eller andra alliancer som gnäller osv.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Vad sägs om detta.... En druid med "Finkles Lava Dredger (enchant med 25+ spirit" "Will of Arlokk" och "Fang of Venoxis".
Iof fick han Will of Arlokk idag....Men det roliga är det att jag har "Moonshadow Stave" som man får av den "nya" druid-questet, snällt va? Alla sa åt honom att han typ skulle låta den gå till mig denna gången (tillochmed druid-ledaren bad honom) och även guild-leadern sa åt honom att han hade absolut ingen användning för den.
Förra gången fick en annan druid den och då blev han assur och lefta guildet men kom senare tillbaka. Moget beteende?

Att nämnas kan också vara att han har flest epics av alla druider totalt.
Har ni varit med om något liknande?

Varför re invitea efter att han lefta?

Personer som bara är efter massor av epics kickar vi, vilket druiden verkar vara...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk
Medlem

En liten fråga bara till er som spelar wow som nykära hånglar.
Varför tror ni att WoW är så stort? Enligt mig är det ju inget nytt med det, grafiken är inget vidare och ganska tunnt spel.
Jag skulle gissa att det till stor del beror på spelets enkelhet.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Allt går att sälja med mördande reklam. Själva spelet tror jag inte har något specielt jämfört med andra mmorpg. Enda anledningen är nog att alla fattat tycke för Warcraft serien genom åren.

Visa signatur

Poor people are crazy. Rich people are eccentric

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kappy
Gah, drygt att få sitta hela natten för att få sitt jeeeklans ice barbed spear >.<

Gnäll inte jag har väl varit i av mer än 15h sammanlagt utan att alliance har vunnit än (shadow moon)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
En liten fråga bara till er som spelar wow som nykära hånglar.
Varför tror ni att WoW är så stort? Enligt mig är det ju inget nytt med det, grafiken är inget vidare och ganska tunnt spel.
Jag skulle gissa att det till stor del beror på spelets enkelhet.

Jag påstår att det inte finns något bättre spel i världen med lika bra itemhantering. Jag erkänner, jag spelade ENDAST Diablo 2 för att få den fetaste karaktären jag kunde, och Diablo 2 hade och har ett enormt 'unikt' dropsystem, ungefär samma i Wow. Så, att göra sin karaktär så bra jag bara möjligt kan och testa den mot olika saker, både PVE och PVP, är vad Wow är för mig. Sen är allt annat pluspoäng, som att ta ner nya bossar, alla personer i guildet, etc. Men att det är sån enorm fokus på ens karaktär är enormt kul, att se den bli bättre. Givetvis finns detta i andra MMORPGs också men eftersom jag lirade Diablo 2 var det ett solklart val. Jag har varken spelat Wc2/Wc3 speciellt mycket så själva historien bakom allt kan jag inte ett skit om, egentligen.

Citat:

Vad sägs om detta.... En druid med "Finkles Lava Dredger (enchant med 25+ spirit" "Will of Arlokk" och "Fang of Venoxis".
Iof fick han Will of Arlokk idag....Men det roliga är det att jag har "Moonshadow Stave" som man får av den "nya" druid-questet, snällt va? Alla sa åt honom att han typ skulle låta den gå till mig denna gången (tillochmed druid-ledaren bad honom) och även guild-leadern sa åt honom att han hade absolut ingen användning för den.
Förra gången fick en annan druid den och då blev han assur och lefta guildet men kom senare tillbaka. Moget beteende?

Att nämnas kan också vara att han har flest epics av alla druider totalt.
Har ni varit med om något liknande?

Om jag inte är helt fel ute är väl Will Of Arlokk en av dom absolut bästa regenstavarna i spelet, och har han mer DKP än dig är det väl inte så mycket att bråka om, han har helt enkelt varit med längre eller raidat mer än dig. Se det som ett jobb, desto mer tid du lägger ner på det, desto mer belönad blir du. Tyvärr i vissa fall kanske. Har jag helt fel ber jag om ursäkt.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem

Nån som spelar på serven "Jaedenar" ?
Är det mkt fålk på den och hur är BG? Är det långa köer osv och villka vinner?

Är det bra fålk där?

thx

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
En liten fråga bara till er som spelar wow som nykära hånglar.
Varför tror ni att WoW är så stort? Enligt mig är det ju inget nytt med det, grafiken är inget vidare och ganska tunnt spel.
Jag skulle gissa att det till stor del beror på spelets enkelhet.

vad har grafik med ett bra spel o göra?

