Amilo M1437G - 1GB RAM - 80GB HDD - ATi x700 - 7,995:-!

Permalänk
Medlem

Hmm.. Ingen av de där datorerna som vi har på jobbet har de där felen, och då har vi alla FS-datorer här med.

Någon som kan hysta fram ett serienummer på någon av dessa datorer? Kan kolla upp om det kommit någon information om den.

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem

Det finns några som lokaliserat felet till hur hårdiskarna hanteras via controllern dvs om/hur de snurrar vid läsning. Nånting som kan minimeras vid byte av håddiskfabrikat. Därför finns problemet "troligen" i alla. Men märker du inget så är ju allt frid o fröjd.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

Fast, det vore ju förargligt om alla datorer på mitt jobb fungerar då vi tillhanda håller support för dem Ska ta upp problemet med min mentor då.

Visa signatur

D4MN Y0U W1SH

Permalänk
Medlem

Jo jag har bytt bios på grafikkortet, 39.61. Det har du rätt i att det skulle kunna vara förklaring till temperaturerna, men jag tror inte att det ska vara några ändrade spänningar eller så då hade jag inte flashat, skulle vara ett nyare bios som var godkänt av FS. Hur lyckades du klocka upp utan att byta bios trodde att det var låst.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Per_oxid
Jo jag har bytt bios på grafikkortet, 39.61. Det har du rätt i att det skulle kunna vara förklaring till temperaturerna, men jag tror inte att det ska vara några ändrade spänningar eller så då hade jag inte flashat, skulle vara ett nyare bios som var godkänt av FS. Hur lyckades du klocka upp utan att byta bios trodde att det var låst.

FORCEWARE(gjord av Nvidia). gå hit och hämta ;
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=9175

sen har du en mycket bra guide gjord av riktiga nvidia go-snubbar( handlar mest om rivatuner som du redan säkert kan);
http://www.laptopvideo2go.com/forum/index.php?showtopic=10099

ok, gör så här för att installera drivrutinen.
1; ladda ner 84.25 på tex. skrivbordet
2; zippa upp den på tex. skrivbordet
3; högerklicka på "modded inf" och tryck "spara länk som..." till mappen du just zippat upp (datorn ersätter nu den gammla, tryck bara ja)
4; gå till "läggtill/ta bort" och ta bort den gammla nvidia drivrutinen(ska man alltid göra innan ny drivrutin)
5; installera och klocka.

84.25 är som gjord för go6800, höjde med hela 1500 poäng i 3dmark05 efter jag klockat. tempen överstiger aldrig 70 C fast jag pressar kortet till max.
jag tror att din höga temp. kommer av ditt VBIOS, har läst om en del på laptopvideo2go som har samma temp. flasha tillbaka till orginal VBIOS, borde hjälpa.

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem

Beställde precis en AMILO A 3667G-17" från Nicator via Posten.
Någon som har hört något om den?

Visa signatur

Citera gärna.

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Avstängd

men är inte Ver 5.1.2600.440a gammal, vet ej, det står 30.05.2006

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem

-

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Medlem

Ska man våga gå o köpa en FSC amilio M1437G, de känns ju väldigt skummt att dom skulle sälja saker som inte funkar. de känns som om man lämnar tillbaka datorn o säger att de ska fixa den så borde det ju lösa sig. Annars kanske man kan testa den i butiken

Permalänk
Avstängd

Köp på egen risk.

Jag vände klacken mot Apple och väntar nu på min MacBook 2.0GHz, 1GB RAM och 100GB HDD och jag kommer aldrig gå tillbaka till PC igen.

Fick datorn för 13.700:- för jag hittade en länk som ger grym rabatt

Permalänk
Medlem

hur är det med batteri tiden osv? jag köper nopg grisen i säcken o testar datorn i butiken

Permalänk
Medlem

max 2h,,,på silent mode

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem

de va ju bara o skita i o köpa den datorn efter o läst hela tråden

Permalänk
Avstängd

Mac suger fett till spel, bra endast till videoredigering och tidningsjobb

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
Mac suger fett till spel, bra endast till videoredigering och tidningsjobb

Ja, bristande kunskap brukar föda fördomar.

