Half-Life 2 Episode One

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Hur kommer Episode One funka på min dator?

AMD Athlon 3700+ 2.2Ghz
1GB Ram
Geforce 7300 GS 512 MB

Beror på vad du nöjer dig med för antal fps.

Själv så anser jag att det är nog med 25+ i ett spel som hl2. Allt annat känns som ett överflöd för mig, men det kanske bara är min hjärna som uppfattar allt för dåligt för att märka någon skillnad. Eller så är jag helt enkelt van vid min trogna celeron 1ghz geforce 2 mx någonting och 128mb ram.

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk

Men om jag uppgraderar till en Geforce 7900GT då? Kommer jag kunna köra på högsta?

Detta rättare sagt.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321075

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Men om jag uppgraderar till en Geforce 7900GT då? Kommer jag kunna köra på högsta?

Detta rättare sagt.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321075

Borde inte vara några problem att köra med högre inställningar med det kortet tror jag.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Men om jag uppgraderar till en Geforce 7900GT då? Kommer jag kunna köra på högsta?

Detta rättare sagt.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321075

Utan tvekan. Jag kör i 1600*1200 med 4X FSAA, 8X Aniso och övriga inställningar på max på mitt X850XT PE. Fungerar utan problem. Även om ATI korten står sig väldigt bra i HL2 så är ju ett 7900GT bra mycket snabbare.

Visa signatur

Athlon64 X2 "Toledo" 4400+, DFI LanParty Nforce4 SLI-DR, 1024MB OCZ PC3200 Gold Voltage eXtreme @ 250 1,5-2-2-8, ATI Radeon X850XT Platinum Edition, Western Digital Raptor 36GB (REV2), 2 * Western Digital Caviar 200GB SATA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoNsT€R
Utan tvekan. Jag kör i 1600*1200 med 4X FSAA, 8X Aniso och övriga inställningar på max på mitt X850XT PE. Fungerar utan problem. Även om ATI korten står sig väldigt bra i HL2 så är ju ett 7900GT bra mycket snabbare.

Jo men sedan slipper ditt x850xt göra alla 3.0 shaders som äter prestanda.:>

Permalänk
Medlem

Hallå..

nyss börjat spelet dvs 2timmar. Va fan. Är Man UNDER jorden HELA jädra spelet? i
Beckmörker mot mass Evighets spawnande Fi. som aldrig tar slut förrän man gjort "Rätt" sak.. . Skit löjligt isf... funderar på å Avinstallera skiten,...

säg ngt possitivt om spelet eller det "deletas...."

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Nej du är inte under jorden hela jädra spelet.
Du skulle inte försöka att klara dig förbio den passagen?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scorpio
Hallå..

nyss börjat spelet dvs 2timmar. Va fan. Är Man UNDER jorden HELA jädra spelet? i
Beckmörker mot mass Evighets spawnande Fi. som aldrig tar slut förrän man gjort "Rätt" sak.. . Skit löjligt isf... funderar på å Avinstallera skiten,...

säg ngt possitivt om spelet eller det "deletas...."

Nyss börjat.. 2tim. Då är du ju snart klar också

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ulath666
Nej du är inte under jorden hela jädra spelet.
Du skulle inte försöka att klara dig förbio den passagen?

LOL Men det är ju den ja Börjat tröttna PÅ! är en passage 2timmar? asg.
Ok Inga direkta utomhusscener har ja sett ens.

Bara mesar runt med hagel å pistol mot samma trista Fi. iofs 5 olika nu. men jädra lika varandra ändå... suck

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Jo.... håller med. Spelet var lite tråkigt underground :/

Knappt ngt nytt i Episode One, bara en ny fiende, "Zombine".

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av daVani
Jo.... håller med. Spelet var lite tråkigt underground :/

Knappt ngt nytt i Episode One, bara en ny fiende, "Zombine".

Sant..
SÅ jag antar att det inte är några Fina roliga Utomhus scener där man slåss mot Människor ist. för mesiga "monster" som alla är lika.

Roligast va början på HL2 sen blev de trist efter den där token på Kyrkogården..

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Medlem

Jo, utomhus miljöer kommer senare i spelet.

Visa signatur

[Intel Dual Core 6420 @ 2,13GHz || 2048 DDR2 || ATI Radeon x1950Pro || MX518 || Koss SB45]
[iAudio U3 1 gb + Sennheiser CX-300]
daVanii på PSN

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Al Pacino
Men om jag uppgraderar till en Geforce 7900GT då? Kommer jag kunna köra på högsta?

Detta rättare sagt.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=321075

jag kör med min bärbara på 800*1280 upplösning o har allt maxxat utom AF som är på 8x o AA på 4x graffet i den datan är ett mobility radeon x1600

Permalänk
Inaktiv

Jag e fortfarande bland Zombiesarna och skiter ner mig med jämna mellarum, Doom 3 ska vara ett skräckspel. Men HL2 gör fan den delen bättre också

Permalänk
Medlem

Hmm, har fastnat, jag har sprungit runt lite och fått någon maskin att köras in mot hmm dendär "kärnan", ur maskinen kommer en stråle som har gjort kärnan mycket större, men hittar ingen väg därifrån sen, hissen jag åkte ner med finns inte kvar där nere så jag kommer inte därifrån,

Hur gör jag?

http://www.flickr.com/photo_zoom.gne?id=2218716142&size=l

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk
Testpilot

Det ska vara tre maskiner som skjuter strålar in i kärnan, efter du slagit på den första tror jag det öppnas en ny dörr i det rummet. Eller så var det där man ska krypa i lite gångar, leta efter en lucka på väggen.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jajjemen, det stämmer att en ny dörr öppnades, jag kom då till en liten gång där jag skjöt bort bort en lucka och gick in i en tunnel där det sköts ut sånna där plasmabollar, tillslut kommer man tillbaka ut till kärnan, gått runt som fasen men inte hittat någon mer maskin eller något :S

Visa signatur

Hur kan syltkakor överleva i det vilda utan ögon?

Permalänk

Det där stället sög värkligen, gick runt där som en idiot fram o tillbaka. Kom på senare vad jag gjorde för fel

Visa signatur

Intel Core 2 Q6600 G0 2.4Ghz@3,6Ghz | Tuniq Tower 120 |Gigabyte GA-P35-DQ6 | 4x1gb Corsair XMS2-6400 CL4
| XFX GTX260+ 896MB | Antec Three Hundred | Corsair HX520 | Intel 510 120GB | Samsung Spinpoint F1 750GB | Samsung Spinpoint F3 1TB | Windows 7 Pro x64

Permalänk
Medlem

Minns att jag också fastnade där ett tag.

Har för mig att jag trodde att jag redan gått på vissa ställen som jag faktiskt inte varit på pga av allt ser så likadant ut där.
Du ska inte göra något precis vid stora bollen iallafall. Du ska hoppa ut någonstans vid kanterna och göra någonting.
Har för mig att du ska använda plasmabollarna till någonting. Det var någon procedur som skulle upprepas på flera ställen med flera bollar...

För att passera plasmabollstunnlar kan man skydda sig med metallskrot man håller upp framför sig.

Sorry för att jag inte kan vara mer precis. Det var ett tag sedan jag körde spelet..

Visa signatur

Namn : Jesper | Ålder : 45 | In-game namn : iller
Yrke : Matematisk modellerare (finansiell matematik), mjukvaruutvecklare för risksystem.
Utbildning : Doktor i matematik + en del mat-stat, numme och IT-relaterat.