Permalänk
Medlem

Byte A64 -> A64x2 TIPS!

Nu när många har eller fundera på att byta ut sina gamla 3000+ - 3700+ till x2 processorer så skulle det vara bra om ni som gjort eller kan listar saker man skall tänka på.

Gärna lite mer ingående än formatera skiten och släng in nya drivrutiner.

***thx***

Permalänk
Hedersmedlem

Jomenvisst

*tråd flyttad*

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Jag gjorde ingenting alls, inte nåt faktiskt mer än att stoppa in den...glömde t.o.m att nolla bios så min nuvarande X2:a har aldrig gått i orginalfart

Har inte haft några konstigheter än vad jag märkt...

Permalänk

får min x2 4600+ om nåra dagar nu..vilka program och dylikt skall man köra in ? tveka på conroe därav x2

Visa signatur

amd 6000+ x2 4 gig pc6400 4 tib Lagring, asus 790fx osv osv

Permalänk

AMD har en optimering för X2 i spel. Den bör ni nog ladda hem för att undvika problem. Annars är det nog brar att byta och köra.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av niklas brandin
AMD har en optimering för X2 i spel. Den bör ni nog ladda hem för att undvika problem. Annars är det nog brar att byta och köra.

Bekräftas. Jag bytte för ett par veckor sedan. Windows märkte skillnaden och bootade i multiprocessorläge sedan, inga problem.

Det är inte en optimering, utan en fix som gör att realtidsklockan läses av rätt även om man gr förbi windows API med ett vanligt fulhack.

Visa signatur

Religion och vidskepelse är smittsamma psykiska sjukdomar, den biologiska motsvarigheten till datorvirus.
"-Pappa, pappa, idag firade vi födelsedag och hela dagis fick gå på McDonalds. - Vems födelsedag då? - En farbror som hette Lenin."

Permalänk
Medlem

Byter man till en dualcore så måste man dock ändra så man kör med multiprocessor istället för Uniprocessor. Det görs enkelt med "uppdatera drivrutin" enhetshanteraren.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm