Har jag blivit lurad? (USB Tv mottagare Freecom dvb-t)

Permalänk
Medlem

Har jag blivit lurad? (USB Tv mottagare Freecom dvb-t)

Hej alla glada!

Jag önskar att jag kunde säga att jag är glad, men så är verkligen inte fallet. Allting började med att jag köpte den här lilla prylen:

http://www.expansys.se/product.asp?code=127864

Jag bor i ett hus där jag har "digital" tv genom väggen, fast genom analogt uttag, så det passar ju perfekt till den här prylen. Trodde jag.

När jag har installerat allting och allt är som det ska så börjar jag med att söka efter kanaler. Hittade kanaler: 0.

Jag blir fundersam och söker lite på internet. Då ser jag, till min förvåning, att det handlar om "free from air" television, och inte, som jag trodde, Vanlig teve genom mitt vanliga antenn uttag.

Jag har öppnat förpackningen, så jag kan nog inte lämna tillbaka den.
Är det någon som har köpt den här produkten, och vet om man kan göra så att man kan se på vanlig TV, antingen genom min box (jag har även en boxer, eller genom mitt vanliga "digitala" uttag som jag har genom väggen. (Inget tre hål i väggen ala comhem).

Blir väldigt tacksam för svar!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk

de är väl enligt lag tillåtet att ta upp och prova på produkten och om man inte är nöjd lämna tillbaka den inom 14 dagar om man beställt på internet.

har jag för mig.. tyvär kan jag inte hjälpa dig med själva problemet men hoppas att det kan ge dig lite ro iaf.

Permalänk
Medlem

Det du köpt är en mottagare för det digitala marksända nätet och dessvärre kan du inte göra något för att kunna ta emot analog TV varken från väggen eller boxen. Det du kan ta emot via en vettig UHF-antenn, eller t om den medföljande miniantennen om du bor tillräckligt nära en sändare, är Boxers fria utbud.

Permalänk
Medlem

Du har inte blivit lurad av någon annan än dig själv

DVB-T står för Digital Video Broadcast-Terrestrial, alltså marksänd digital-TV. För att ta emot TV från kabelTV-nätet måste du ha ett DVB-C-kort (cable).

Som jag ser det är dina alternativ att antingen sälja kortet begagnat eller köpa en liten bordsantenn för att ta emot signaler från marknätet. Sök lite här på Swec så hittar du säkert en lämplig antenn

Permalänk
Medlem

Okej, det var de svaren jag inte vill ha =/
Jaja, tur att man har en husvagn då, så kan man ju se på lite aktuellt och lite kalla fakta.

Tackar för svaren!

Edit: Får väll flytta semestern till England istället! Såg att dom hade 35 kanaler där!

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)