Permalänk
Medlem

kortslutning i dator?

hallå. Igår hade jag fest hemma och efter en hel lyckad kväll, så tänkte jag o johny fortsätta kvällen med lan, iaf. så när jag skulle sätta på datorn så lät datorn som en sunken gammal puch och stängde av illa kvickt igen. Det visade sig att nån kastat en blommekruga rätt på moderbordet och pådaul chene minne. det är lite geggigt i datorn. Men de ska den klara av.
SÅ vad är felet? / pess

Visa signatur

Amd Athlon x2 4400+ @ 221x11- asus gf 7800gtx 256mb - msi rs842 - 2x1024 PC3200 - 2x250gb+300gb extern sata - | 18763p 3dmark03 | 9008p 3dmark05 | 4704p 3dmark06 |

Permalänk
Medlem

vad är felet?

ehh, kanske en blomkruka i datorn?

som sagt, med den ringa kunskap jag har så kan allt möjligt gått sönder och det är bara börja felsöka en sak i taget. om datorn inte ens bootar upp så skulle jag nog börja med efter att testa med ett annat moderkort - men det är jag det.

fast iofs - jag skulle nog testa med att plocka isär och rengöra allt noga och sen montera ihop det först innan jag testade med andra prylar..

//skrock

Permalänk
Medlem

Re: kortslutning i dator?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av pessen
hallå. Igår hade jag fest hemma och efter en hel lyckad kväll, så tänkte jag o johny fortsätta kvällen med lan, iaf. så när jag skulle sätta på datorn så lät datorn som en sunken gammal puch och stängde av illa kvickt igen. Det visade sig att nån kastat en blommekruga rätt på moderbordet och pådaul chene minne. det är lite geggigt i datorn. Men de ska den klara av.
SÅ vad är felet? / pess

Hahaha, ja VAD kan felet vara???
Jag röstar för nätagget, det är ett vanligt standard svar i detta forum. :=)

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

det är lite geggigt i datorn men det ska den klara av? ^^
hur tänker du då?
inte nån tanke på att det kan leda ström och det gör att hela skiten kortsluts?
med mina kunskaper skulle jag tro att i princip vad som helst kan ha gått sönder..
men hur gick det hela till? en blomkruka i datorn är inte direkt normalaste grejerna man får höra ^^

hoppas du hittat felet och att det inte var allt för mycket som gått sönder för dig.

Permalänk
Medlem

Allt möjligt kan hända i fyllan och villan uppenbarligen, men en liten silverstjärna kan du åtminstone få för detta fylleinlägg.
Hoppas att det går bra att felsöka datorn trots bakfyllan

Visa signatur

Also found as @piteball@mastodon.rockhost.se

Permalänk

Haha, vad är det för folk du hänger med? Som kastar en blomkruksjävel in i datorn. Jävla idéer haha!

Edit: "Blommekruga" Hahahah!

Visa signatur

AMD ATHLON 64 (VENICE) 3200+ @ 2,0GHz - m. ZALMAN CNPS-7700CU | 2GB RAM | ASROCK 939DUAL-SATA2 | 200GB HDD | RADEON X1800XT 512MB | NEC-DVDBRÄNNARE | TAGAN EASYCONNECT 580W

Permalänk

"rätt på moderbordet och pådaul chene minne"

folk på forumet har klagat på min stavning men är det här kanske ett annat språk??

/ jag skulle nog börja med att dammsuga