Resident Evil 4 till PC?

Permalänk
Medlem

Resident Evil 4 till PC?

Vad hände med Resident Evil 4? Skulle inte det komma till PC den 15 juni?
Webhallen och Fragzone hade det datumet iallafall... Längtar, så är det någon med ny information?

Permalänk
Medlem

Inget datum sagt för europa men september 13 för usa.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

snyft...
varför måste de alltid förstöra mästervärken?

Re skall inte spelas på dator, precis som att man inte skaffar julgran till midsommar. Det skall spelas i en soffa/fåtölj i ett mörkt rum där ebart ens egna febrilt bultandes hjärta är det enda ljud som hörs utöver spelet... Och visst går det att göra så med en dator också, men allvarligt, hur många har den setupen då? Och sen kommer man läsa om X antal människor som konstaterar att "konsoller är ju inget att ha, jag lirade minsann re på datorn och det var inte så speciellt" och därmed missar det mesta av upplevelsen...

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
snyft...
varför måste de alltid förstöra mästervärken?

Re skall inte spelas på dator, precis som att man inte skaffar julgran till midsommar. Det skall spelas i en soffa/fåtölj i ett mörkt rum där ebart ens egna febrilt bultandes hjärta är det enda ljud som hörs utöver spelet... Och visst går det att göra så med en dator också, men allvarligt, hur många har den setupen då? Och sen kommer man läsa om X antal människor som konstaterar att "konsoller är ju inget att ha, jag lirade minsann re på datorn och det var inte så speciellt" och därmed missar det mesta av upplevelsen...

Agreed.

Det är helt enkelt inte lika... _mysigt_ att spela på datorn.

Visa signatur

Please place the Weighted Storage Cube on the Fifteen Hundred Megawatt Aperture Science Heavy Duty Super-Colliding Super Button.

Permalänk
Medlem

Om inte annat så borde spelet bli vansinnigt lätt då man kan sikta med musen.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem

Resident Evil spel är helt klart inte lika mysiga o spela som på konsoll..

Glömmer aldrig första tiderna då Resident Evil 1 släpptes på PS, då man satt uppe på nätterna på vintern och spelade, svart överallt i huset och utomhus, mysigt med all kuslig musik och konstiga ljud.. Åh, det var en riktig kännsla må jag säga!

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
snyft...
varför måste de alltid förstöra mästervärken?

Re skall inte spelas på dator, precis som att man inte skaffar julgran till midsommar. Det skall spelas i en soffa/fåtölj i ett mörkt rum där ebart ens egna febrilt bultandes hjärta är det enda ljud som hörs utöver spelet... Och visst går det att göra så med en dator också, men allvarligt, hur många har den setupen då? Och sen kommer man läsa om X antal människor som konstaterar att "konsoller är ju inget att ha, jag lirade minsann re på datorn och det var inte så speciellt" och därmed missar det mesta av upplevelsen...

Alltså. Det funkar inte att du uttrycker din åsikt som absolut sanning. Konsoller är skräp. Man kan inte ställa in nånting, man kan inte styra gubben, man kan inte göra det snyggare eller fulare.

JAG tycker att PC är en bättre plattform att spela spel på, så JAG kommer spela RE4 på datorn och JAG kommer gilla det.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
Om inte annat så borde spelet bli vansinnigt lätt då man kan sikta med musen.

åas blir det ju garanterat svårare att styra gubben om man sitter med TB, så det jämnar nog ändå ut sig när mannen med påsen och motorsågen kommer springande..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Smokerdave: konsoler är inte skräp. En stor del av tjusningen med konsoler är just att man slipper klydd och pilla med inställningar in absurdum. Och kan man inte styra något med en handkontroll är man verkligen en oskillad gamer.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
åas blir det ju garanterat svårare att styra gubben om man sitter med TB, så det jämnar nog ändå ut sig när mannen med påsen och motorsågen kommer springande..

Hahaha! Klockrent

För övrigt håller jag med er som tycker att RE-serien ska upplevas på konsol. Men det funkar till PC också. Måste erkänna att min första kontakt med RE-serien var RE2 till PC som jag lirade igenom. Sen dess var jag fast. Nu har jag varenda spel i serien till Gamecube bortsett från de där halvkassa spin-off-spelen.

