håller det att sätta fast sånna här handtag? (+hjul)

Permalänk

håller det att sätta fast sånna här handtag? (+hjul)

jo jag tänkte göra min dator lite mer portabel och sätta fast sånna här handtag på toppen av min låda och undrar om det håller för vikten eller om hela skiten skulle kapsejsa?

http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=306813000

och nät jag ändå håller på tänkte jag även sätta fast sånna här hjul och undrar samma sak där om det håller...

http://www.clasohlson.se/ext.asp?art=310598000

Artikel Nummer: 31-1059

MVH

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Det beror väl helt på vad du har för burk? Det kan vara allt från ett alu-midi med få komponenter till ett stål-fulltower fyllt med diskar. Bra att veta på ett ungefär hur mycket den kan tänkas väga.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Q'aman
Det beror väl helt på vad du har för burk? Det kan vara allt från ett alu-midi med få komponenter till ett stål-fulltower fyllt med diskar. Bra att veta på ett ungefär hur mycket den kan tänkas väga.

woops, att jag glömde de...:o

ganska mycket, ett A-Open HX-08 fast jag har inte så många diskar (2 st) och alla andra vanliga komponenter iden...

så vad tros den väga? har ingen våg hemma så jag kan inte väga....

:D:D

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

Jag skulle gissa på att hjulen håller men att du bör hitta ett grövre handtag och förstärka chassit på insidan. Då borde det faktiskt fungera.

Visa signatur

WS: i5 2500K@4,7GHz| Noctua NH-D14 | Asus Maximus V Gene | Asus HD7850@1450/1050 | 8 GB Corsair XMS 3 | Corsair CX V2 600W | OCZ Agility 3 120GB | Fractal Design R3 | Dell U2412M
Server: AsRock FM2A85X-ITX | AMD A4-6300 | 8GB | Kingston V300 60GB | 12TB HDD | Fractal Design Array R2
HTPC: Sapphire Pure Fusion | 4GB | OCZ Agility 2 40GB | Fractal Design Array R2

Permalänk
Medlem

det är väll bara att borra hål och skruva i hjulen och sen fästa dom me muttrar? sen kan man ju alltid använda nån sorts distansbricka för att ge lite snällare tryck på chassit så att det håller för hjulen. men jag tror nog inte att det ska va nått problem för chassit att klara av trycket.

Permalänk

okej då funkar hjulen iaf, men hur menar du med att förstärka chassit? och grövre handtag, typ vilka?

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk

Du kanske skulle skaffa dig en titanplatta och sätta på insidan som armering, iaf för handtaget

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adisbladis
Du kanske skulle skaffa dig en titanplatta och sätta på insidan som armering, iaf för handtaget

Eller en aluminiumskiva om du vill komma undan med en femtiolapp istället för en tusenlapp.
Fast det är klart, har du en chassitemp på över 1000 grader ska du nog överväga Ti.

Visa signatur

MB: Asus ROG Hero | CPU: i4770@4,6GHz | RAM: 16GB@1600 | GPU: 6970 | STORAGE: 2*120GB SSD | COOLING: Custom, Water

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SpaceMan
Eller en aluminiumskiva om du vill komma undan med en femtiolapp istället för en tusenlapp.
Fast det är klart, har du en chassitemp på över 1000 grader ska du nog överväga Ti.

jag tänkte eftersom att titan inte böjer sig i första taget, sen har jag ingen som helst koll över kostnaderna på sånt

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av adisbladis
jag tänkte eftersom att titan inte böjer sig i första taget, sen har jag ingen som helst koll över kostnaderna på sånt

eller så sätter jag dit det para för syns skull man behöver ju inte anvädna dom till att lyfta, bara dra i så den rullar

jag köper och testar, märker ju om det inte kommer hålla när man lyfter....

MVH Tack för alla svar...

Visa signatur

Bears.
Beets.
Battlestar Galactica.

Permalänk
Medlem

gringo, jo då är ju chassit paj sen med två fula hål i toppen..

Visa signatur

Det du inte vet, lider du inte av.