F.E.A.R. hackar, vad kan jag förbättra?

Permalänk
Medlem

F.E.A.R. hackar, vad kan jag förbättra?

hejsan,

köpte ny dator häromveckan, och köpte FEAR för det verkar ju kul.
problemet är att det hackar en del, spelbart men irriterande.

datorn är:

-Intel Celeron 3.06Ghz
-1024mb ram
- Geforce FX 5500 128mb (nåt billigt crap, vertigo, verto, nånting, kostade 500 spänn)

är jag dödsdömd att spela grafiktunga spel med en celeron, eller finns det något kick-ass grafikkort som skulle kunna hjälpa mig på traven?

En polare erbjöd mig ett ATI-kort (pci express) på 256mb, vet tyvärr inga ytterligare specifikationer på det, kan det vara något?

snälla hjälp mig, jag vill ju utnyttja min nya dator om det går..

(Postade detta i spel, mod får gärna flytta ifall det hör bättre hemma någon annanstans)

Visa signatur

fläääo

Permalänk
Medlem

Din processor och graffe till att börja med. Och ati kortet beror helt kalrt på vilket det är, stirra dig inte bild på minnet.

Permalänk
Medlem

Grafikkortet är den stora flaskhalsen. Hur mycket har du att lägga på ett nytt?

Visa signatur

Workstation: i7 2600k | P8Z68-V Pro | 16 Gb RAM | MSI Radeon 390 | NEC PA241W
Portabelt: Surface Pro 3 | Samsung Galaxy S6 Edge
Fotoväska: Nikon D800E | Nikkor AF-S 24-70/2,8 G ED | Nikkor AF-S 85+50/1,8 G

Permalänk
Medlem

kan tänka mig ett antal tusenlappar om det hjälper så att min celeron kan ta tunga spel som tex fear.. några,förslag?

Visa signatur

fläääo

Permalänk
Medlem

Både din processor och ditt grafikkort är flaskhalsar för det spelet.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Du borde skaffa en bättre processor eftersom Celeron är en defekt processor som blivit omkonfiguerad till en budgetprocessor

Visa signatur

I am 43% addicted to World of Warcraft. What about you?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Elvis_z89
Dude en Celeron processor på 3,06 Ghz ska lätt räcka till att spela F.E.A.R på eftersom det är ett grafikkrävande spel måste han tjacka nytt grafikkort. Om du har PCI-E kan jag rekommendera X1800GTO som finns under 2 lax på komplett.se, funkar jättebra hos mig.

Skulle då chansa på att han har AGP eftersom han sitter på ett FX-kort.

Visa signatur

Dator: i9 12900K @5.2 all core, Arctic Freezer II 420mm, Asus Z690 Hero, 32gb 6000MHZ CL34 DDR5, Asus RTX 3090 TUF OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk

Som andra sagt tidigare så är det till största delen grafikkortet som begränsar.
Antar att du har ett agp-kort just nu så ett begagnat 6800GT/ultra vore kanske nåt om du hittar nåt billigt.
Men du bör nog inte gå under den 68xx-serien(eller ati's motsvarighet) om du vill kunna köra spelet någonlunda hyggligt.

Visa signatur

[Core 2 Duo E6700][Asus P5B iP965][4GB PC6400][POV8800GTS 640MB][Thermaltake Soprano DX][Tagan 580W Easy connect]

Permalänk
Medlem

tack för hjälpen, blev inte så mkt pengar jag kunde lägg amen blev iaf ett geforce 6200 och sen köpte jag till 512mb extra ram till burken så nu går det bra

Visa signatur

fläääo

Permalänk
Medlem

Sen är det ju en jävla konst att ställa in spelet på ett bra sätt också. Saker som texturer, ljuseffekter och modellkvalité är mina viktigaste "high" inställningar.
Jag kör gärna på något mindre antialiasing än max och ställer ned vatten och skuggor på "low" ifall spelet hackar.
I fear kan man ju välja ganska många olika saker om jag inte minns fel, såsom hur många kulor som ska komma ut ur bössan eller hur det nu var. Det är ju en cool effekt, men man kanske inte behåller den om det står mellan det eller att vrida ned texturerna.

Permalänk
Medlem

Högre Upplösning & AA OFF ger bättre än tvärt om, samt ser lika bra ut.

alla dynamiska skuggor, ljus kräver mkt.

finns sajter som testat allt detta oxå å visar resultat.

Visa signatur

-- AMD Phenom2 X4 955, Gigabyte 790XTA-UD4, XFX HD 5830 1GB, X-Fi Platinum, 12GB Corsair, XMS3 HD = Samsung 1TB S-ATA 2 Mfl. Fractal Design Tesla 650W, Win7--

Permalänk
Avstängd