Bästa pvp class (alliance)

Permalänk

Bästa pvp class (alliance)

hejsan, tänkte det var dags att starta en alt o det ska bli en renrasad pvp alt, tänkte bara höra vilken ni tycker är den bästa pvp classen (alliance)

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

rogue...väl? Du har ju många fördelar med den inom pvp, oftast handlar det om bästa equipet dock, sen krävs det alltid like zkillzz

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk

Jag kör präst, det är inte många jag förlorar mot.

Permalänk
Medlem

men kjalve lilla, du är väll inte alliance?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BlitZan
rogue...väl? Du har ju många fördelar med den inom pvp, oftast handlar det om bästa equipet dock, sen krävs det alltid like zkillzz

Har spelat rogue i ett och ett halvt år och har provat så gott som alla talent builds som finns samt mött samtliga klasser väldigt många gnger. Jag kan med 100% säkerhet säga att rogue _inte_ är den starkaste klassen i PvP. OM man spelar sin rogue bra, har hyfsad gear pch får in första slaget har man stor chans mot många men vissa klasser har möjligheter att kontra i princip alla special-attacker som rogues har.

Ta en mage t.ex. (som är utomordentligt bra i pve och pvp efter senatse patchen): Stuns (rogues enda egentliga "bra" vapen i pvp" = useless då magen kan göra blink som teleporterar den bort från roguen oavsett om magen i fråga är stunnad. Vanish och därmed stealth kan kontras med AoE, t.ex. frost nova som fryser fast roguen och ger magen möjlighet att få avstnd igen. Blind är även den en värdelös skil mot en bra mage då denna kan göra ice block som gör magen immune mot ALLT i 10 sek eller tills magen avbryter spellen. Alltså kan denne efter att ha blivit blindad ta ice block för att sedan direkt ta bort den och krossa roguen.

Detta är bara ett av många exempel som visar på rogues svaga sidor. Rogues är faktiskt _mycket_ lätta för så gott som alla klasser om man bara ser roguen innan den hunnit börja sitt stunlock från stealth.

Jag har självklart ägt otaliga gåger med min rogue och tycker det är den roligaste klassen, men om du vill ha easy mode i PvP välj mage, shadow priest eller hunter. Även warlock är grymma.

Visa signatur

Just do it.

Permalänk

Fear --> Shadow Bolt --> Fear --> Shadow Bolt = död motståndare.
Immolate ---> Corruption --> Curse of Agony --> Fear, gör lite vad du vill tills din motståndare har dött.
Seduce --> Soul Fire = Troligen Död motståndare, om inget annat så använd Shadow Burn.
Framkalla en Doomguard redan innan och du behöver inte göra ett skit.

Lättare en så kan det inte bli, bara och välja vilket sätt som passar dig bäst.

Visa signatur

| Corsair Carbide 300R Midi Tower | MSI B75MA 1155 | Intel Core i7 3770-3.4GHZ | MSI GeForce GTX 980 Gaming 4GB | Kingston DDR3 HyperX 1600mhz 16GB| WD Black 1TB SATA 3.0 | Cooler Master 650W PSU | Logitech G500 | Windows 10 64-bits.

Permalänk

Warlock eller priest.

Permalänk
Medlem

Heh, 2 som har röstat på warrior...

La min röst på Warlock iaf. Nerf SL.

Permalänk
Medlem

Warlock ofc, hatar dom...

Permalänk

tack för alla svaren hitils..men vill gärna ha fler

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sugas
men kjalve lilla, du är väll inte alliance?

Spelar ju ingen roll vilken sida man slåss för Präst är bäst för pvp, så är det bara.

Permalänk
Medlem

Druid! Ahaha, skämtar bara. Nä, men priest skulle jag satsa på... Dom är ett helvete att ha ihjäl.

Visa signatur

i5-4670k | GTX 670 | ASUS Z87-A | 2x4GB Corsair Vengeance 1333 MHz | Corsair VX 450 | 80 GB Intel X25 SSD systemdisk | 256 GB Samsung 840 spel/cachedisk | 2+3 TB WD Green lagringsdiskar | Fractal Define R4 | G2420HDBL (24") + L227WT (22")

Citera för svar!

Permalänk
Medlem

Äter warlocks som mat här

<- Shadow specad Präst

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem

Hunters borde väll vara bra?

De har ju Track Humanoids och de har ett pet som går o få rätt så bra.
Eller det är kanske bara jag som tycker de?

