Existerar det något nytt hyffsat rts?

Permalänk
Medlem

Existerar det något nytt hyffsat rts?

Sitter här och letar efter något nytt rts som är lik i spelstilen med tex C&C serien(dvs placera hus var du vill, samla resurser etc). Gör inget om det är ett eller två gammalt men det ska va snyggt och bra. Någon som har något tips, något spel jag missat?

Permalänk
Medlem

Är rätt dåligt med RTS nu för tiden. Mest FPS som görs till PC
Men Age of Empires 3 kanske kan vara nåt? Har inte testat det själv.

Visa signatur

Laptop: Zepto Znote 3215W | Intel C2D T7250 2.0ghz | 2GB ram | Intel X3100 GPU | 120 GB 5400rpm hdd | Intel 4965 AGN | 9-cell batteri
Kamera: Nikon D80 + batterigrepp | Nikkor AF-S DX 18-55mm 3.5-5.6G VR | Nikkor AF-S 70-300/4.5-5.6 G VR IF-ED | Nikkor AF 50mm 1.8D | Nikon SB-600 blixt

Permalänk
Medlem

warhammer 40k spelet, dawn of war eller var det hette, rätt ok faktist.

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem

Warcraft 3 och Generals är ju grymma spel.

Permalänk
Medlem

Medveten om att det är ont om rts, vilket jag tycker är väldigt konstigt :/

Får ta och kolla över warhammer spelet, har för mig jag spelade det nångång fast tyckte inte om det så mycket.

Age of Empires 3 får jag nog ta och få tag i, inte testat det, tack för tipset.

ElDiablo: Det är riktigt bra spel synd att inga försöker göra liknande, man börjar tröttna på dem nu :/

Ingen som har fler tips?

Permalänk
Medlem

generals + zero hour är jäkligt skoj..
sköna explosioner också

Permalänk
Medlem

Va några månader sedan ajg spela generals ZH, man kan man fortfarande lira det online eller har EA stängt ner det? Blev lite sugen nu på att återuppta spelandet.

Permalänk
Medlem

Rise of nations: rise of legends är riktigt bra!
Alla som gillar rts borde kolla upp det.
3 ruskigt väldesignade och vitt skilda faktioner med mina favoriter "vinci" som de häftigaste. Vinci är baserade på grym steampunk. Typ som leonardo da-vinci möter en världsomsegling under havet och wild wild west. Sen har vi den "magiska" rasen Aili som kör på elementbaserade varelser och hundratals små kutande ökenraiders.
De tredje är en ras baserad på fetare varelser. Vet inte ens vad de heter för så långt har jag inte kommit i kampanjen ännu

Ps. Det är typ 1-3 mån gammalt.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fragTore
Rise of nations: rise of legends är riktigt bra!
Alla som gillar rts borde kolla upp det.
3 ruskigt väldesignade och vitt skilda faktioner med mina favoriter "vinci" som de häftigaste. Vinci är baserade på grym steampunk. Typ som leonardo da-vinci möter en världsomsegling under havet och wild wild west. Sen har vi den "magiska" rasen Aili som kör på elementbaserade varelser och hundratals små kutande ökenraiders.
De tredje är en ras baserad på fetare varelser. Vet inte ens vad de heter för så långt har jag inte kommit i kampanjen ännu

Ps. Det är typ 1-3 mån gammalt.

http://www.gamez.nl/upload/762708_610_1141120147001-Rise_of_L...

Det där låter som ett nice spel, ska genast kolla upp det. Tack!

Permalänk
Medlem

Jag gillar Dawn of War bäst, mycket för att jag föredrar scifi framför historiska/nutida rts... Company of Heroes ska visst vara riktigt bra, ligger i betastadiet nu och är ett RTS med WW2-tema från samma utvecklare som gör Dawn of War

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk
Medlem

Det finns väl ett nytt Star Wars RTS också? Kommer inte ihåg vad det heter men många tyckte det var kul.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Geeks
SweClockers

En liten observation: På 90-talet va det RTS som gällde, gud vet hur många C&C och WC2-kloner som gjordes. Hela vågen startades av Dune2, WC2 och C&C, för att sluta med Red Alert-spelen.

