Besviken på Oblivion!

Permalänk
Medlem

World of warcraft spelade jag med ett antal olika karaktärer men tröttnade tillslut på att göra ungefär likadana saker helatiden...

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr. Bravo
Jag tycker som sagt att du ska ge Oblivion en chans till. Själv är jag också helt fast i det även om jag har spelat det sen det kom ut. Nu roar jag mig med att göra nya egna moddar för att höja inlevelsen i spelet med ett eget hem och lite personliga karaktärs-detaljer. Mycket roligt att hålla på med när man vet hur man gör.

Visst finns det lite brister i spelet. Men mod-kommunityn är gigantisk och det finns säkerligen en eller flera moddar där ute som fixar allt du är missnöjd med. Själv har jag över 30 moddar installerade som anpassar spelet efter mina behov och nöjen.

Jag har väldigt bra koll på moddar, så vill du få en bättre start på spelandet så kan du rabbla upp några av de allvarligaste bristerna du ser i spelet. Så ska jag se om jag kan hitta något som fixar detta:)

Kan du tippsa om någon bra site eller siter där man ka få info och ladda hem moddar?

Ett annat bra tips kan ju vara att göra backup på saves, tar ju max 1 minut.

Permalänk

Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Trodde att det skulle vara ett riktigt bra spel med alla resenscioner som man läst om det. Men jag tycker att det var sämre än Fable. Fable var ju dock riktigt bra. Var faktsikt rätt långtråkigt. Springer runt mellan städerna hur långt som helst bara för att komma nån vart. och striderna känns väldigt stela.. vet inte vart jag ville komma med detta men. Kan vara nåt att tänka på för nån som tänkt införskaffa det.

Nån som har nåt tips på nåt annat spel?:)

"Space rangers 2" som faktiskt är det bästa spel jag spelat på länge, mest pga av att det är så varierat ( rts delen tex är inte den bästa.....) " turnbased spacecombat", rts, arcade och textbaserade "minigames/quests" allt i ett
Tror det finns en bra rescension på www.rpgcodex.com, men som sagt detta spel passar nog inte alla, vissa delar är relativt svåra, grafiken är 2d och alltså inte specielt bra så om det är ett måste så kan du nog glömma det här spelet

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Kan du tippsa om någon bra site eller siter där man ka få info och ladda hem moddar?

Ett annat bra tips kan ju vara att göra backup på saves, tar ju max 1 minut.

This is the place: http://www.tessource.net/files/cache/index.html

Mvh

Permalänk

oblivion var kul men ger mer att önska skulle vilja ha liknande baldur´s gate men anan typ av story eller FF XIII vore ju as kalas på PC tror jag hehehe

men framför all är oblivin jätte krävande på grafiken

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sunnis
Kan du tippsa om någon bra site eller siter där man ka få info och ladda hem moddar?

Som Getskägg säger så är bästa stället för mods på www.tessource.net/files

Men är du en av dom som kan stå ut fileplanet så finns det en del bra men tillfälligt exklusiva moddar på planetelderscrolls.
http://planetelderscrolls.gamespy.com/View.php?view=OblivionM...

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk

Efter 120tim i speltid kan jag inte säga annat än att spelet är helt underbart.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
det är sommar i 10 dar nu sägs det, så ut och jogga i skogen istället. med lite tur stöter du på en björn, det blir allt annat än stel strid det..

kommer ändå bli stelt för stackaren kommer va död på 20 sek ändå.

Visa signatur

Signatur raderad, max tre rader och max två färger. Se reglerna. - Vicotnik

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cylotec
kommer ändå bli stelt för stackaren kommer va död på 20 sek ändå.

Ta med en Masamune-Katana så blir det bara två sek.

Mvh

Permalänk
Medlem

mhm, visst. riktiga björnar har alltid både högre HP och XP än man tror..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
mhm, visst. riktiga björnar har alltid både högre HP och XP än man tror..

Sant, dessutom är verkligheten "Random Oblivion" LIVE så att säga...hu.

Mvh

Permalänk
Medlem

Re: Besviken på Oblivion!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonazz
Springer runt mellan städerna hur långt som helst bara för att komma nån vart. och striderna känns väldigt stela.. vet inte vart jag ville komma med detta men.

Fasttravel??

Jag håller med vissa om att det är det roligaste spelet jag kört.

Det finns nästan inget spel där man i stort sätt gör samma sak + att man tröttnar på alla spel.. Det bara är så...

Visa signatur

The Elder Scrolls IV Oblivion

Permalänk
Medlem

Härlig grafik som fan men de räcker inte i ett "rpg".

Aldelse för stelt, inga egna val som påverkar spelet. Därför tröttnar man efter några timmar, waste

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sille
Härlig grafik som fan men de räcker inte i ett "rpg".

Aldelse för stelt, inga egna val som påverkar spelet. Därför tröttnar man efter några timmar, waste

Exakt vad jag tycker också...

Det fungerade bra ett par timmar men sedan tröttnade jag och har inte startat spelet en enda gång sedan dess. :/

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk

Det jag tycker är synd är att det finns så få speciella platser man kan upptäcka utan att ta quests. I Morrowind kunde man vandra runt och stöta på jätteintressanta grejer om man hade tur, det tycker jag är svårare i Oblivion.