Permalänk
Medlem

Ventrilo server

Jag kör Debain och vill installera en cs-server. Kan jag köra apt-get?

Visa signatur

i 300 kan ingen höra dig skrika..

Permalänk

Kan ju underlätta om du berättar vilken dist du kör.

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Varför heter tråden Ventrilo Server när du vill ha en CS server?

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Jag ändrade ämne till cs server.

Visa signatur

i 300 kan ingen höra dig skrika..

Permalänk
Medlem

Syns inte, men ok. Du går in på en hemsida där dom har linux servern att ladda ner. Du packar upp den, konfigurerar och startar.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Great jag googlar men hittar ingen bra sida. Hitatr något om att jag behöver starta ett konto via steam, stämmer detta?

Visa signatur

i 300 kan ingen höra dig skrika..

Permalänk
Medlem

Det är förmodligen något nytt sedan steam kom isåfall. Jag har inte spelat sen den gamla goda tiden utan det.
Står det så så är det så. ALLT som står på internet är sant.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Medlem

Det låter ju bra, ska testa ett sånt där boom recept man kan hitta på nätet!

Visa signatur

i 300 kan ingen höra dig skrika..

Permalänk
Medlem

Nej för guds skull. Det må vara sant, men ändå farligt.
Testa lovematch.se istället.

Ojsan, jag råkade dra iväg lite nu. Nej, jag vet inte exakt hur man sätter upp en CS server nu för tiden. På tiden som det var ett hyffsat fräscht spel som inte hade sisådär 8 år på nacken var det bara att ladda ner ett sött paket som fanns mest överallt.

Visa signatur

Dur ru - dum.

Permalänk
Testpilot

Hur svårt är det att söka? en sökning på counter-strike dedicated server på google ger exempelvis det här: http://server.counter-strike.net/server.php?cmd=howto&show=li...

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag ska göra en ventrilo server till oss i klassen. Men jag vet inte hur jag får igån den. Kan någon vara schysst och säga de?:P

Visa signatur

Jag är en WoW nörd så ni vet xD

Permalänk

Ventrilo server

Om någon vill joina mitt ny guild (naxx) eller om ni bara vill ha roligt och chata så är vent servern ip: 192.168.0.105 port: 3784 Verision: 2.3.0

Ps: den kanske inte är uppe dagen runt men den är ihjälla fall uppe minst 15timmar om dan!!

MVH:emil:D

Visa signatur

//emil

Permalänk
Medlem

Re: Ventrilo server

Citat:

Ursprungligen inskrivet av empa_linen
Om någon vill joina mitt ny guild (naxx) eller om ni bara vill ha roligt och chata så är vent servern ip: 192.168.0.105 port: 3784

Jag tvekar ju lite på att du har den ip-adressen.

Permalänk

jo det är den

Testa själv:D

Visa signatur

//emil

Permalänk
Medlem

Re: jo det är den

Citat:

Ursprungligen inskrivet av empa_linen
Testa själv:D

http://en.wikipedia.org/wiki/Private_network