World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem

Vart kan i Westfall levla upp som bäst?

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Går väl inte riktigt att använda deras application som grund, iom att de redan har allt på farmstatus och därför inte är så kinkiga med resists och sånt?

Så här ser vårat ut:

Attunements: You must have Ony, BWL and MC Attunement. If you don't have them save your application until you do

Gear: What kind of gear do you have? It should be at least almost all blue. Do you have different outfits for certain situations? What are the 3 best pieces of kit you have?

Resists: Fire should be a minimum of 100 unbuffed, more if you are a melee class.

Availability: How often can you raid? Does our raiding times fit your schedule?

Vi är på Ebonroc nu så vi är inget riktigt hardcoregille.

Det kanske var fel att använda deras applikation som grund.

"You should match some minimum preferences, like FR: 100, MC/BWL/Onyixa-Keys, high attendance, good MOTIVATION and a will to make progress.

If you dont have this stuff, or willing to get it, please post to another guild. "

Det är från min guild, vi är också på Ebonroc, började där för 2 veckor sedan. Vi är inte heller en hardcore guild, vi är bara en massa folk som gillar wow. Kanske ska säga att guilden består av folk från stora delar av världen, och alla åldrar, en del tjejer/kvinnor också, trots de fördomar en del har om dessa som spelare.

Vi har tagit in folk som har mindre än 100FR, mest efter att vi sett dem spela, bra spelare med dålig gear är bättre att ha i en guild än Fullt T2 som inte kan spela.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av thunderinternet
nej det är du tamigfan inte, du är ganska efterbliven faktiskt.

hahhahahaha *skrattkramp*

Din signatur gör det ju inte lättare heller

Ursäkta OT

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av darkmoon
Jag tycker nog att tier 0,5 är rätt ok att satsa på, det visar också ett engagemang. Men om du ska få ut bra healing så är det Dire Maul och brs som gäller, det finns några schyssta drops i Strath/Scholo också, och det lär inte vara någon som nekar dig en plats bara för att du har full devout, men det gäller att komplettera. Sen vill du ju ha lite mer FR än vad devout ger... När jag började i MC så hade jag nog bara tre bitar BS, resten var från Dire Mail eller andra drops från olika instancer. Det mesta du hittar i DM är bättre än tier 0 settet.

Vad är det som droppas i DM?.. Alltså är det ett helt set eller?..
Och i villken av DM är dom bäst dropsen?

Och ang: FR.. Vad för delar är smartast att fixa som ger +FR när jag även måste ha lite +healing på min saker.
Nå tips?

thx!

Permalänk

Sket i att gå till r11 igen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Det kanske var fel att använda deras applikation som grund.

"You should match some minimum preferences, like FR: 100, MC/BWL/Onyixa-Keys, high attendance, good MOTIVATION and a will to make progress.

If you dont have this stuff, or willing to get it, please post to another guild. "

Det är från min guild, vi är också på Ebonroc, började där för 2 veckor sedan. Vi är inte heller en hardcore guild, vi är bara en massa folk som gillar wow. Kanske ska säga att guilden består av folk från stora delar av världen, och alla åldrar, en del tjejer/kvinnor också, trots de fördomar en del har om dessa som spelare.

Vi har tagit in folk som har mindre än 100FR, mest efter att vi sett dem spela, bra spelare med dålig gear är bättre att ha i en guild än Fullt T2 som inte kan spela.

Det där såg bättre ut i mina ögon iaf, ungefär så tänker vi också.

Angående saker från DM: Nej det är inget set, det är lite olika saker, jag vet inte vilka items som är bäst för priest eftersom jag bara varit i DM med min main, men de bästa föremålen för de flesta klasserna finns där. Och FR hittar du i BRD och BRS (upper och lower). Personligen tycker jag det är bäst att skaffa en hel drös med föremål och sen plocka ihop det bästa för stunden, det gäller särskilt manaklasser. T ex så ta dig tid att skaffa ett mana regen set, ett +healing och ett FR sen kan du plocka som du vill. Vet inte om det ens finns några föremål med både FR och +healing eller mana/tick, förutom din DM-trinket "jadda jadda shen'dralar ancient jadda jadda". Det är så våra casters och healers gör, samt jag själv. Men när det gäller pre MC saker (dessa jävla särsksrivningar och svengelska gör mig galen!) så brukar man alltid förlora väldigt mycket på att använda FR (i ditt fall healing och mana) eller tvärtom, att man inte får så mycket FR, så man får jämka bäst det går.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Vilken guild tar in karaktärer med dålig gear, man ska ha bland de bästa blå som finns.

