Konstig bild med graffet..knas?

Permalänk
Medlem

Konstig bild med graffet..knas?

Tjena.

Jo jag har ett Ati Radeon 9700 128mb och har alldrig haft problem förrän i förgår. Jag hade klockat ner min AMD Athlon XP 2500+ eftersom den var kring 55-60 grader. Allt tycktes funka finfint spelade...gick lite segt. Startade om och stjärnornas krig (unräkta hädningen) började redan i bios. Jag testade då att köra default och samma resultat. Nu har jag installerat den näst nya Ati drivisen och på nått sätt lyckas med att få halva bilden buggfri medans andra har små lila rutiga mönster suck..
Jag testade dxdiag och den sa att D3D var ur bruk..skumt. Jag bör nämna att uppdaterings förmågan tycks vara sämre också.

Här har jag en rolig bild på 'Olyckan' med nyaste drivisarna..

He He

Sedan med de näst nyaste..tror ändå Radeonet håller på krascha.

Aj Aj

Visa signatur

09' My computha was teh BOMB!

Permalänk

Värme problem kanske?
Får du felet direkt i bios eller bara i windows efter en stund?

Visa signatur

"The flames of freedom. How lovely. How just. Ahh, my precious anarchy.."

Permalänk
Medlem

När du klockade ner processorn så åkte nog AGP frekvensen ner samtidigt. Kan vara det som skapar problem. Du borde kanske kolla om det finns nåt alternativ att separera proc. och AGP klock.

Visa signatur

|Athlon 64 3000+ @ 2520mhz, Thermaltake Big Typhoon| |Gainward 6600GT 256mb, Zalman VF900-cu| |A8N-SLI Deluxe| |2 x 1024mb Corsair CMX1024-3200C2 @ 230mhz 3-3-3-8 1T| |Chieftec Dragon Midi| |Tagan Easycon 430W|

Permalänk
Medlem

Alltså direkt när jag startar datorn blir grafiken knas.
Fast i juli ska jag köpa ny prolle, mobbo & graffe så..
Men tungt när jag brukar minst 4 timmar per dag
vid den så. Tur att Jag har PS2 .

Komiskt nu är grafiken normalt förutom när jag går in i ati control panel...

Men segheter är kvar..som om den har dålig uppdatering. Märks bäst när jag scrollar.
Står fortfarande att D3D funktionen är ur bruk i DxDiag..inget fint tecken. Men nu kan jag surfa iaf.

Visa signatur

09' My computha was teh BOMB!

Permalänk
Medlem

Klockningen sköts av BIOS, så det är inte konstigt att det är problem direkt från start.

Klocka upp processorn igen åtminstone temporärt, så vet du om det är det som är felet iaf.

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

inte klockningen hade knas innan någonting var ändrat men
jag är ganska säker på graffet e paj, lirade Max Payne nån dag innan
och det frös när jag hade på max. Har kunna ha det förut utan problem.

19/06/06; Har nu formaterat och ominstallerat lite granna..
det knasiga är att när jag ominstallerade var allt underbart samt ett tag efteråt. Jag börjar misstänka att kanske grafikkortet behöver lite mer ström än det får. Kanske sabbade nätagget på nått sätt när jag klocka upp mobbot lite mer.
Nu har jag 4 rader av lodräta linjer som stör min fina skärm. Ingen ändring i bios ändrar problemet.
Kan också vara nån drivrutin mellan grafikkortet & moderkortet som ä knas, men varför nu..hmm.

Visa signatur

09' My computha was teh BOMB!