Visa signatur

Räkna ut hur kraftigt nätaggregat du behöver på OuterVision Power Supply Calculator. 500W räcker för de allra flesta vanliga system. Seasonic är bäst. ;) – Elektrostatisk urladdning är ett verkligt problem.
"People who are serious about software should make their own hardware" – Alan Kay
Bojkotta maffian

Permalänk
Medlem

Hmm antar att kontrollerna kommer att bli ganska jobbiga och osmidiga med mus/t-bord om dom inte gör en massa ändringar men det skulle ju förstöra en del.

AndreaX: Hehe ska bli intresant att se. (:

Visa signatur

CPU: Intel Core i5 750 2,67GHz
RAM: Corsair 8GB (2x4GB) CL9 1600MHz
GPU: Asus GeForce GTX 970 Strix
SSD: Samsung SSD 830 128GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Alltså. Det funkar inte att du uttrycker din åsikt som absolut sanning. Konsoller är skräp. Man kan inte ställa in nånting, man kan inte styra gubben, man kan inte göra det snyggare eller fulare.

JAG tycker att PC är en bättre plattform att spela spel på, så JAG kommer spela RE4 på datorn och JAG kommer gilla det.

*host*
Va? Absolut sanning? Har för mig att jag hade den diskutionen men någon här innan för ett bra tag sedan, och resultat var om jag inte minns fel följande:
Min åsikt är precis det, min åsikt, om jag inte säger någonting annat. Går du runt och konstaterar att allt du säger är din åsikt innan du säger någonting hela tiden? "Kundtjänst, vad kan jag hjälpa till med? - Joo, hrm, min åsikt är att jag behöver hjälp med detta, och jag anser vidare att ni bör hjälpa till med detta eftersom jag personligen tycker det är erat jobb..." Inte så smidigt va?

Och sen konstaterar du på samma felaktiga sätt du klagar på mig om, att konsoller är skräp? Tillåt mig skratta. Sen kan jag vidare säga att (det enligt min åsikt) är väldigt synd att du missat hela poängen med konsoller, vilket är någonting jag tycker alla som spelar spel seriöst bör ha upplevt. Att du sen inte heller verkar kunna hantera en handkontroll gör bara att jag (återigen helt personlig uppfattning) tycker det är ännu mera synd då handkontroller faktiskt är trevliga att ha till datorer också. Jag hoppas verkligen inte att denna oförmåga att använda reglage och knappar i kombination även inkluderar arkadspel, för då har du verkligen missat någonting (enligt mig)

Vidare kan jag säga (och här tror jag många håller med) en konsoll _ska_ inte ha avancerade inställningsmöjligheter. Det _ska_ inte behövas trixas och fipplas med inställningar. Det är äkta plug'n'play, i med spelen, tryck på on och kör. Du är vidare fullt välkommen att tycka vad du vill, det är din rättighet, precis som jag har samma rättighet att tycka att de på vissa sätt kommer förstöra spelet för spelarna genom att porta det till ett system som i de flesta fall inte kan erbjuda den (enligt mig, återigen) största tjusningen med just RE-spelen.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga

Vidare kan jag säga (och här tror jag många håller med) en konsoll _ska_ inte ha avancerade inställningsmöjligheter. Det _ska_ inte behövas trixas och fipplas med inställningar. Det är äkta plug'n'play, i med spelen, tryck på on och kör. Du är vidare fullt välkommen att tycka vad du vill, det är din rättighet, precis som jag har samma rättighet att tycka att de på vissa sätt kommer förstöra spelet för spelarna genom att porta det till ett system som i de flesta fall inte kan erbjuda den (enligt mig, återigen) största tjusningen med just RE-spelen.

nja,, att det skulle vara negativt är ju att ta i (min åsikt, jag företräder sällan andras) det bästa är ju spel där grundkonfigurationen känns helt intuitiv men där det ändå går att sätta funktion knapp för knapp. det värsta jag vet med spel där man blir sittande med en uppsättning som känns ologisk. men av nån anledning verkar det som om det var vanligare förr med den valfriheten.. =/

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

hoppas någon kirrar en mp mod eller något

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
nja,, att det skulle vara negativt är ju att ta i (min åsikt, jag företräder sällan andras) det bästa är ju spel där grundkonfigurationen känns helt intuitiv men där det ändå går att sätta funktion knapp för knapp. det värsta jag vet med spel där man blir sittande med en uppsättning som känns ologisk. men av nån anledning verkar det som om det var vanligare förr med den valfriheten.. =/

tänkte väl mest på att man inte behöver oroa sig för om det ska klaras av med grafikinställningar, drivrituner, DX-versioner, klarar datorn av att ha EAXljudet på? och annat krafs. Konsoller är ju egentligen bara att stoppa i spelet och trycka på ON, och sen spela för glatta livet. Kanske vill man göra några kontrollintsällningar, men det är ungefär så långt som man behöver gå också. Frågar man mig så är konsoller det enda riktiga plug 'n' play-systemet som fungerar som det var tänkt.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Och sen konstaterar du på samma felaktiga sätt du klagar på mig om, att konsoller är skräp?