De flesta guilds som bara har kommit till ZG och/eller första bossarna i MC har problem med att deras bästa healers (eller de klasserna som är sällsynta på deras server) blir värvade av bättre guilds. Då frias det ju upp utrymme för nån med den klassen.

Visa signatur

ABIT AN8 / 3000+ Winchester @2,31 Ghz / 2 x Corsair Value Select 512 MB / HIS Radeon X800XL / Creative Audigy 2 ZS / Tagan 380 W / Hyundai Q17

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Förstår inte folk som göra filmer där dom tar bort alla sina saker/chars överhuvudtaget. Är det någon som bryr sig?

japp, det finns folk som bryr sig.. alla tycker inte lika om saker och ting..

Visa signatur

Dator1: MOBO: asrock x570 taichi razer edition - CPU: Ryzen 5950x - GPU: Asrock 6900 XT Phantom Gaming - RAM: Corsair Vengeance LPX Black 64GB 3600 CL18 - PSU: Corsair RM1000x V3 1000W - Kylning: nzxt kraken x73 360mm AIO - Chassi: lian li pc-o11 XL.

Dator2: Asus bärbar med ryzen 4800h+rtx2060

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Biggus Dickus
De flesta guilds som bara har kommit till ZG och/eller första bossarna i MC har problem med att deras bästa healers (eller de klasserna som är sällsynta på deras server) blir värvade av bättre guilds. Då frias det ju upp utrymme för nån med den klassen.

Beror lite på om servern är helt ny eller inte, emigrerade från min server (uppe sen release) där de allra flesta guilder var på väg in i bwl, och då är kraven högre vilket gör att man som "nybörjare" (kallar det så, även om det inte alltid stämmer) har otroligt svårt att komma in i en guild om man inte har otroligt bra utrustning (svårt att få om man inte spelat mc/bwl innan) eller en förmåga att kunna sin klass bättre än de flesta andra. Sen så på den servern så kördes ZG/AQ20 med PuGs från de bättre guilderna/randoms. Saknar det lite grann, men inga köer i pvp är skönt det med.

Konstigt nog så saknas det på alla servrar jag spelat, Tanks med bra equip, healers allmänt. Överskott finns på Warriors (MS/Fury) och övrig dps. Vad beror det på? Alla som är guildlösa med sina dpskaraktärer rerolla healer så kommer nog guildinvites

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Henrik21
Beror lite på om servern är helt ny eller inte, emigrerade från min server (uppe sen release) där de allra flesta guilder var på väg in i bwl, och då är kraven högre vilket gör att man som "nybörjare" (kallar det så, även om det inte alltid stämmer) har otroligt svårt att komma in i en guild om man inte har otroligt bra utrustning (svårt att få om man inte spelat mc/bwl innan) eller en förmåga att kunna sin klass bättre än de flesta andra. Sen så på den servern så kördes ZG/AQ20 med PuGs från de bättre guilderna/randoms. Saknar det lite grann, men inga köer i pvp är skönt det med.

Konstigt nog så saknas det på alla servrar jag spelat, Tanks med bra equip, healers allmänt. Överskott finns på Warriors (MS/Fury) och övrig dps. Vad beror det på? Alla som är guildlösa med sina dpskaraktärer rerolla healer så kommer nog guildinvites

Det där känner jag igen, tanks som vill vara tanks saknas alltid. Fattar inte varför, en ordentlig tank grindar visserligen lite slöare än en Arms/Fury men å andra sidan: Slår inte känslan att tanka en drake på 20 ton det? Jag skulle då köra prot om jag var med i en end game guild. Och så jävla dåliga är inte prot i PvP heller. Inte ordentlig PvP iaf. Och alla priests vill köra Shadow, alla druider Feral. Suger är vad det gör.

