Permalänk
Medlem

Netgear RP614v2

Hejsan Killar och Tjejer, det är såhär att jag har ett problem med min router(antar jag)
Internet dör hela tiden och jag måste starta om routern genom att dra ut strömkabeln för att sedan sätta in den igen. Efter denna procedur så funkar det perfekt i kanske någon timma och sedan dör internet igen, Någon som kan tänkas veta vad felet är? kan det vara min firmware eller vad är det?

Mvh// HGT

Permalänk
Medlem

Kan tyvärr inte hjälpa, men känns skönt att skriva detta ;D

Jag har nästan EXAKT samma problem. fast mitt internet dör då jag använder DC. Man ser att man tankar kanske i 800kb/s.. sen går det bara ner & ner & ner.. tills det dör. Så måste jag starta om. Ibland behöver jag iofs inte tanka utan det bara slutar fungera utan förvarning. då är det omstart på router som gäller.. IGEN. Mycket värdelös router, blir att byta så fort jag får lön =D

men visst, testa updatera firmware i den. Hjälpte inte för mig =/

Permalänk
Medlem

Har samma router och samma problem, fast jag bytt ut den mot zyxel prestige 334.

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Uppdatera firmware.

Visa signatur

PS3 Slim 320GB (1TB) | Wii U Premium | Xbox 360 250GB | X1 1TB | PS5 + Corsair MP600 Core 2TB | New 3DS XL + Katsukity's Capture Card | PS Vita 32GB | Ryzen 5800X3D, 32GB DDR4 3000Mhz, 240GB SSD, 4TB SSD (Kingston KC3000), Radeon 6700XT, 3TB+4TB HDD, B450M-DS3H | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem

Jag hadde samma problem tappade internet efter några minuter..

Det va så enkel lösning att bara klicka i rutan för att den skulle vara pingable.

Efter det är den okej 24/7

Visa signatur

| AMD Barton XP2500+ @ 2200Mhz Abit NF7-S 2.0 Temp 40/48 Asus Radeon 9600XT |
| AMD San Diego 4000+ 1mb cache ASRock 939Dual-SATA2 Temp 34/43C3D X800GTO|