Half-Life 2 Episode One

Permalänk
Medlem

yup. Grymt kul och väl värt pengarna. La mig 4 på morronen

Permalänk
Medlem

tjena!

måste man ha HL2 för at spela Episode One eller kan man köpa Episode One och köra igenom båda (HL2 och Episode One)

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Medlem

Gött mos, det kom i retail ändå.
Ska köpa det hos onoff. 199Kr

Jag är en sådan person som tycker att HL1 och HL2 är dom bästa spel som skapats, ska knappast försöka spela igenom episode one så snabbt som möjligt, utan det är högsta svårighetsgrad som gäller o sen utforska miljön.

Skummläste det nya i tråden snabbt så jag inte läste något om handlingen.

@zarnexx, ska vara helt självständigt och behöver inte HL2 sedan tidigare. Men det är klart du ska spela igenom HL2 om du inte har det! Det förstör ju handlingen att inte ha gjort det...

Permalänk
Testpilot

Varför är det flera som säger att det inte finns nya fiender? hur kunde ni missa Zombine?

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Sluta nu, du gör ju på helt fel sätt. Du skulle ha överhypat det som jag gjort så ska du se att det känns roligare. Glöm allt dåligt om ficklampor och tänk på allt bra.

Tex så är "metallbiten" till vänster om dougs vänstra arm ganska snygg på den här bilden jag tog

http://img512.imageshack.us/img512/1693/hl220060604214311594j...

Wooooooooow! Då blev spelet genast värt pengarna:p Nej, men herregud, sådant ser man överallt i de modernare spelen. Denna sura mjölken kunde ha gjorts mycket bättre. Jag menar, dom har ju helt klart kunskaperna, om man ser på de scriptade sekvenserna som verkligen är bra gjorda, samt animationerna. Grafiken duger helt klart för att skapa en skön stämning. Det dom lackar på är fantasin. Det känns som att dom väldigt sällan kommer med något nytt och spännande.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av äpplet
Gött mos, det kom i retail ändå.
Ska köpa det hos onoff. 199Kr

Jag är en sådan person som tycker att HL1 och HL2 är dom bästa spel som skapats, ska knappast försöka spela igenom episode one så snabbt som möjligt, utan det är högsta svårighetsgrad som gäller o sen utforska miljön.

Skummläste det nya i tråden snabbt så jag inte läste något om handlingen.

@zarnexx, ska vara helt självständigt och behöver inte HL2 sedan tidigare. Men det är klart du ska spela igenom HL2 om du inte har det! Det förstör ju handlingen att inte ha gjort det...

jaa..men medföljer HL2 om man köper Episode One

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zarnexx
jaa..men medföljer HL2 om man köper Episode One

Nej. Däremot HL2 Deathmatch och nått annat online-läge. Tyckte jag såg det i installationen iaf.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Nej. Däremot HL2 Deathmatch och nått annat online-läge. Tyckte jag såg det i installationen iaf.

Halflife source deathmatch är det som också följer med tillsammans med resten. Sedan känns det lite konstigt att de annonserar lost coast som ännu ett.

Hoppas att man fick med dessa multiplayer spel pga att de kände sig skuldmedvetna över att spelet var så kort. Och att nästa episod då som kompensation blir 3 gånger längre.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Ska pistolen verkligen se ut såhär i mörka områden?

Det finns tydligare exempel men man ser på den där också, den blir liksom prickig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Ska pistolen verkligen se ut såhär i mörka områden?

http://img467.imageshack.us/img467/4631/hl220060605222353847m...

Det finns tydligare exempel men man ser på den där också, den blir liksom prickig.

Händer mig med, säkert nån bugg eller nåt. :/

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk

Pistolen har alltid varit så i HL2. Dom har antagligen försökt få den att se mer hightech ut med lite ljusfärg på den, typ som vi brukar se på tex våra Exit-dörrar i verkligheten. Tror dock det snarare skulle ge en bländande effekt i verkligheten om man skulle försöka sikta med sådant på kornen i mörkret. Kanske inte den mest genomtänkta effekten i spelet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Pistolen har alltid varit så i HL2. Dom har antagligen försökt få den att se mer hightech ut med lite ljusfärg på den, typ som vi brukar se på tex våra Exit-dörrar i verkligheten. Tror dock det snarare skulle ge en bländande effekt i verkligheten om man skulle försöka sikta med sådant på kornen i mörkret. Kanske inte den mest genomtänkta effekten i spelet.

Okej, nu tror jag att du menar dom 3 lysande prickarna som man siktar med? För det är inte dom jag menar, om du kollar noga på bilden så ser du att hela pistolen ( de som normalt är silvrigt/grått på den) blir fläckig och prickig när den är i mörkret.

Edit: Som jag sa så är det inte världens tydligaste bild heller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pelk
Okej, nu tror jag att du menar dom 3 lysande prickarna som man siktar med? För det är inte dom jag menar, om du kollar noga på bilden så ser du att hela pistolen ( de som normalt är silvrigt/grått på den) blir fläckig och prickig när den är i mörkret.

Edit: Som jag sa så är det inte världens tydligaste bild heller.