Permalänk
Medlem

Kommer speca feral/resto 30/21 med min druid när 1.11 kommer Min gear just nu uppväger det som jag kommer tappa jämfört med min 20/31 som jag har idag. Vi har tankar som är allt från cookiecutter till nästa full protection. Vi har även en Fury/prot tank, det är rätt kul att se dualwield i MC på trash

http://wow.allakhazam.com/profile.html?615814

Sån gear vill jag ha på min warrior också, har bara full might nu. Protection gör att du blir långsammare på att döda saker men du lever å andra sidan en hel del längre. Har även en shadowpriest i guilden, han har varit holy/disc, men han tycker det är så långsamt att grinda, han har dock utrustningen för att var MT healer på Ragna/vael etc även som shadow spec.

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem

Jag vill bara skryta lite nu

Macceswe på Deathwing

3 delar av Cenarion på en run, Chest, Shoulders och Belt

Nu behöver jag bara leggings

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem

vad i helvete jag kan inte logga in på wow.
Klagar på fel lösenord. och enligt en polare så har min rogue varit online för 8 timmar sen och då var jag på jobbet!!

Fy fan

Ja jag har mailat blizzard om det. får se om jag får nått svar.

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
vad i helvete jag kan inte logga in på wow.
Klagar på fel lösenord. och enligt en polare så har min rogue varit online för 8 timmar sen och då var jag på jobbet!!

Fy fan

Ja jag har mailat blizzard om det. får se om jag får nått svar.

Låter inte för roligt, hoppas de löser sig..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av weew
Vad är det som droppas i DM?.. Alltså är det ett helt set eller?..
Och i villken av DM är dom bäst dropsen?

Och ang: FR.. Vad för delar är smartast att fixa som ger +FR när jag även måste ha lite +healing på min saker.
Nå tips?

thx!

I Die maul droppas Cloth saker med + Healing som är väldigt bra! Det är Random Rares så inget set.

Du behöver bara Fire resist för Ragnaros i Molten Core och där är de runt 110 som behövs (obuffat). Det finns en fin Classtrinket som droppar i Dm, skaffa. Sen Onyxiahalsbandet, samt Fire res på cloak, 2 fire res ringar, samt ett par boots som droppas i ubrs.

Spana gärna in http://www.wow-loot.com/ så ser du mer specifierat vad som finns och var de droppar!

Permalänk
Medlem

Jag har hört vissa rykten om att WoW kontot ska gå att hacka genom http://wow.allakhazam.com/ profiler, men förstår inte hur det skulle kunna gå till. Har iaf slutat med profiler där, bara för att vara säker :/

Permalänk
Medlem

http://mmogchart.com/Chart7_files/Subscriptions_12473_image00...
Ganska imponerande siffror om du frågar mig

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Ragnaros död på andra försöket, Razorgore död på femte försöket

Fallout - Vek'nilash

Visa signatur

60 Rogue @ Vek'nilash 60 Druid @ Zenedar (Nerlagd) 60 Rogue @ Zenedar (Nerlagd) Notebook: Dothan 2GHz | 1024MB 400MHz RAM | GF 6800 Go 256MB | 17" TFT | Server: AMD Athlon64 3200+ 939 0.09 | 2x Corsair Value 512 DDR400 Dualmode | Seagate 1x 250GB 1x 200GB S-ATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kega
Jag har hört vissa rykten om att WoW kontot ska gå att hacka genom http://wow.allakhazam.com/ profiler, men förstår inte hur det skulle kunna gå till. Har iaf slutat med profiler där, bara för att vara säker :/

Vad jag har hört är att det fanns en trojan bland all reklam på sidan som stal ens lösenord och kontonamn. Detta drabbade alla som var på sidan, inte bara de med profiler på Allakhazam. Detta var dock några månader sedan, någon som vet om det händer igen? Nästan så man ska bojkotta sidan, blev ju nyligen uppköpta av en firma som håller på med guldförsäljning och power-levling för ett pris.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Missade AQ öppningen på vår server (Xavius) och några druider i guildet fick "Mace of Unending Life", och dom fick regents från AQ öppningen då såklart. Nu undrar jag, hur kan jag få sakerna som inte var med? Göra AQ40 eller räcker det med AQ20?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Missade AQ öppningen på vår server (Xavius) och några druider i guildet fick "Mace of Unending Life", och dom fick regents från AQ öppningen då såklart. Nu undrar jag, hur kan jag få sakerna som inte var med? Göra AQ40 eller räcker det med AQ20?

