Permalänk
Medlem

Dlink 604 problem

Hejsan, Jag tänkte lana hos en polare och nu är det såhär att bara 2 av oss får internet och vi är 3, det som finns här är Tele2 Kabelmodem. Dlinken beter sig lite konstigt när jag kopplar in en uplink kabel från modemet till Dlinken, den blinkar hela tiden och sen att man inte kommer ut på internet då, men när jag sätter in kabeln från modemet till 1a porten och resten i 2,3,4 så funkar det bara för 2. och sen att jag inte kommer åt Dlinken när jag skriver 192.168.0.1 eller 192.168.1.1 som dom säger på deras hemsida att den ska ligga på.

så nu undrar jag vad är problemet om någon har haft samma och om det går att få internet till 3 datorer med hjälp av en hubb eller om man kopplar 2 i hubben eller routern och 1 annan dator delar ut.

mvh x

Visa signatur

cpu: 1-Intel Pentium 4, 2500MHz mem: 768MB twin mos pc3200 gfx: RADEON 9600XT

Permalänk

ja har gjort på detta vis att datorn som delar ut internet sitter i första porten sen kommer resten av dem andra och när du startat ditt internet med att logga in så ska allt va klart om du nu har installerat ipx å allt de enda svåra när man skulle spela var att bara 2 kunde hitta varann så koppla ur internet kabeln som går till bredbandet och byt ip addresserna till 192.168.0.(1-200) sen ska spel också funka

ps internet kabeln ska in i wlan kontakten inte i port 1-5 där ska datorerna kopplas in

Visa signatur

Winfast A400 Geforce 6800 128Mb DDR 2Ghz 512mb ram 350gb XP Pro
Toshiba M70 1024mb minne moddad