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
Gnäll inte jag har väl varit i av mer än 15h sammanlagt utan att alliance har vunnit än (shadow moon)

Shit, skola då?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Brains
Ja han har väl ett par dagar eller så..
Dom är ett misstag för om man spelar på en relativt stor server så är det nästan BARA 1-4 guilder som får dom varje gång, alltså dom 1-4 ledande guilderna på servern dödar dom.
Jämt fullt med hordes som försöker ganka en medans man dödar draken eller andra alliancer som gnäller osv.

/cry

Utomhus bossar är något av det roligaste som finns i wow tycker jag.

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk

Du har inte mycket rätt till att gnälla om gankning om du spelar på en PVP server, då det var helt ditt eget val.

PVP servers i allmänhet förlorade lite av sitt syfte sedan BG introducerades, Blizzard behöver verkligen göra något av World PVP:n.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GeckoYamori
Du har inte mycket rätt till att gnälla om gankning om du spelar på en PVP server, då det var helt ditt eget val.

PVP servers i allmänhet förlorade lite av sitt syfte sedan BG introducerades, Blizzard behöver verkligen göra något av World PVP:n.

Angående World pvp:
Tseric yttrade sig lite angående patch 1.12.

I am hoping much of the argument will subside in 1.12, when we put in a lot of PvP components that will change BGs and affect World PvP.

The gear disparity in BGs has been heavily discussed and we are very much striving for a ranking system that will account for more factors than just level brackets.

If the gear disparity is neutralized in BGs, there is only adequate content to be concerned with. I think that stings less than getting rolled by a team of purplz regularly. Heck, it might even provide incentive for people who didn't PvP much, prior to 1.12.

Resten av vad han sa finns på http://forums.worldofwarcraft.com/thread.aspx?fn=wow-general&...

Dock är det lite kryptiskt.

Permalänk

tjena! Är helt ny inom wow och undrar om man möjligtvis kan köpa ett Guest Pass någonstans ? Orsaken till att jag undrar är att jag enbart skulle vilja spela en kortare period för att prova på och se hur det går till.Och jag har ingen vidare lust att lägga ut 249:- för att bara spela några dagar.Har själv klart redan frågat mina vänner som spelar och de har tyvärr inga kvar. Så någon som vet var man kan köpa ett sådant ?

Visa signatur

Pain is temporary, glory is forever..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
vad har grafik med ett bra spel o göra?

I wow tror jag att designen/grafiken har en rätt stor del i att det är stort. Men det innebär iofs inte att det är snyggt.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Basti
I wow tror jag att designen/grafiken har en rätt stor del i att det är stort. Men det innebär iofs inte att det är snyggt.

som du sa, det är inte så snyggt. men otroligt mysigt eller hur man nu ska beskriva det...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Säker på att det inte är i westfall du ska leta?

Bah jag läste visst fel.. Wetlands westfall liknar för mycket :p.

Den i westfall vet jag var den liggar iaf.. det är rätt, det är den jag letar efter.

Visa signatur

1337 (Leet = Elite) speak is the latest bastardisation of the English language by our friends from across the Atlantic. It was developed by thousands of adolescent, spotty nerds with no life, poor literacy and non-existent personal hygiene

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanzaki
Bah jag läste visst fel.. Wetlands westfall liknar för mycket :p.

Den i westfall vet jag var den liggar iaf.. det är rätt, det är den jag letar efter.

hehe

Har hänt att jag läser fel på det med.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

äre bara jag som inte kan 'flytta' äver en gubbe till test realmen?
trycker på copy character men kommer bara till en vit sida..

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sucker
vad har grafik med ett bra spel o göra?

Eftersom det är grafiken som man sitter och glor på hela tiden är ju det självklart en otroligt viktig del. Den som säger något annat kan väl hålla sig till MUD.

Permalänk
Keeper of The Nvidia Drivers

Skulle behöva ett macro som kastar Wind fury totem/ Strenght totem (jag är krigare så jag har ingenaning om hur macrot skall se ut) kan nån skriva ett sådan pls ?