Jag missade den också Hata Seven Sins som inte låter någon annan vara med på öppningen

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Jag missade den också Hata Seven Sins som inte låter någon annan vara med på öppningen

Oj vad surt att dom gjorde så. På Shadowsong så bestämdes det i en vecka innan att portarna skulle öppnas kl 09.00 så alla kunde farma så mycket rep som möjligt under dom närmaste 6h eller vad det var. Klart att blizzard visst detta men ändå så krachade servern konstant i 2h.

Vi fick ner Razorgore till 62% på våran första kväll det tyckte jag var bra. Hade inte alla haft 3000 i ping och lite randoms DC så hade han nog gått ner.

Någon som vet när 1.11 kommer? 4-5 veckor?

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Om ni letar en server med högst % retards per kvadratmeter kan jag varmt rekomendera Grim Batol, här är cirkus 80-90% av alliance rent ut sagt retards, och väldigt många fler i alliance / hordie ratio också. Som sagt, rekomenderas varmt!

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Democalyps
Jag missade den också Hata Seven Sins som inte låter någon annan vara med på öppningen

Vad spelar du som? Ally eller Horde? Heter i alla fall DKT, med i Diva Lirar som druid med om du undrar det.

SS bjöd in oss, men gissa vad de gjorde? SUPERGANKA OSS!
Vi hade typ 20 pers som var där, och kanske typ halva EVO, det var allt från Horde

Permalänk

är det någon som råkar ha en bra grinding guid för mage? just nu kör jag efter denna http://anubz.com/WoW/wowclasses/Rogue/Rogue-Grinding-Guide-by... men dock så är den för rouge så det blir lite jobbigt på vissa ställen

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

Enligt mig är det inte mer än rätt att inte säga åt halva servern när man ska öppna aq portarna, det är så otroligt laggigt och servern dör stup i kvarten iaf.
Det GÅR INTE att alla som vill vara där kan vara där, det håller bara inte.

Alla som gnäller på att folk har öppnat portarna väldigt sent under natten eller något, farma själv och gör sceptern -.-

Fast det är väl inte så aktuellt nu då nästan alla servrar har väl redan öppnat aq portarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KniFF
Om ni letar en server med högst % retards per kvadratmeter kan jag varmt rekomendera Grim Batol, här är cirkus 80-90% av alliance rent ut sagt retards, och väldigt många fler i alliance / hordie ratio också. Som sagt, rekomenderas varmt!

Oväntat med idiot-communityn från Burning Blade som visade att dom var dumma i huvudet på forumen redan innan migrations kom. Jag är fanimej glad att jag inte migrerade utan stannade på Burning Legion.

Permalänk
Medlem

nån erfaren som kan ge lite tips på pvp/pve items till nån som inte är med i ett stort guild? gärna vart dom droppas åxå eller från vilken quest dom rewardas: )

Nuvarande saker:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1366250

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Orcen222
nån erfaren som kan ge lite tips på pvp/pve items till nån som inte är med i ett stort guild? gärna vart dom droppas åxå eller från vilken quest dom rewardas: )

Nuvarande saker:
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1366250

DPS elelr Tanking?

http://wow-loot.com/warrior.htm duger väl, kan vara svårt för vissa som inte är så bra på items...då där e måååånga förslag på allt.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnkanII
Vad spelar du som? Ally eller Horde? Heter i alla fall DKT, med i Diva Lirar som druid med om du undrar det.

SS bjöd in oss, men gissa vad de gjorde? SUPERGANKA OSS!
Vi hade typ 20 pers som var där, och kanske typ halva EVO, det var allt från Horde

Lirar som Horde.

Lv 60 undead priest (Komek) och är med i guilden Clean.