Nämen, anade vi kanske viss ironi och sarkasm i mitt inlägg? Inte? Läs igen då. Sluta säg "OH NEEJ DOM FÖRSTÖR SPELET DET SKA SPELAS PÅ KONSOLL!!!1" när det UPPENBARLIGEN finns en hel del folk som vill spela det på PC och inte tycker att dom förstör spelet.

Och nej, jag hävdar inte alltid att något är min åsikt när det är uppenbart att det bara är min åsikt. När du hävdar att dom "förstör spelet" är det inte längre ett uttryck av din egna personliga uppfattning utan du säger rent objektivt att spelet är förstört när det kommer till PC. Sen om jag stör mig så värst mycket på det EGENTLIGEN är väl en annan sak, jag gillar mest att klaga på folk.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Nämen, anade vi kanske viss ironi och sarkasm i mitt inlägg? Inte? Läs igen då. Sluta säg "OH NEEJ DOM FÖRSTÖR SPELET DET SKA SPELAS PÅ KONSOLL!!!1" när det UPPENBARLIGEN finns en hel del folk som vill spela det på PC och inte tycker att dom förstör spelet.

Och nej, jag hävdar inte alltid att något är min åsikt när det är uppenbart att det bara är min åsikt. När du hävdar att dom "förstör spelet" är det inte längre ett uttryck av din egna personliga uppfattning utan du säger rent objektivt att spelet är förstört när det kommer till PC. Sen om jag stör mig så värst mycket på det EGENTLIGEN är väl en annan sak, jag gillar mest att klaga på folk.

Om du mest gillar att klaga på folk, så hade de kunnat välja ett lättare mål kan jag säga. (dock måste jag säga att det lilla yttrandet precis raderade alla mina tankar på att ta dig seriöst, så det var snällt gjort av dig)

Och precis som jag sa, så länge jag inte säger annat, så är vad jag säger min egna åsikt, och det gäller oavett hur jag nu råkar säga det.
Inte heller har jag sagt "OH NEEJ DOM FÖRSTÖR SPELET DET SKA SPELAS PÅ KONSOLL!!!1" och det skulle aldrig falla mig in av 3 anledningar. för det första så är det bara caps, och jag föraktar situationer när folk tvunget ska använda den visuella varianten av att skrika konstant, och eftersom jag inte sysslar med självförakt så lär det inte hända att jag uttrycker någonting i enbart caps så länge det inte är en ren miss, vilket jag då snarast lär åtgärda. För det andra så är det språkmässigt mer passande på lunarstorm att blanda ! och 1, vilket leder mig till samma sak som i fall nummer ett. **edit: vilket jävla tjafs det blev när folk missar poängen**
Det jag däremot sagt är att de förstör spelen genom att porta dem till en platform som inte kan erbjuda en viktig del av spelupplevelsen så som jag ser det. Vilket, eftersom jag inte sagt någonting annat, är min helt personliga åsikt och därmed varken kan vara rätt eller fel.

Och som jag sa i början, vill du hitta saker att klaga på så finns det lättare mål att välja. Inte för att jag är felfri eller inte gör misstag och blundrar, utan för att jag är väldigt svår att reta upp och normalt inte tar åt mig så länge kritiken inte håller en viss nivå, vilket din klart och tydligt inte når upp till. Och skulle det vara så att du skulle ta dig upp till en sådan höjd att din kritik skulle kännas relevant för mig, så tror jag personligen att leveransen av denna skulle lämna så pass mycket att begära att jag nog troligen bara skulle hugga tillbaka, än ta åt mig av den.

vidare kan jag säga att jag efter att ha läst ditt inlägg igen inte hittade så mycket som en strimma sarkasm eller ironi i det.