Visa signatur

AMD FX53 939 | MSI nForce4 939 | Ati Radeon x1800XT OC PE | 2*1024mb G-Skill 1-2-3-2-5 | Comhem 10/1 | Frölunda Indians SM GULD!!!
In Hoc Signo Vinces!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
äre bara jag som inte kan 'flytta' äver en gubbe till test realmen?
trycker på copy character men kommer bara till en vit sida..

ja har inga probs =/

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phen
Eftersom det är grafiken som man sitter och glor på hela tiden är ju det självklart en otroligt viktig del. Den som säger något annat kan väl hålla sig till MUD.

jo visst det stämmer....men allt fler spel blir mer fokuserade på grafik o skiter o storyn(vilket är bra mycket viktigare imo). Så varför lägga så jäkla mycket kraft på det?
Grafiken får gärna va grym o suverän...men inte alls på bekostnad på storyn som hela spelet bygger på. Kan knappt nämna något spel som jag tycker verkar vettigt att spela, som släppts nyligen.

kanske missförstod dig dock.

Citat:

I wow tror jag att designen/grafiken har en rätt stor del i att det är stort. Men det innebär iofs inte att det är snyggt.

håller med dig där basti

detta blev en aning OT

Citat:

Det borde göras fler gamla spel

låter dumt, men stämmer

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ragnarok
Skulle behöva ett macro som kastar Wind fury totem/ Strenght totem (jag är krigare så jag har ingenaning om hur macrot skall se ut) kan nån skriva ett sådan pls ?

Så här tror jag, men då måste du trycka två gånger.. finns kanske något mer avancerat, men det känner jag inte till iaf :>

/cast Wind Fury Totem (rank x)
/cast Strenght of the earth totem (rank x)

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Någon som vet en sida där man kan se när hur ny/gammal en server är, där de listar servers beroende hur nya de är.
Har kikat runt på warcraftrealms.com men hittar inte den funktionen :S

Visa signatur
Permalänk
Medlem

ZGraid

Japp, då var det dags för guilden för ZGraid. Smart är det också när man själv är guildleader och ska leda raiden, och aldrig varit i ZG själv. Jag har bara sett Jeklik (Batboss) blivit nertagen av min vän och hans guild.

Jag såg en guild som hade den här uppställningen:
1 druid
2 hunters
4 mages
3 priests
2 rogues
2 shamans
2 warlocks
4 warriors

Vad tycks om den? Det är det enda jag har att utgå ifrån..
Vi ska göra batboss, och klarar vi den ska vi till venoxis. Några tips när addsen kommer i batboss? Det jag vet är att Jeklik vid 50% går till sin vanliga form och har värsta superhealen, som rogues och shamans (?) ska avbryta annars är det kört. Något speciellt man ska tänka på i allmänt? CTraid och Vent är ett måste antar jag?
Tacksam för all hjälp.
Jag har läst ganska mycket om det på internet, bl a http://www.wowwiki.com/High_Priestess_Jeklik

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem

Re: ZGraid

Citat:

Ursprungligen inskrivet av NauSea
Japp, då var det dags för guilden för ZGraid. Smart är det också när man själv är guildleader och ska leda raiden, och aldrig varit i ZG själv. Jag har bara sett Jeklik (Batboss) blivit nertagen av min vän och hans guild.

Jag såg en guild som hade den här uppställningen:
1 druid
2 hunters
4 mages
3 priests
2 rogues
2 shamans
2 warlocks
4 warriors

Vad tycks om den? Det är det enda jag har att utgå ifrån..
Vi ska göra batboss, och klarar vi den ska vi till venoxis. Några tips när addsen kommer i batboss? Det jag vet är att Jeklik vid 50% går till sin vanliga form och har värsta superhealen, som rogues och shamans (?) ska avbryta annars är det kört. Något speciellt man ska tänka på i allmänt? CTraid och Vent är ett måste antar jag?
Tacksam för all hjälp.
Jag har läst ganska mycket om det på internet, bl a http://www.wowwiki.com/High_Priestess_Jeklik

Vi i våran guild har venoxis på farm status då hon är väldigt mycket enklare än Jeklik. Var inte med förra zg då vi fick ner jeklik så jag vet inte riktigt om taktik och så förutom att man precis som du säger ska avbryta hennes healing.

Sen kanske man inte får ner allting på första försöket men huvudsaken är att man har roligt.

Visa signatur

Vivi Orunitia- "How do you prove that you exist...? Maybe we don't exist..."