Permalänk
Medlem

problem med internet:(

Internet funkar väl ,men varje sida jag öppnar blir det först "Sidan kan inte visas" men trycker jag F5(uppdatera) en gång så funkar sidan.
Detta är väldigt väldigt irriterande...

Nån som vet vad som kan vara fel så här års?

Visa signatur

t(^^,t)

Permalänk
Medlem

Jag har också fått samma fel, mycket störande, vet inte om det kan ha att göra med comhems uppgradering av nätet, vet inte om du har comhem?
Trodde först att det kanske var något fel med firefox, men det blev samma när jag testade med IE. Precis samma sak för 2 kompisar och de har också comhem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Robin
Jag har också fått samma fel, mycket störande, vet inte om det kan ha att göra med comhems uppgradering av nätet, vet inte om du har comhem?
Trodde först att det kanske var något fel med firefox, men det blev samma när jag testade med IE. Precis samma sak för 2 kompisar och de har också comhem.

'

Jasså precis samma problem och comhem? jo har också comhem , helt klart det som spökar då..

Visa signatur

t(^^,t)

Permalänk
Medlem

haha det där låter ju ghetto..
men det känns inte som om de kan vara comhem..

känns mer som nåt ghetto fel i windows??

självklart kan de va comhem, men ja tycker inte de skulle kunna vara det

Permalänk
Medlem

jo jag tycker också iofs det låter konstigt
Men internet funkade jätte bra i förrgår. :'(

Visa signatur

t(^^,t)

Permalänk
Medlem

Vad använder du för webbläsare? Händer samma sak om du byter läsare?

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Medlem

För min del så har jag testat med både FF och IE och samma sak med båda.
Funderade om det kan vara något med windows ändå, körde detta som jag hittade men ingen skillnad ändå :/ länk
Gjorde som han skrev på den sidan för att kolla efter event id 4226, och enligt det så hade jag det problemet, men det blev inte bättre för det. Så mottar gärna fler tips

Permalänk
Medlem

Har samma problem, irriterande :-(.

Visa signatur

[D E C T]

Permalänk
Medlem

har samma problem. Comhem kund

Är inte så ofta nu dock som för ett par månader sen.

Permalänk
Medlem

Det låter som DNS problem, testa lägga in en DNS manuellt i internet settings.

Permalänk
Medlem

Har också comhem det verkar lite ostaiblt ibland här med..

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

Sorry om jag bumpar denna tråden men jag undrar om någon har haft kontakt med comhem eller kommit på någon lösning på problemet.

Har samma själv med FF, har inte upplevt det med IE men jag använder det så sällan så det är möjligt att jag missat det.

Är comhems DNSer fasta eller händer det att dom byter ut ip:na för att jävlas?

Visa signatur

jag reserverar mig icke för felaktigheter i ovanstående inlägg citera för svar tack
Jag har en dator...

Permalänk
Medlem

Eftersom senaste inlägget före ditt var 2006-07-01 så tror jag inte det felet kvarstår... Runt den tiden ovan inlägg gjordes bytte comhem till nytt backbone med egna routrar m.m. (om det inte var ännu tidigare) så inte så märkligt att något strulade i samband med detta.

tantanx: Du får väl köra en ping mot din dns när du har problem, du får fram den med: start-kör-cmd-ipconfig/all. Pinga sedan via commandopromten: ping "din dns ipadress" -n 30 så får du mer att gå på än endast 4 pingar. Jag tror dock inte ditt fel beror på DNS'erna. Kör tptest och se om du får den hastighet du skall ha tex, det prioriteras långt snabbare av deras support mig veterligen. Testa också för guds skull utan router om du har det och med IE så att inte din webbläsare fått spunk.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Jag har dragits med långsamma dns-uppslagningar de senaste veckorna. Via DHCP får jag följande dns'er här i Göteborg:

83.255.249.10
83.255.245.10

Har testat med andra servrar (bla. kth's) men de verkar inte tillåta vilka uppslagningar som helst från mitt nät. Någon som kan tipsa om någon annan snabb dns med så få routerhopp som möjligt från comhems nät?

Eller det kanske finns några andra comhem dns'er jag kan använda?

Mvh/Nicklas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Svanteson
Jag har dragits med långsamma dns-uppslagningar de senaste veckorna. Via DHCP får jag följande dns'er här i Göteborg:

83.255.249.10
83.255.245.10

Har testat med andra servrar (bla. kth's) men de verkar inte tillåta vilka uppslagningar som helst från mitt nät. Någon som kan tipsa om någon annan snabb dns med så få routerhopp som möjligt från comhems nät?

Eller det kanske finns några andra comhem dns'er jag kan använda?

Mvh/Nicklas

Jag bor i Malmö och har exakt samma DNS:er som du, och det har krånglat för mig också de senaste veckorna. Krävs (nästan) alltid två försök för att komma åt en ny domän, surt som f_n. Man kanske får höra av sig till comhem igen och påpeka det ändå. Jag gjorde det förra gången det blev såhär, men det hände inte mycket på länge den gången.

mvh
/ Eric

Permalänk
Medlem

Jag luskade lite i detdär då jag var hem till en kund idag och upplevde det i realtid utan att något annat var fel och det är ett konstatera fel nu hos comhems drift ivf. De har belastade DNSer så en anmälan gör varken från eller till nu. De kommer påbörja nån typ av åtgärd iaf.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

skit

har samma problem också.. pingar dnser:

Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=495ms TTL=243
Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=515ms TTL=243
Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=495ms TTL=243
Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=482ms TTL=243

halvless. Satt dock songs dnser 81.216.65.11/12 i routern och på nic och nu vekra det gå vägen.

Visa signatur

Jocke!

Permalänk
Medlem

Samma här...
-----------------------------------------------------------------------
Skickar signaler till 83.255.249.10 med 32 byte data:

Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=167ms TTL=252
Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=149ms TTL=252
Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=130ms TTL=252
Svar från 83.255.249.10: byte=32 tid=137ms TTL=252
------------------------------------------------------------------------

Skickar signaler till 83.255.245.10 med 32 byte data:

Svar från 83.255.245.10: byte=32 tid=255ms TTL=250
Svar från 83.255.245.10: byte=32 tid=193ms TTL=250
Svar från 83.255.245.10: byte=32 tid=296ms TTL=250
Svar från 83.255.245.10: byte=32 tid=341ms TTL=250

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

har samma problem. Var på lan för nån dag sen och när man kommer hem så kaputt. Den ena datorn på nätverket fungerar som vanligt, men "min" dator kan man inte surfa med. Ping, tracert och ipconfig visar inga problem, men surfa går inte.

Permalänk

Funkar Telias till er? Isf har Telia 195.67.199.12 till 195.67.199.14. Värt ett försök iaf.