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
För det tredje så har jag vart medlem här i 3½ år, utan en enda anmärkning eller ens en tillsägelse,

dom kommer när man minst anar det, resten av inlägget du just skrivit är ungefär vad jag fick den där för.
<--

bäst du editerar och behåller ära, 0:a och respekt..

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Avstängd

Hahaha! Vänta lite, du dra alltså PÅ RIKTIGT upp hur länge du varit registrerad och all din respekt? Tror du att den är värd något eller? Jag har hängt här lika länge som du (nej, uppenbarligen inte på det här kontot) och du har aldrig skrivit något vettigt så vitt jag har märkt.

Vet du förresten vad citationstecken är? Allt som står mellan dom är ett citat om alltså inte är författarens egna ord.

Citat:

Det jag däremot sagt är att de förstör spelen genom att porta dem till en platform som inte kan erbjuda en viktig del av spelupplevelsen så som jag ser det. Vilket, eftersom jag inte sagt någonting annat, är min helt personliga åsikt och därmed varken kan vara rätt eller fel.

Citat:

varför måste de alltid förstöra mästervärken?

Re skall inte spelas på dator, precis som att man inte skaffar julgran till midsommar. Det skall spelas i en soffa/fåtölj i ett mörkt rum där ebart ens egna febrilt bultandes hjärta är det enda ljud som hörs utöver spelet...

Att det är din egna åsikt konstaterade jag faktiskt redan i inlägg ett, det är ditt sätt att lägga fram det som stör mig. Och det faktum att du är så jävla sweclockers. Vem fan bryr sig om att du inte har några anmärkningar liksom? Det faktum att du ens säger det visar ju bara att du är skiträdd för att skriva vad du vill bara för att du inte vill ha den där HEMSKA, HEMSKA ettan under din avatar. Eller att du är den perfekta sweclockaren (d.v.s, en avskyvärd människa som ingen gillar). Vilken tur för dig att du är så svårretad och att du aldrig tar åt dig av kritik. Det kommer säkert hjälpa dig i framtiden.

Vill du hitta någon att tillrättavisa finns det lättare mål. Inte för att jag inte tar åt mig när nån pekar ut mina fel, utan för att jag gör det här mest för att jag stör mig på dig personligen. Kul att du verkligen orkar offra en hel A4 på ett troll förresten. Är du inte rädd att få en anmärkning för offtopic?

Mina tre (eller fyra?) anmärkningar har jag fått för att påpeka det uppenbara, eller för att säga vad jag tycker. Gör det att min respekt sjunker i dina ögon? Eller vänta nu. Hela det här inlägget gör nog det när jag tänker efter. Tur att din respekt inte är värd något

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave

Mina tre (eller fyra?) anmärkningar har jag fått för att påpeka det uppenbara, eller för att säga vad jag tycker.

öh..? du har ju 1 bara. & :oFT:

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
dom kommer när man minst anar det, resten av inlägget du just skrivit är ungefär vad jag fick den där för.
<--

bäst du editerar och behåller ära, 0:a och respekt..

Har lagt märke till det
Försökte ju dock att inte vara för hård, och jag kan inte säga att jag med flit sagt nått rent otrevligt, så jag har lite svårt att komma på en mer passande forumlering även om den säkert finns, men lite förbättringar går nog att göra, för sant är ju att jag hellre tar min ära än det flyktiga nöjet av att bråka med ett troll... ska se vad jag kommer på under min väl behövda skönhetssömn här inatt

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Hahaha! Vänta lite, du dra alltså PÅ RIKTIGT upp hur länge du varit registrerad och all din respekt? Tror du att den är värd något eller? Jag har hängt här lika länge som du (nej, uppenbarligen inte på det här kontot) och du har aldrig skrivit något vettigt så vitt jag har märkt.

Vet du förresten vad citationstecken är? Allt som står mellan dom är ett citat om alltså inte är författarens egna ord.

Att det är din egna åsikt konstaterade jag faktiskt redan i inlägg ett, det är ditt sätt att lägga fram det som stör mig. Och det faktum att du är så jävla sweclockers. Vem fan bryr sig om att du inte har några anmärkningar liksom? Det faktum att du ens säger det visar ju bara att du är skiträdd för att skriva vad du vill bara för att du inte vill ha den där HEMSKA, HEMSKA ettan under din avatar. Eller att du är den perfekta sweclockaren (d.v.s, en avskyvärd människa som ingen gillar). Vilken tur för dig att du är så svårretad och att du aldrig tar åt dig av kritik. Det kommer säkert hjälpa dig i framtiden.