I slutet på 90-talet gick FPS-vågen i gång, med Duke3D och Quake. Men nu verkar den ebba ut, för att ersättas med MMORPG. Likriktning är ordet.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Rts har fått samma sjukdom som peka o klicka spelen (sam & max typen).
Blir bara dåliga och värre. Snyggare grafik jomenvisst.

Visa signatur

[]i5-2500k[]16gb[]R9-290[]

Permalänk
Medlem

Nosnos: Kollade upp det, ser faktiskt bra ut som alla RTS gör innan det sedan släpps då man verkligen får se hur kasst det är.

Sen så har vi starwars rts också, men det måste väll ändå vara bland det sämsta jag sett. Man blev riktigt besviken på utvecklarna som ska vara gammla westwood, men inte visade dem sin erfarenhet i star wars rtsen.

Sen är det bara jag som fått nog av alla "rts" med ww2 temat?

Exphaze: Du har helt rätt med det du säger, kommer va mmorpg ett tag framöver nu :/

Permalänk
Medlem

Empire at War var riktigt underhållande. Lite väl lätt dock. Män känslan av att se sina Star Destroyers spy grön dödlig eld mot små patetiska rebeller är faktiskt helt underbar:P Men så är jag starwars fanatiker också. Markstriderna var också rätt intressanta men rymd battaljerna var helt klart bäst.

Annars är ju Supreme Commander på G. Eller ja det verkar bli färdigt i början av 07. Från skaparen av Total Annihilation (ett underbart RTS), Ser riktigt lovande ut och striderna ser ut att bli riktigt episka.

Permalänk
Medlem

Empire Earth 2

Visa signatur

Fractal Meshify C | Phantek AMP 1000W PSU | AMD 5800X3D | Noctua NH-U14S | 32GB RAM | AMD Radeon 7900 XTX | Pro-Ject Pre Box Digital S2 | Beyerdynamics DT 900 Pro X | LG 27GP850 / Zowie XL2546k | Sony A90J
[/color]

Permalänk
Medlem

C&C Zero Hour är hyffsat

Ett riktigt genialiskt spel som verkligen utmanar i Multiplay är Act of War...

Det har så klockrena lösningar på alla de vanliga RTS-problemen. Mycket enkelt att spela men ändå med otroligt djup o möjlighet till strategi och planering... även mycket snyggt!

Permalänk

Men shit grabbar ;> Kolla in Company of Heroes. Det är i min mening det mest lovande RTS spelet som är på G nu.

Kolla filmer på www.gametrailers.com och deras officiella hemsida.

Jag hade turen att komma med i Multiplayer Betan som håller på nu, och det är utan tvekan det grymmaste RTS jag har lirat på länge.

Det enda jag ser ifram emot mer nu är Supreme Commander, men detta kommer roa mig ett bra tag

Så, ta en titt!

Permalänk
Medlem

har testat det Company of Heroes... iofs bara tutorial men endå rikgit skönt lir verkade som, ska ta o köra vidare när jag får tid

Visa signatur

| MSI P55-GD65 | | Intel i5 750 @ 3Ghz | | 8GB Corsair Vengence 1600Mhz CL9 | | XFX Radeon 7970 Black Edition @ 1Ghz |
| Corsair 620W | | Antec P182 GunMetal |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudstone
Det finns väl ett nytt Star Wars RTS också? Kommer inte ihåg vad det heter men många tyckte det var kul.

Star Wars - Empire at war??

Det har jag testat. jag tyckte det var grymt häftigt, lite flashbacks från de första filmerna. Släng ett öga på det också!

