Merom i Imac, kommande 23"-modell?

Permalänk
Melding Plague

Merom i Imac, kommande 23"-modell?

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Mega dregel.. en sådan vill jag ha..

Permalänk
Medlem

Misstänkte att de tänkte göra så här. Hade hoppats på conroe men men.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MOrKiz
Mega dregel.. en sådan vill jag ha..

Du vill ha allting high-tech va?

Visa signatur

Antec P180 | Asus P5B DLX/WIFI-AP | Intel Core 2 Extreme X6800 @4Ghz | Corsair TWIN2X 6400C4 DDR2, 2048MB | XFX GeForce 7900GS 480M Xtreme 256MB | Raptor 74GB | Raptor 150GB | Seasonic M12 700W

Permalänk
Hedersmedlem

Enda sura med en 23" Imac är när man vill uppgradera datorn efter ett tag - då äre bara att skaffa ny skärm igen

Tur Macar har högt andrahandsvärde iaf.

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem

Ok, jag gillar dom flesta av apples produkter men jag kan inte fördra imacarna. Skärm och dator i en enda enhet tycker jag är fult. Allt ser ut som en vit rektangulär stor pjäs.

Kan dock förstå de som köper maskinerna, platsbesparande och hyffsad schysst prestanda ändå.

[skryt]Själv väntar jag bara på att kunna beställa min Mac Pro och en 20" Cinema skärm snart! [/skryt]

Visa signatur

Søk på "BjoKib" på Spotify om du gillar Progressive House / Deep / Trance.

Permalänk
Medlem

Är inte 23" jäkligt stort för vanliga konsumenter?

Visa signatur

Hacking hasn't been this easy since the axe was invented. - Tomshardware

Permalänk
Medlem

jävligt soft att swec har börjat skriva lite om macnyheter . F ö är jag jävligt nöjd om imacen får lite bättre graffe bara, vill vara helt säker på att wow flyter perfa innan jag beställer. 3 extra tum är ju dock aldrig fel, likaså snabbare prolle, men det är trots allt graffet som behöver biffas upp enligt mig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iDEOT
jävligt soft att swec har börjat skriva lite om macnyheter . F ö är jag jävligt nöjd om imacen får lite bättre graffe bara, vill vara helt säker på att wow flyter perfa innan jag beställer. 3 extra tum är ju dock aldrig fel, likaså snabbare prolle, men det är trots allt graffet som behöver biffas upp enligt mig

Skulle inte x1600 klara wow? )

Permalänk
Hedersmedlem
Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Skulle inte x1600 klara wow? )

Knappast i högre upplösningar:))

Visa signatur

Fractal Design Refine R2 Asus Commando(1901) Q6600@3600mhz@Vattenkylning Corsair HX620W 4Gb 2x2 dominator 8500 Powercolor HD4870X2 Ikari Laser WD MyBook 500Gb@E-Sata 3dmark06@20436+/-
Win xp sp3/win 7 ultimate

Permalänk
Medlem

Jag är kluven. Skall det bli en bärbar maskin eller en iMac? En bärbar skulle sitta så fint då man kan ha den som sängvärmare men dessa har ingen delete-knapp vilket är helt upp på den branta grusvägen.

---

iMac heter väl iMac och inte Imac?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fluffy
iMac heter väl iMac och inte Imac?

Blir Imac med svenska skrivregler ...

http://www.tt.se/ttsprak/

Visa signatur

- If you don't change direction, you may end up where you're heading

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iTohC
Är inte 23" jäkligt stort för vanliga konsumenter?

Inte om man vill ersätta sin TV i samma svep

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Hedersmedlem

23" är väll normalt?

Visa signatur

Gammal är gubbe

Permalänk
Medlem

23" mac, den kommer bli billig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Blir Imac med svenska skrivregler ...

http://www.tt.se/ttsprak/

Förvisso ("Produktnamn med avvikande stavning normaliseras av TT i löpande text. Exempel: iMac blir Imac." http://www.tt.se/ttsprak/?sid=63235507528 2006-09-03), men swec har inte följt detta tidigare (se iPod, iTunes och iRiver). Dessutom är iMac ganska tydligt vad det handlar om, medan Imac (speciellt med en sans-serif font) snarare ser ut som "elmack".

Visa signatur

Nej är också service.

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jonasy
Blir Imac med svenska skrivregler ...

http://www.tt.se/ttsprak/

Sant men det blir det väl på engelska också? Det är, som Rushdie säger, ett namn på en produkt. Då gäller väl inte reglerna?

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av ofstudios
Du vill ha allting high-tech va?

