Permalänk
Medlem

BBB:s TV via bredband, mycket problem?

Min syster har BBB:s TV via bredband men det fungerar väldigt dåligt; boxen hänger sig och bilden fryser ibland. Hon har pratat med supporten och de sa åt henne att prova med en annan nätverkskabel men det hjälpte såklart inte.
När BBB ringde till mig och försökte sälja samma tjänst sa jag som det var att det inte funkar för min syster så de förstod att de inte kunde lura mig också och tackade för sig.

Är det någon här som också har problem med det eller har hört om det krånglat för andra?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Medlem

Vårt hushåll har funderat på att köpa det. Lånar tråden lite för egna frågor kring ämnet.

Hur funkar det med boxern man får? Den kopplas till modemet, som sedan kopplas vidare till TV:n? Det finns ingen möjlighet också att koppla till datorn (utan TV-kort). Även funktionellt att se på olika kanaler på olika TV:n?
Vad är den rekommenderade uppkopplingen? 24/1 eller 8/1 funkar lika stabilt?

Visa signatur

"Claiming Java is good because it works on all OS' is like claiming anal sex is good because it works on all genders"

Permalänk
Medlem

stb'n nyttjar 5-8Mbps nedströms så du bör ju ha en bra adsl lina till att börja med. (har man via bredbandsjack så är ju detta inget problem).
Man kan inte se på olika tv kanaler (via stb'n) på olika tv apparater, med scartfördelare etc så kan man dock koppla stbn till flera tv apparater.

Permalänk

Jag kan bara säga att sedan vi skaffade tv via bredbandet (ADSL2+)
så har det krånglat hemskt mycket.
Tv-boxen fryser bilden 1 gång varannan minut när det är som värst.
Som bäst fungerar det väl utan att bilden stannar i 1 timme eller så.

Får så konstiga svar av supporten när vi ringer med.
En person säger att det är ett känt fel med de boxarna de har just nu.
Nästa säger att det handlar om felkorrigeringen och ändrar den.
Ytterligare en person menar att det kan vara fel på kopparledningarna till telejacket.

Nåja, innan vi skaffade tv boxen fungerade allt hur bra som helst men nu är det mesta med internet rent upp å ner.
24MBit ADSL2+ är nu vid vissa tillfällen endast 3,5MBit.

Säkert har långt ifrån alla detta problem men det känns lite tråkigt när det blir så dålig kvalitet på tjänsten.

Permalänk
Medlem

Förstår inte folk själva (och BBB) att: Koppartråd + Högupplöst Bild + Ljud + Bandbredd över för vanligt internet inte går ihop?

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av chilone
Förstår inte folk själva (och BBB) att: Koppartråd + Högupplöst Bild + Ljud + Bandbredd över för vanligt internet inte går ihop?

Ingen bredbandsoperatör gör det, kopparnätet är avsett för 1 sak och det är telefoni.

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

Jag hatar't. Död åt koppartråd.

Visa signatur

Chassis: Fractal Design Define R4 CPU-cooling: NH-D14 with Arctic MX-6 paste CPU: Ryzen 5 3600XT MOTHERBOARD: Gigabyte X570 Aorus Elite MEMORY: 2x KF3600C16D4/16GX
GFX: EVGA GeForce RTX 3060 XC 12GB
PSU: Seasonic Focus GX 750W
HDD: Samsung 980 Pro 2TB
MONITOR: Acer predator XB273U

Permalänk
Medlem

Har fiberaccess med BBB och utnyttjar även telefon och tvtjänsten. Överlag är jag missnöjd med hela utbudet. Ingen av dessa tjänster håller måttet. Har varit i kontakt med BBB tekniker i evigheter, men det har inte förändrats avsevärt. Boxen är slö, fjärrkontrollen måste riktas exakt för att kunna användas, tvbilden fryser ibland, telefonen ekar och 100mbit är bara att drömma om. Hastigheten varierar kraftigt och enligt supporten så gör man inget åt saken om linan uppnår 40-50mbit, man får va nöjd helt enkelt. Trist när det går åt fel håll, inget har ju direkt blivit bättre.

Permalänk
Medlem

Re: BBB:s TV via bredband, mycket problem?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Min syster har BBB:s TV via bredband men det fungerar väldigt dåligt; boxen hänger sig och bilden fryser ibland. Hon har pratat med supporten och de sa åt henne att prova med en annan nätverkskabel men det hjälpte såklart inte.
När BBB ringde till mig och försökte sälja samma tjänst sa jag som det var att det inte funkar för min syster så de förstod att de inte kunde lura mig också och tackade för sig.

Är det någon här som också har problem med det eller har hört om det krånglat för andra?

har haft BBB's digitalTV över fiber ända sedan det startade och har nu sagt upp det till fördel för en comhemlösning...

uruselt kanalutbud, hack i bilden, frysningar, hack i ljudet, SEEEEG box, kass fjärr, dyrt!, div buggar med bildformat är dom saker som tillslut fick mig att ge upp skiten och satsa på nåt annat som fungerar som det ska åtminstone.

Skulle nog inte ens rekommendera BBB's TVtjänst till folk jag ogillar.

Visa signatur

|i5-3570k osv.. |
|Linn Renew Klimax DS/D|Linn Kisto|2st Linn Majik 6100/D|Aktiva Linn Majik 140|Aktiv Linn Majik 112|Linn UNIK|
|Sony HW-50|Grandview Cyber Tab-Tension 92"|Dune HD Base 3D|