Visa signatur

Fractal Design Define R6, ASUS X99a, Xeon E5-2697v3@3.5Ghz allcore, 64gb Hynix ECC REG 2133Mhz, ASUS 1070GTX, 2.5gb nic

Server: Proxmox med OMV 5 och annat virtuellt: Supermicro X9SRH-7F, 64gb RAM, Xeon 2651v2, 4x10tb, 2.5gb Nic

Permalänk
Medlem

Total Annihilation är den bästa RTS spelet, tycker jag

Supreme Commander ser mycket lovande ut, kan bli en ersättare till Total Annihilation

edit:

WarCraft2 är riktigt skön...men jag gillade inte 3:an

Visa signatur

Ryzen 9 3900X | Noctua NH-U12A | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB Gaming | Corsair Vengeance PRO 32GB 3200MHz | Seasonic FOCUS Plus 750W | Samsung 970 EVO 1TB | 4 x 1.92 TB Intel SSD | Fractal Design Define C TG | Windows 10 Pro

Xeon E3-1241 V3@3,5GHz | Cooler Master Hyper 212 Evo | Supermicro - X10SL7-F | Samsung 32GB 1600MHz ECC | Evga Supernova G2 850W | WD RED/Segate Ironwof - 50TB | Fractal Design Define R5 | Unraid 6.7

Permalänk

Det räcker gott och väl med Dawn of War, det klart bästa RTS jag spelat. I vinter dyker expansion nr två upp med ytterligare två raser och driver upp det totala antalet till sju. Sju olika sidor! Sju! Ska helst spelas med modden DoWPro.

AoE 3 var en väldig besvikelse. Hade förväntat mig mer efter AoM. Fast iofs så kändes tidsperioden aldrig intressant.

Empire at War saknar AI, i alla fall innan patcharna. Artificial Stupidity kör de med i stället.

TA känns för gammalt tycker jag. Väntar på Supreme Commander.

C&C är bra för att det är så enkelt. Funkar även att spela efter en massa bärs. Dess balans är tveksam...(Aurora Alpha)

Permalänk
Medlem

Starcraft någon? Fast det känner nog alla redan till

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr Self Destruct
TA känns för gammalt tycker jag. Väntar på Supreme Commander.

Testa TAspring, en gratis remake av total annihilation. Är dock endast multiplayer.

http://taspring.clan-sy.com/

Visa signatur

alla forumedlemmar skapar glädje.
vissa när de loggar in.
andra när de loggar ut.

Permalänk
Inaktiv

Red alert 2 ^^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Chamo
Starcraft någon? Fast det känner nog alla redan till

Nejdå. Varför ingen nämner det är för att det är så förbannat dåligt;)

Visa signatur

Apparently 1 in 5 people in the world are Chinese and there are 5 people in my family, so it must be one of them. It's either my mum or my dad......or maybe my older brother Colin, or my younger brother Ho-Cha-Chu, but I'm pretty sure it's Colin!

Permalänk

Civilization 4 Spelar ja just nu. Väldigt underhållande, dock turordningsbaserat.

Permalänk

Jag slår ett slag för Act of War. Mycket underhållande och rätt snyggt. Dessutom är mellansekvenserna inspelade med riktiga (B?)skådespelare, precis som i C&C.

Visa signatur

"You're never to old to burn to death in a fire." -Red Forman

Permalänk
Medlem

Dawn of War innehåller dock inte klassisk resurs-samling, utan är mer offensivt upplagt. För att få resurser måste man ta över viktiga punkter på kartan, vilket gör att man inte kan sitta och kampa i sin egen bas eller hur man ska utrycka det.
Klart bästa RTSet jag spelat, fast då har jag inte testat Company of Heroes-betan än.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raveremils
Jag slår ett slag för Act of War. Mycket underhållande och rätt snyggt. Dessutom är mellansekvenserna inspelade med riktiga (B?)skådespelare, precis som i C&C.

Exakt min mening har iofs inte hittat någon fullversion av det (köpa) men Demona är ju helt suveräna och roliga med för den delen grymt spel värt att prova (demot) och ev köpa. (om an hittar återförsäljare)

Visa signatur

Jag stavar inte fel, tangenterna sitter bara inte på rätt ställe!
Datorn: |Asus Rampage Extreme| |Intel Core 2 Extreme QX9650 @4.2GHz | |Corsair Dominator 1800Mhz 8Gb DDR3(4x2Gb)| |2xHIS Radeon HD4870| |300Gb WD VelociRaptor +1,53 TiB HDD| |Corsair 1KW PSU
Skärmar: |LG W2452V-PF 24" (Full HD)| |LG M228WA-BZ 22"| |LG 32LB75 32" LCD-TV|