Säger som moderaterna "Jag älskar att äga"

Permalänk
Medlem

varför merom när core 2 duo finns? jävligt dumt imo...core 2 duo är ju både billigare och bättre...

Permalänk
Discokungen
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikil
varför merom när core 2 duo finns? jävligt dumt imo...core 2 duo är ju både billigare och bättre...

För att merom är Core 2 Duo i bärbart format? Betydligt kallare alltså.

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld - Steam Deck LCD 1TB

Permalänk
Medlem

Men kunde de få in en varm G5:a så bör en conroe fungera. Jag tror på conroe och en ny design med 20 o 23" skärmar.

Visa signatur

.... a man without a plan is not a man

http://www.codered.se/

Permalänk
Medlem

det satt väl aldrig en G5:a i iMac?, använde dom inte bara G4:an dit?

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killafew
det satt väl aldrig en G5:a i iMac?, använde dom inte bara G4:an dit?

Åjo. De hade en iMac G5.

Visa signatur

Citera mig när du skriver till mig, tack!

Permalänk
Medlem

ok, jag som inte har hängt med tillräckligt

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alban
Knappast i högre upplösningar:))

Mitt MX-420 klara fan 1028/784

Permalänk

Imac är en korkad datormodell. En semi-bärbar, nästan allt integrerad - nästan ouppgraderbar, schizofren designer-dator som nästan bara kvinnor vill ha. Köp en stationär eller bärbar stället! Du får nog till och med båda om du tar med priset i beräkningen.

Visa signatur

"But there's probably no better form of government than a good despot."
-- George Lucas

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mikil
varför merom när core 2 duo finns? jävligt dumt imo...core 2 duo är ju både billigare och bättre...

Det ger en snabb övergång, nuvarande moderkort sitter det core duo på, med 479-sockel. Merom är pinkompatibel och kör, just det sockel 479. På så sätt behöver inte apple få tag på nya moderkort. Gissningsvis är detta bara en tillfällig övergång då G5 utan problem gått att trycka in i imacen.

Angående att imac är en meningslös dator håller jag inte alls med, på vissa ställen är den perfekt, där man inte vill ha en bärbar och just en liten stationär. Dessutom ger skärmens fot en mer ergonomisk upplevelse. Eftersom den säljs finns det uppenbarligen en marknad, förstår inte vad folk har emot det.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
Imac är en korkad datormodell. En semi-bärbar, nästan allt integrerad - nästan ouppgraderbar, schizofren designer-dator som nästan bara kvinnor vill ha. Köp en stationär eller bärbar stället! Du får nog till och med båda om du tar med priset i beräkningen.

De flesta av oss ser det snarare som en minimalistik -och smart/läcker design, som klarar av det jobbet det ska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
Imac är en korkad datormodell. En semi-bärbar, nästan allt integrerad - nästan ouppgraderbar, schizofren designer-dator som nästan bara kvinnor vill ha. Köp en stationär eller bärbar stället! Du får nog till och med båda om du tar med priset i beräkningen.

du tar nog lite fel, det är rätt många som vill ha allt i en kompakt lösning, utan att behöva köpa en bärbar, utan att behöva sitta vid en 15" skärm.
de flesta som hänger här, uppgraderar sina datorer, bygger sina datorer osv. men jag tror knappast det är representativt för gemeneman, för vanliga "svenssons". de vill bara ha en dator som funkar. sen om man ser till hur det brukar vara bland de som köper en mac, så är det rätt få som just känner att de behöver ny hårdvara. skulle säga att de som köper en mac sitter längre vid sin mac innan de byter till ny, än vad de som har pc gör.

räknar du hårdvara så är inte imac så dyrt, du måste ju räkna med en bra tft skärm i beräkningarna. visst är imacen lite dyrare då, men inte alls så mycket som vissa här vill tro.

Visa signatur

Speed kills, but you get there faster!
Apple Macbook Dual Core 2 Ghz, 2 Gb ram, 80+400 gb hårddisk, superdrive

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dysprosium
Imac är en korkad datormodell. En semi-bärbar, nästan allt integrerad - nästan ouppgraderbar, schizofren designer-dator som nästan bara kvinnor vill ha. Köp en stationär eller bärbar stället! Du får nog till och med båda om du tar med priset i beräkningen.

Hmmm? Att pengar inte luktar viste ju redan romarna. Modellen fyller ju uppenbarligen ett behov eftersom den fortsätter att tillverkas, visserligen kan man ju undra varför folk köper den, men det har ju ingenting med att göra om det det är korkat från apples sida att förse marknaden.

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.