Vill du hitta någon att tillrättavisa finns det lättare mål. Inte för att jag inte tar åt mig när nån pekar ut mina fel, utan för att jag gör det här mest för att jag stör mig på dig personligen. Kul att du verkligen orkar offra en hel A4 på ett troll förresten. Är du inte rädd att få en anmärkning för offtopic?

Mina tre (eller fyra?) anmärkningar har jag fått för att påpeka det uppenbara, eller för att säga vad jag tycker. Gör det att min respekt sjunker i dina ögon? Eller vänta nu. Hela det här inlägget gör nog det när jag tänker efter. Tur att din respekt inte är värd något

Anledningen till att jag ens påpekade det var för att visa på att jag kan säga vad jag vill ha sagt utan att för den delen vara stötande mot andra... om jag nu inte skulle vilja vara det, vilket ingen häromkring lyckats med att få mig till att (med flit iallafall) vara hittills. Men som jag också tidigare sa så lär inte det hända i det här fallet heller, vilket jag anser vara en bra sak eftersom jag faktiskt gillar det här stället, Jag gillar folket (troll till trots) och jag gillar stämmningen (för det mesta) och det vore synd att dra ner det hela till lunarnivå på grund av som du ju själv säger, ett troll. Jag är heller inte rädd för att uttrycka mig, jag har bara ett annorlunda sätt att göra det än vad folk på lunarstorm ser som normalt. Inte heller är jag ute efter att tillrättavisa dig, du får uppföra dig precis hur du vill då det inte är upp till mig att bedömma den delen.

Vad har du för övrigt emot ordet skall? Enligt mig så skall RE spelas på konsoll och det skall spelas i en sofa/fåtölj (alt. en mängd andra möbler varav samtliga varit bekvämare än de flesta kontorsstolar jag prövat). Men det är fortfarande enligt mig det skall vara så. Det är fortfarande min åsikt om saken. Precis som det är min åsikt att en Ferrari skall vara röd, eller att köttbullar och potatismos skall ätas med lingonsylt. Och om du nu har ett sådant problem med mitt ordval så låt då bli att läsa, för om man verkligen stör sig på en sådan sak som ordval, då tror jag inte det kan vara lätt i dagens samhälle.

Något som dock förvånar mig är att du först och främst verkar se ner på hela swec, och sen personligen hoppar på både mig och alla andra swecare genom att kalla oss avskyvärda människor som ingen gillar, men ändå är du här? Och tydligen rätt länge också enligt egen utsago? Vidare erkänner du helt öppet att du med flit hoppar på mig med syftet att jävlas och det bevisar ju bara vad jag tidigare påstod om att jag inte känner något behov att av bemöta det här. Och med det sagt så får du mer än gärna sitta här och sparka sänder ditt eget sandslott... jag går och badar och har kul så länge. Ska du med? Är du över 18 kan jag bjuda på en öl

F.ö:

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Smokerdave
Och det faktum att du är så jävla sweclockers

Tack tack, det uppskattas ^^

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AndreaX
öh..? du har ju 1 bara. & :oFT:

Har varit reggad både en, två och tre gånger om jag ska vara ärlig.

belga: Att du orkar Hade det inte varit för att jag ska upp och jobba imorrn hade jag bemött det där med, mest för att se hur långt du är villig att gå. Sweclockare ÄR avskyvärda människor många gånger. Använder man ordet "exekvera" istället för "köra" hamnar man i helvetet, det vet ju alla. Skitsamma, sängen kallar.

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio

Permalänk
Medlem

Va? Läste jag kanske fel eller var inte det här en tråd om Resident Evil 4 till PC?
Känns mer som en konflikt som skulle hållas genom PM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MackeMan
Va? Läste jag kanske fel eller var inte det här en tråd om Resident Evil 4 till PC?
Känns mer som en konflikt som skulle hållas genom PM.

håller jag med om, det borde den ha gjorts...

Men för att återgå till ämnet så tycker jag att även att det är synd och skam att pc-only lirarna kommer missa mycket av det jag kallar kännsla i RE4, så är det ju faktiskt kul för dem att få det alls, för det är ju ett grymt bra spel. Fast jag hoppas verkligen itne det blir för lätt iom musen... finns imo inget roligare än att försöka däcka motorsågsmannen med pistol i hela spelet, och det är ju just för att det är så grymt svårt att pricka rätt hela tiden

Visa signatur

Xbox Live - Firaphex
Jag har inte alltid rätt, men jag utgår från det tills jag ser bevis på annat. Citera för svar
2008-06-18, Dagen då integriteten ställdes tå mot tå med maktmissbruket och förlorade.

