Permalänk

Behöver jag byta nätagg?

nu till dreamhack winter 06 skall jag köpa följande till min dator:

AMD X2 4200+
Connect3D X1800GTO (klarar detta oblivion?)
andra delarna:
moderkort Abit Kn8
minne: 2x 512mb ddr (pc3200)
hdd: 80gb system + 500 gb lagring

detta lär ju kräva massa ström!

mitt nuvarande nätagg är ett TRICOD 300X på 300W.

klarar det att driva på korten som jag tänker köpa?

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Troligtvis, ja. Gissninngsvis kan du plocka ut alldeles för lite ström på din 12v rail.
Jag vet inte vad man måste ha men på mitt 300W agg har jag bara 10A vilket ex. är alldeles för lite

Permalänk
Medlem

Ditt system kommer inte dra över 300W, dock kan nätagget vara för svagt ändå. Det beror på hur fördelningen av spänningarna ser ut på ditt nätagg. Mest troligt är det ett lite äldre nätagg och då ligger prioriteten på 5V och 3.3V. Nyare system, och därmed nyare nätagg också, tar och ger mesta strömmen via 12V.

Hur många ampere kan du få ut via 12V? Läs på nätagget och se, därefter kan vi försöka svara.

Visa signatur

Min dator äger mig. True story.

Permalänk
Medlem

Kan nästan lova att systemet kommer krascha med det nätagget, men när du köper nytt nätagg passa på att köpa ett helt tangentbord.

Visa signatur

Q6600 @ 2,8Ghz | 8800GT 512MB | 8gb A-data pc-6400 | GA-P35-DS4 |Antec sonata 3 | HP W2207

Permalänk

hmmm. skall kolla lite extra (lite småjobbigt när man inte har agget framför sig......
jag misstänket att agget är är fruktasnvärt gammalt
-offtopic-
och vafan menar "dator xp" men "köpa ett nytt tangentbord"? mitt tangentbord är unikt och bra!

Visa signatur

Kakor kakor kakor

Permalänk
Medlem

Finns billiga nätagg som tex mitt noname 550w billigt och går bra, så? vad har vi lärt oss? ALLT GÅR KÖPA

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av data xp
Kan nästan lova att systemet kommer krascha med det nätagget, men när du köper nytt nätagg passa på att köpa ett helt tangentbord.

??? :S

Iaf. de kommer nog vara på jäsken d där så för att slippa oväntade konsekvenser så investera i ett nytt agg som beräknat kommer ha över 30A iaf så klarar du dig nog.. ev. kan d vara smart o köpa värre åsså om du uppgraderar i fortsättningen o då tänkte ja mer på watt åsså.. vill du inte lägga ut mkt pengar så ta en till på kompletts "demovaror" där säljer dom ju billiga grejor med med samma garanti som vanligt...

Mvh / Daniel