Permalänk
Medlem

bf 2 kontroller

Hej hade en tråd uppe för ett tag sen som som handlade om problem med mitt bf 2.Det löste sig. Nu är det så att jag är så trött på dom förinställda kontrollerna. Dom verkar inte kunna gå att ändra inne i spelet. Min kompis sa att det skulle finnas nån config-fil nån stans man skulle kunna ändra i men jag hittar ingen sån. Så om det är nån som ändrat kontroller på spelet så ni gärna skriva hur ni gjorde.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk

öö? det är ju bara att gå in på inställningar o ändra kontrollerna? Det har jag gjort iafall o det funkar fint

Visa signatur

CPU: Intel extreme QX6850 // Moderkort: Asus striker extreme// Minnen: Corsair Dominator 8500C5DF 4096MB // Grafik: 2x Asus 8800gtx sli //
Power: Corsair Hx 620W // Kylning: Vatten // Chassi: Lian li

Permalänk
Medlem

när jag gör det så står det bara att det är dublett eller nåt sånt shit

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Öpnna filen Controls.con med anteckningar, och sen är det bara att ändra. Filen ligger i

Mina dokument\Battlefield 2\Profiles\"0002=vilken profil du nu vill ändra"

Gör en backup på filen innan, om du skulle strula tilldet.

Permalänk

låter som du försöker att ändra till en tangent som är redan specifierad. Byt bort den specifierade tangenten mot en tangent som inte är specifierad och byt sen den du vill specifiera efter behag...

altså:
om hoppa är på Z och du vill att den ska vara J och J är ducka så får du byta bort ducka till typ P och sen byta hoppa till J.

Permalänk
Medlem

Det är enklare att bara välja Esc som ny knapp. Då blir rutan automatisk tom. Om det fortfarade står "dublett" så får du också ta bort vald knapp för alla inställingar (Flyg, helikopter, båt m..m.)

Permalänk
Medlem

ok tack för alla svar jag kan verka noob men det äför att jag precis köpt spelet

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk

Problemet är väl att det är en bugg i BF2 som kan förhindra en från att välja en knapp även om den inte används av något, ett problem som bara kan avhjälpas genom att ställa in knapparna i config-filen?

Visa signatur

DFI LanpartyUT nF4 Ultra-D (OCZ Tony's 704-2BTa BIOS) [color="blue"]|[/color] AMD Athlon64 San Diego 3700+ (KAB2E 0551) @ 285x10 (1.472V by CPU-Z) [color="blue"]|[/color] Kingston 2*512 PC3200 HyperX BH5 @ 2-2-2-10 1T (237.5MHz) [color="blue"]|[/color] POV nVidia GeForce 6800 GS (Core: 500 - Mem: 1230) [color="blue"]|[/color] Fortron/Source 550W (FSP550-60PLN) [color="blue"]|[/color] Antec Sonata Lifestyle Piano [color="blue"]|[/color] 3DMark2001 SE: 29481

Permalänk
Medlem

Vill man t ex skjuta missiler ur ett flygplan med space-tangenten, går det inte för då är den dublett med "hoppa-knappen" osv osv... Jobbigt, har ändrat i min configfil ist, som det beskrevs här.

Visa signatur

| Opteron 146 | DFI NF4 Ultra-D | OCZ EL Platinum Rev.2 2x512MB |
| C3D X800GTO 16p
| 640GB HDD | Chieftec CA-01B-B-SL | Antec TruePower 380W |
| H2O-kyld: | Maze4 CPU | Maze4 GPU | Hydor L20 |

Permalänk
Medlem

Men space är skjuta i fordon med? Det jag stör mig på är att det är svårt att trycka Z > Ctrl > Z osv. Jag vill kunna kräla och sen ducka snabbt... någon idé?

Permalänk
Medlem

shift knappen är alltid "upptagen" även om jag gjort alla kontroller tomma, så nån bugg e det. Men jag fixade det genom config filen.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zeroqp
Men space är skjuta i fordon med? Det jag stör mig på är att det är svårt att trycka Z > Ctrl > Z osv. Jag vill kunna kräla och sen ducka snabbt... någon idé?

Om du har en dator mus med Fler än två knappar så som logitech och razors möss. Så kan du ställa in dessa knappar också.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av break
Om du har en dator mus med Fler än två knappar så som logitech och razors möss. Så kan du ställa in dessa knappar också.

Har Copperhead, men sidoknapparna på den är fruktansvärda. :/