Visa signatur

MacBook Air

Permalänk
Avstängd

sorry det var inte så jag mena, men har haft en mac själv med bra prestanda men den var inte så rolig att spela med

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
Mac suger fett till spel, bra endast till videoredigering och tidningsjobb

O rly? Ta den billigaste MacBooken tex, klarar HL2 utan problem och då har den bara ett integrerat Intel GMA 950 @ 64MB.

Gör om, gör rätt!

Visa signatur

Uncle Willy

Permalänk
Avstängd

menar du att ett intel gma 950 funkar bra till tex CS, HL2 osv. hoppas du skämtar:

Visa signatur

livet ä gött

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av putkinen
menar du att ett intel gma 950 funkar bra till tex CS, HL2 osv. hoppas du skämtar:

Folk har juh spelat CS och HL2 på mac med GMA 950.
Det är bara alla små wannabee pojkar på det här forumet som anser att man jämt måste ha det värsta och bästa grafikkortet för att ens kunna skriva saker i notepad.

Dessutom skrev vederbörande att MAC suger på spel, Macbook pro har t.ex. ett X1600, det fungerar nog ganska skapligt till de flesta spelen...

Visa signatur

Turn left! No, not that left, the other left!

Permalänk
Medlem

Hämtade ut min dator igårkväll!

Spelat WOW, HL2, CS 1.6 och CSS utan problem hittils. Även klarat mig utan problem i andra program.

Lite kort plus och minus om datorn.

+ Skärmen är bland det bästa jag har sett.
+ 2års garanti och 3års telefonsupport i priset
+ Ett kap med sina 7990kr (fri frakt!), härlig prestanda
+ Störtskönt tangentbord
+ Någon har tänkt till med designen, inga hörlursutag i fronten, inga högtalare i fronten heller.
+ Snygg
+ Fjärrkontrollen som man bland annat kan slå på datorn med

- Fläkten går igång oftare än på andra bärbara jag har jobbat med, irriterande ljud också. Kommer nog att använda silent mode när jag inte spelar, men då är den tyst. Och när jag spelar använder jag headset.
- Den blir varm, även om jag har stött på värre.

Post Scriptum : För protokollets skull så går det faktiskt att uppgradera till 2gig i RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av konsult
Hämtade ut min dator igårkväll!

Spelat WOW, HL2, CS 1.6 och CSS utan problem hittils. Även klarat mig utan problem i andra program.

Lite kort plus och minus om datorn.

+ Skärmen är bland det bästa jag har sett.
+ 2års garanti och 3års telefonsupport i priset
+ Ett kap med sina 7990kr (fri frakt!), härlig prestanda
+ Störtskönt tangentbord
+ Någon har tänkt till med designen, inga hörlursutag i fronten, inga högtalare i fronten heller.
+ Snygg
+ Fjärrkontrollen som man bland annat kan slå på datorn med

- Fläkten går igång oftare än på andra bärbara jag har jobbat med, irriterande ljud också. Kommer nog att använda silent mode när jag inte spelar, men då är den tyst. Och när jag spelar använder jag headset.
- Den blir varm, även om jag har stött på värre.

Post Scriptum : För protokollets skull så går det faktiskt att uppgradera till 2gig i RAM.

Hur varm är den ?

lAlAz0r

Permalänk
Medlem

Varmare än den egna handleden, inte så varm så du har anledning att flytta handen... Svårt att gradera, men jag hade läst om att den skulle bli outhärdligt varm. Långt ifrån det. Snarare så blir den varm sådär som bärbara kan bli. Tror inte jag skulle ha reflekterat särskilt mycket över det om jag nu inte läst att folk var missnöjda på den punkten...

Kommer på ett till minus nu när jag sitter och skriver det här inlägget, någon smartskalle på FSC har satt "fn" knappen längst ner i vänster där Ctrl ska vara, medans Ctrl är flyttad ett steg till höger. Kommer ta ett tag att lära sig det! Speciellt när man har ett vanligt tangentbord på sin andra bärbara... :/

edit: Suttit och spelat BF2 och Quake4 i sängen nu ikväll och både två är helt klart spelbara på den här datorn. Fortfarande inte märkt av den beryktade buggen något.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Belch
max 2h,,,på silent mode

Oops..såg jag skrivit fel. Detta ska vara på 3438/4438G
1437G har säkert bättre batteritid.

VIAa patchen har visst hjälpt flera. Problemet upphör inte men mildras. För många hjälper den ingenting.

Alltid nåt för oss som redan köpt

Visa signatur

MÄÄAKLUBA