Jasså:p Det kanske ska föreställa slitage på vapnet. Eller så är det en halvdan bump-mapping. Beroende på kvaliteen så brukar det se väldigt pixligt ut på nära avstånd i de flesta spelen. Har faktiskt aldrig själv lagt märke till just detta dock.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

En tydligare bild

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Det där märkte jag aldrig av.. Kan vara något med ditt grafikkort eller någon inställning som gått haywire? :/

Permalänk
Medlem

På bilden som rankko postade syns det bättre
Jag kan ju testa pilla med lite inställningar och möjligtvis uppgradera drivrutinerna ( kör med omega 6.3 nu)

btw, rankko vad har du för grafikkort?

Permalänk
Medlem

Samma som du fast ett gigabyte, x800xl alltså. Har de nyaste catalyst drivisarna.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

Tycker det är aldelles för mycket whine...
Spelet är värt vad det kostade. Sourcemotorn är udnerbar och riktigt snygg. Spelet är engagerande, man upplever aldrig känslan av att fan nu måste jag göra det här eller det här osv.
Relativt kort men hellre kort och designmässigt och stämningsmässigt bra än att de bara bajsar ut maps.
RIKTIGT bra ljud.
Kommentatorspåret ger några timmars underhållning till. sjukt intressant att höra hur mycket dom lyssnar till playtesting och vilka lösningar det använder.

En av de helt klart bästa expansionerna till ett FPS hittils.

Permalänk
Medlem

Förbokade det på webhallen, helt klart värt 200:-

-Underbara uppdateringar av spelmotorn
-Skönt nytänkande
-Lagom långt (eller tja, en timme mer hade inte skadat)
-Nyheter, såsompussel,ettmonster och bättre AI.
-Fristående från HL2
-kommentar-läget

Helt underbart spel, just "commentary-mode" va riktigt kul.

Visa signatur

Med sunt förnuft.

Permalänk
Testpilot

En sak jag gillade va det som dom snackade om i en kommentar om att historieskrivarna fick chansen att lägga till händelser där exempelvis Alyx säger nått skoj när det händer nått, blev en del roliga saker som när batteriet i ficklampan tog slut första gången

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Drog genom spelet 2 gånger, en gång utan kommentarer och en gång med. Grymt spel och jag tror jag är kär i Alyx Hon är bäst!

Visa signatur

[QX6700 @ 3.20Ghz - Tuniq Tower 120 - Abit IN9 32X MAX nForce-680i SLI - 4x1024 PC2-6400 Team Xtreem @ 800Mhz 3338 - GTX260 216 SLI @ 690/1440/2170 - 2x74GB Raptor - Tagan TurboJet 1100W - 6x TT Blue Led VR - CoolerMaster Stacker 830 Evolution - Samsung SH-S183A SATA - Dell UltraSharp 3007WFP-HC - Logitech Z-5500]

Permalänk
Medlem

Klarade det nyss Underbart spel! Nu blir att lira om det med kommentarer från skaparna.

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

Dåligt, tråkigt, ospännande, och på tok för kort spel till överpris

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gus
Dåligt, tråkigt, ospännande, och på tok för kort spel till överpris

pratar vi verkligen om samma spel?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ettis
Drog genom spelet 2 gånger, en gång utan kommentarer och en gång med. Grymt spel och jag tror jag är kär i Alyx Hon är bäst!

Då är du nog sent ute, hon är smått kär i Gordon ;).

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

alla tycks ha klarat det, själv ska jag tok slakta massa zombies vid hissen, ska jag kanske stå med ryggen till hissen? råkade dö förut. alyx kan inte dö va?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aka_The_Barf
alla tycks ha klarat det, själv ska jag tok slakta massa zombies vid hissen, ska jag kanske stå med ryggen till hissen? råkade dö förut. alyx kan inte dö va?

Alyx kan dö, spring omkring och skjut lite som en galning så klarar du det. Skita svårt att försöka stå stilla och försvara hissen. Åtminstone på hard.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Medlem

bra men lite kort var det tyvärr. Tog dryga 4 timmar att klara för min del om ens det...spelade ändå igenom hälften på hard.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dvärgen
Jag tyckte ochså Hl1 var bra, men detta knappt samma. Nästan inga klassiska fiendrer är kvar. Inte de fina ljuden heller. Och det värsta är att det är samma sak om och om igen fast olika miljöer. Gå runt och skjut lite, ta den nyklelen/pryl osv gå till ett forodn, kör 10min, gå av skjut lite, ta den nykelen osv sen på fordonet igen kör vidare, skjut lite. Oj ny bana, nu har vi en båt jävel i stället. Och samma sak om och om igen.

Japp jag håller med jag spelade igenom hl2 ep1 på 2 timmar..

så besviken på hl2 spelet 6år försenat sen först gammal grafik i slutet kommer nyare grafik då började jag skratta HL1 var så grymt bra asså.

Varför inte göra spelet som det första var? dom som gör spelen idag tänker bara på grafiken och inget annat spelkänslan skiter dom u bara dom e värre på grafiken än vad andra spelmakers är!!!!!!

trist tycker i alla fall jag.

Plus jag spelat bara FPS spel och inte finns det många av dom i dagens läge så trista strategispel görs för det mesta nu!!!!! synd då ma nsitter på ett XFX7900GTX XT 512mb kort som bara skriker efter pangapanga spel =)..

Edit stavfel

/hoppkick

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rankko
Alyx kan dö, spring omkring och skjut lite som en galning så klarar du det. Skita svårt att försöka stå stilla och försvara hissen. Åtminstone på hard.

vad händer om hon dör då? måste man börja om va?

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.