Permalänk
Medlem

vänta istället på patchen, den ska ju även fixa massa saker.. inga hemmagjorda fix är bra.

Permalänk
Medlem

Ett spel som håller på såhär borde inte ha släppts. De skulle ha väntat en månad till, minst.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Haziza
Va gjorde du för att få det att funka?

Står i tråden om du tittade.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av HazZarD
vänta istället på patchen, den ska ju även fixa massa saker.. inga hemmagjorda fix är bra.

Konstigt att det funkar för mig då.

Packade upp arc filerna så det laddar snabbare och sen 2 ändringar i options och default.

Permalänk
Medlem

Re: Re: Titan quest buggen

Citat:

Ursprungligen inskrivet av farbrorchristian
hur kan du veta att det inte är lika ostabilt i single player än vad det är i multiplayer när du säger själv att du inte har kört multiplayer... säg inte att jag är med i ett avsnitt med twilightzone!?

jag har spelat både3 MP och SP, twilightzone? vad är det? ^^

Visa signatur

Simpan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Redemp
Nej big files är alla arc filerna.

Edit:

Nu har jag spelat i över 4-5 timmar utan en enda crash..

Fixarna jag har inne är arc filerna är uppackade och ändringarna i ambientFrequency och forceSingleProcessorMode ovan.

Nu har jag ju dock inte en Dual Core cpu, men kan någon med en bekräfta om detta hjälper även på dessa?

Har testat det nu och det fungerade inte. Har en X2 3800+. Däremot har jag inte testat ställa in så bara en core körs på spelet, får väl återkomma när jag gjort det.

Resources bat filen packar ju inte upp alla arc filer som finns i resources mappen såg jag. dialog.arc music.arc och sounds.arc men antar att det ska vara så.

Visa signatur

Moderkort: Asrock Z77 Extreme4 | CPU: Intel Core I7 3770K, Noctua NH-D14 | RAM: 4x 4GB Corsair Vengeance Low Profile | GPU: Asus GTX 680 DC2T | HD: Samsung SSD 830 128GB | CHASSI: Fractal Design Define R4

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av arto
Har testat det nu och det fungerade inte. Har en X2 3800+. Däremot har jag inte testat ställa in så bara en core körs på spelet, får väl återkomma när jag gjort det.

Resources bat filen packar ju inte upp alla arc filer som finns i resources mappen såg jag. dialog.arc music.arc och sounds.arc men antar att det ska vara så.

dialog.arc music.arc och sounds.arc

Ligger inte ens i Resources mappen.

En bat fil för varje mapp.

Edit:

Crashes on machines with RealTEK audio
We are investigating this problem.

In the meantime, disabling hardware sound acceleration may work.

Permalänk

Jag måste vara grym, mitt spel har inte krashat en enda gång och har lirat ca 20h

Permalänk
Medlem

Ok nu tar vi allt igen i ordningsföljd.

1) Ställ in Kompabilitetsläge (Compability) till Windows 98
Titan Quest.exe -> Högerklick -> Properties -> Compatibility [x] Win98/ME [x] Disable Visual Themes [x] Turn off advanced

Crashar det fortfarande? Gå vidare till punkt 2.

2) Ladda ner Archive Tool

Med archive tool packar man upp arc filerna (är som zip filer) för att snabbare komma åt filerna. Spelet laddar snabbare och kan lösa en del problem med dualcore cpu's.

Lägg varje bat fil plus exe filen och dll filerna i mapparna Audio, Recources och Text.

Kör igång bat filerna en i taget och den börjar packa upp filerna.

Obs. Titta i Bat filen med Notepad så att sökvägen stämmer.

byt sedan namn på arc filerna du packade upp till *.arc1.

När du är klar med uppackning gör följande

Lägga till

"useArchives = false"

I Filerna

C:\Documents and Settings\Användare\My Documents\My Games\Titan Quest\Settings\options.txt
C:\Program Files\THQ\Titan Quest\Settings\defaults.txt

Crashar det fortfarande? Gå vidare till punkt 3.

3)
Testa att ändra i "options.txt" filen i

C:\Documents and Settings\Användare\My Documents\My Games\Titan Quest\Settings

forceSingleProcessorMode = false
Till
forceSingleProcessorMode = true

ambientFrequency = high
Till
ambientFrequency = false

Övrigt

Har du ett RealTEK audio ljudkort? Testa att ställa av hardware sound acceleration.

Hjälpte detta någon?

Edit:
Utökade punkt 1.

Permalänk
Medlem

Kan man inte ta bort arc-filerna när man packat upp dem?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av deus
Kan man inte ta bort arc-filerna när man packat upp dem?

det undrar jag också?

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

jag kan inte packa upp arc filerna kan nån beskriva bättre hur man gör?
snälla heelp me