Permalänk
Avstängd

XBOX eller PC så är jag nöjd.

Vad är det för fel med konsoll spel i PC?

Jag kör med handkontroll ändå och har knivskap bild i 21":aren

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk

Varit medlem i snart 4 år så respektera mina ord och ta efter vad jag har att säga

RE4 ska köras på Konsoll och ingen sketen PC, så är det bara.

Föregående talare: Om det gick. - Skulle typ Mario Kart i Multiplayer ha samma känsla på PC som konsoll ? NEJ! Varför ? Allt blir mer omständigt, och med det försvinner den goa inre spelglädjen.

Fightingspel till PC ? Nej tack!. FPS och strategi ala Age of empire mfl till PC ? Ja tack!.

Har man förmånen att ha både konsoll och PC så inser man ganska fort att en typ av spel går till PC och andra halvan till konsoll.

Hmm, märkte precis att jag är helt ute och cyklar i OFFTOPIC träsket som alla ANDRA men är bara tvungen att skicka inte detta iallafall.

ONT: Resident Evil 4 [2006-09-15] <-- Webhallen info. Till PC

Permalänk
Inaktiv

vad händer om man skulle koppla sin dator mot ex en projj och koppla PS2/XBOX360 kontrollen till PCn?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pazu
vad händer om man skulle koppla sin dator mot ex en projj och koppla PS2/XBOX360 kontrollen till PCn?

Du skulle få upp datorbilden på projektorn och styra spelet med en handkontroll?

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Varit medlem i snart 4 år så respektera mina ord och ta efter vad jag har att säga

RE4 ska köras på Konsoll och ingen sketen PC, så är det bara.

Fightingspel till PC ? Nej tack!. FPS och strategi ala Age of empire mfl till PC ? Ja tack!.

No shit sherlock, okej nu är det inte Första Persons Skjutare utan Tredje (TPS) men vilken stor skilnad.
Ser snubbe, ser inte snubbe.. när jag vägde 140kg såg jag inte pitten men den fanns där, skilnad? Ser, ser inte...

Same shit, diffent wiew

Varit läsare sedan 2000, kommer inte ihåg varför jag blev medlem... överhuvudtaget

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SlowManCrap
Varit medlem i snart 4 år så respektera mina ord och ta efter vad jag har att säga

RE4 ska köras på Konsoll och ingen sketen PC, så är det bara.

Föregående talare: Om det gick. - Skulle typ Mario Kart i Multiplayer ha samma känsla på PC som konsoll ? NEJ! Varför ? Allt blir mer omständigt, och med det försvinner den goa inre spelglädjen.

Fightingspel till PC ? Nej tack!. FPS och strategi ala Age of empire mfl till PC ? Ja tack!.

Har man förmånen att ha både konsoll och PC så inser man ganska fort att en typ av spel går till PC och andra halvan till konsoll.

Hmm, märkte precis att jag är helt ute och cyklar i OFFTOPIC träsket som alla ANDRA men är bara tvungen att skicka inte detta iallafall.

ONT: Resident Evil 4 [2006-09-15] <-- Webhallen info. Till PC

RE4 kommer gå så bra att köra på pc, och jag har varit medlemm iprincip lika länge som dig(spelar såå stor roll ).

Tycker själv inte om konsoller överhuvudtaget och speciellt inte handkontrollerna.
Kan inte trycka på vissa knappar (orsaken kan ni gissa )

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blubben
RE4 kommer gå så bra att köra på pc, och jag har varit medlemm iprincip lika länge som dig(spelar såå stor roll ).

Tycker själv inte om konsoller överhuvudtaget och speciellt inte handkontrollerna.
Kan inte trycka på vissa knappar (orsaken kan ni gissa )

Du har fobi för gummihättan som ju finns på styrspaken till handkontrollen?
Du har för stora händer för att spela ens med Xbox-Pad Patriot (den äldsta paden, ni vet, XL varianten)?
Du saknar tummar, och kan därför inte spela på konsol?

Säg till om jag har rätt eller om jag är nära

Visa signatur

Jag är inte dum. Jag har bara otur när jag tänker!