Okey, PVP'ar man så brukar de flesta skita i djuret o bara gå på spelaren. men får man in nån sorts slö effekt så är det ju lugnt bara, för då står pet'et där bara o slåss och motståndaren gör inte särskilt mycket. Och när fienden är nära, vänder man på klacken och springer bort en liten bit.

Om hunters har en slow effekt vet jag inget om, då jag inte kan särskilt mycket om hunters. Men jag vet att de har Ice trap.

Permalänk

<3 smite präst. har en lvl 19 twink präst o twink guild som totalregerar bg^^. alltid lika kul o se hur hordesn bara står stilla o ger upp när dom märker att snubben dom slått på i några minuter helt plötsligt får fullt liv på några sekunder igen

Visa signatur

flamin bag'o shit

Permalänk
Medlem

Hunters är overall en ganska bra pvp klass, men mot warlocks eller priests får man genast problem, tom holy/disc priests kan ha ihjäl en utan problem om de är duktiga eftersom hunter inte har _någonting_ att bryta fear med och du måste ha speccat 31 pts i BM samt blåsa av en 2min(?) CD för att få pettet immun mot det. Visst en BM speccad hunter kan ha en liten chans mot en warlock/shadowpriest om han är för korkad för att trycka av sina två-tre dots och sedan en bolt/deathcoil för det är ungefär vad som händer.

Jag ser shadowpriests i AV som bara springer förbi mig i förbifarten och kastar en Dot och trallar vidare med sköld, med lite lite assistance av andra alliance så dör jag efter en stund med en dot som kan ticka vad? 2000 damage?.

Warlocks är ännu roligare, de kan dota dig för 3000 damage, med sin felhound kan de äta upp din freeze trap och ditt scatter shot, glömde jag att säga att de har mer HP och nästan samma armor som du har?

Just det, som priest är du också en av de mest eftertraktade klasserna i PVE så rolla en priest så blir du inte bara 60 snabbt utan du slaktar tamefan allting.

Permalänk
Medlem

min vote går på präst.

Visa signatur

a:|Mitt hus är fullt av idioter!
b:|Jasså, är du ensam hemma?

Permalänk

Rösten går på präst...
de kanke behöver 4 knappar när de lirar offensiv pvp, alltså skitlätta att spela och äger det mesta. Grejen är att de är bra i pvp tiden till 60... då de speccar offensivt för att grinda vilket är bra i pvp också. Warlocks däremot speccar defensiv offensiv ^^ för att grinda bra alltså, alltså drain osv. Och warlock har betydligt fler knappar att hålla reda på.

Permalänk
Medlem

Känns dock som att det är får många som kör präster nu. Och fy fan vad jag hatar fear. Allt för bra....

Jag kör som hunter och tycker tyvärr att det är en förbisedd klass av blizz.

Visa signatur

"Obay your leader"

Permalänk

hmm tack igen för alla svaren. just nu lutar det åt en priest

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem

warlock > alla
De enda jag har problem med som SL-lock är en rank 14 warrior på haomarush

Visa signatur

Irish today, hungover tomorrow

Permalänk
Hjälpsam

Jag röstade lock som overall PvP.

Det finns dock två aspekter du skall ha i åtanke.

World PvP kommer intoduceras med 1.12 eller 1.13 patch (vi är på 1.11 nu). Då kommer roogen till sin rätta, plus lite gamble då roogen skall få sin rebuild i samma veva.

För ren BG farming (AB/WSG) så är bra equippade NE hunters SÅÅÅ irriterande, backstab med aimed shot någon? Plus hunters är rätt nice att instans solol farma med.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem

Borde det inte stå iaf WoW i titeln på tråden? (om det nu är wow vilket jag antar)

Permalänk
Medlem

Själv tycker jag Warlock är massiv i PvP. dock är det enligt spelaren själv och build.

// cyme

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

Warlock är brutal i pvp ..... hatar dem så mycket, därför spelar jag upp en själv just nu

Visa signatur

Kandidatexamen i Data- och Systemvetenskap vid Stockholms Universitet.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kryll
det är bara löjligt att spela spel på easy mode

Inte mer än rätt. Warlocks sög ballz innan deras patch

Visa signatur

Landslide.nu - För er som vill diskutera allt mellan himmel och jord i där demokrati och yttrandefrihet ligger som högsta prio