Permalänk
Medlem

klarar datorn BF2

hej . Ja har tänkt köpa BF2 . men vet inte alls om min dator klarar av ett sånt spel. Jag spelar WoW där flyter det på , men i SW o ORG laggar det rätt mycke ;). eftersom BF2 har så mycket bättre grafik undrar jag om det är möjligt att min data klarar detta.

Tack på förhand.

''kolla ner''

IntelPentium 4 1.8 GHz

512 PC2100 DDR Minne

aTi Radeon 9600 pro 256 mb

Permalänk
Medlem

Cpu:n klarat det, minnesmängden klarar det och grafikkortet klarar det. MEN, du kommer att få köra på väldigt låg detaljnivå och upplösning och kommer troligtvis få uppleva en del hack och slowdowns ibland.

Folk med avsevärt bättre system har problem med att få det att flyta.

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Så Killawife . är det värt att köpa det tycker du ? lr kommer jag tröttna på att det hackar ibland o så ?

Permalänk
Medlem

Tycker det inte är värt att köpa det om du ska spela det på den datorn. Suck... du kommer tröttna fort på allt lagg och den fula grafiken. Nästan så man mår illa av grafiken på Low

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bam108
Tycker det inte är värt att köpa det om du ska spela det på den datorn. Suck... du kommer tröttna fort på allt lagg och den fula grafiken. Nästan så man mår illa av grafiken på Low

Jo Bam108 du har ju full koll på vilket nätverkskort han har, med allt lagg och så Vet du ens vad lagg betyder? Nä uppenbarligen inte...
Är han van att lira på ett 9600 så är lär han tycka att grafiken i BF2 ser bra ut, oavsett inställning. Köp det säger jag. Tycker du att det går för segt så blir det väldigt roligt när du väl uppgraderar

Permalänk

Jag hade 1024MB i minne när jag började lira BF2. Blev helt tokig på hacken och köpte mig 1024MB till för att bli av med det. Du kommer tappa en hel del spellust om du lirar med det systemet.

Visa signatur

Intel i7 6700k @4.7Ghz | Be Quet! Dark Rock Pro 3 | Asus Z170 ROG Hero VIII | 32GB DDR4 Corsair Vengeance 3000Mhz | Asus 1080Ti Strix OC | Samsung 950 Pro M.2 250GB, Samsung EVO 850 120GB, Samsung EVO 840 250GB, & Seagate 7200rpm 4TB | Corsair HX 1050W | Fractal Design S | Asus Xonar U7 | Sennheiser PC360 | TrackIR 5 + ProClip | Eizo 27" EV2736W | HTC Vive | Windows 10 Pro

Permalänk
Medlem

Jo det är knappast smooth gameplay på 512Mb RAM. Men det fungerar, sålänge du inte kör för högre än medel grafikinställningar. Laddningstiderna var en bitch dock :/ (körde själv med 512 i en månad drygt innan jag köpte en gig till)

Permalänk
Medlem

Dåligt spel det måste vara om man måste ha bra grafik för att kunna tycka om det.(skämt)

Spelet ska gå att spela på din dator. Provade själv på en Sempron 2800 samt ett 9600 kort och 512 mb ram.

Funkade väll okej men jag körde på så låga inställningar jag kunde.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

dåligt spel och dåligt spel, spelupplevelsen blir många gånger bättre om man har bra kvalitet på bild och ljud, sen att bf2 i sig är kasst är en annan sak

Visa signatur

Core i7-8700K - Noctua NH-U14S - ASUS PRIME Z370-A - Corsair Vengeance 32GB DDR4 - RTX3070 - MASSA SSD - Define R4 - Corsair RM750X V2 - Asus Swift PG278QR
Mer CO-OP åt folket!

Permalänk
Citat:

Battlefield 2 Readme filen
- Minimikonfiguration:
Processor: 1,7 Ghz
RAM-minne: 512 MB
Grafikkort: NVidia GeForce FX 5700, ATI Radeon 8500 eller
ATI Radeon 9500 med 128 MB RAM-minne

Kommer det funka? Ja det kommer det.
kommer de funka bra? Mindre troligt.
Förvänta dig inte mer än ca 25-30FPS i lägsta möjliga grafikinställningar.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av dx.
Jo Bam108 du har ju full koll på vilket nätverkskort han har, med allt lagg och så Vet du ens vad lagg betyder? Nä uppenbarligen inte...
Är han van att lira på ett 9600 så är lär han tycka att grafiken i BF2 ser bra ut, oavsett inställning. Köp det säger jag. Tycker du att det går för segt så blir det väldigt roligt när du väl uppgraderar

Jo jag vet vad lagg betyder, uppenbarligen så gör jag det. Tänkte itne riktigt på vad jag skrev då jag skrev det där inlägget, menade grafisktlagg, inte lagg (dålig ping). Utan hack/grafiska hack, dålig FPS. fattar du nu vad jag menade?

Men det är iaf vad jag tycker, gillar inte alls dålig grafik med hack så det får mig att sluta spela.

Permalänk
Medlem

vet nada om hur bra grafikkorten är osv.

men en polare undrar om de kommer å flyta på hans:

GF 6600GT 256
P4 prescott 3.2
768 i Ram senare 1024 i ram.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Så om ja ska upprgradera för att kunna spela bra, vad är bäst minne lr nytt grafikkort ? skicka gärna länkar på billiga men bra 1024 pc2100 minne om ni orkar lr grafikkort. tack för svaren

Permalänk
Medlem

Du borde inte köpa BF2 till din nuvarande dator. Jag satt på en 512mb, 3GHz och ett 9800 Pro - det var i princip ospelbart i längre perioder. Särskilt om man ska spela klanspel, då ligger man jävligt risigt till. Allting hackar så man är efter i allting som händer. Spelade med allting på lägsta och det var inte vackert alls.

Du lär behöva en REJÄL uppgradering för att få ut nöjet ur det där spelet alltså. Frågan är snarare om du är beredd att punga ut många lappar på ny hårdvara och om du värderar BF2 till en sån stor summa pengar?

Förövrigt säljes BF2 Commanders Edition beggat av mig av ovanstående anledning. Hör av dig om det lutar mot ett köp..

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Jag satt på XP2500+@2.3Ghz, 512 RAM och ett klockat 9500pro (som iofs är bätte än ett 9600pro även stock settings) men visst fan var det spelbart i 1024x768 medium/low på min dåvarande 17" CRT. Spelade dock aldrig på dom större banorna, då gick det riktigt segt.