steam stänger av internet?

Permalänk
Medlem

steam stänger av internet?

Det är då såhär, att när jag vill spela något spel via steam på internet, så varje gång som jag sätter igång spelet och börjar leta servers så hittar jag några stycken, oftast med normal ping ~40 osv. Men så fort som jag väljer att joina så skjuter pingen upp i över 1000, och sedan när jag stänger av spelet så funkar inte vanliga internet heller!

Någon som har mött samma problem och vet vad man kan göra åt det? :/

Permalänk
Medlem

Skulle gissa att det inte har just med Steam att göra, kontakta din internetleverantör.

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Har exakt samma problem som dig ..
Skulle vara kul om någon hade ett svar.

Visa signatur

Intel i9 10900K + Noctua NH-D15 Chromax | ASUS ROG STRIX Z490-F | Corsair 32GB DDR4 | Seasonic FOCUS GX 850W | Fractal Design Define 7 | Samsung 860 EVO 1TB + Kingston A2000 500GB M.2 NVMe + Seagate BarraCuda 4TB | ASUS GeForce RTX 2080 Ti 11GB ROG STRIX GAMING OC | Acer 34" Predator X34P IPS Curved 120 Hz G-Sync |

Intel i7 6700K | 16GB RAM | EVGA GeForce GTX 1080 FTW

Permalänk

Samma problem om du/ni kör utan router?

Visa signatur

E ä e å å i å ä e ö meaning There is a small river and in this small river there is an island .

Permalänk
Medlem

Händer samma sak om du väljer att inte lista servrar och bara hoppar in på en tidigare eller en server du kan i huvudet?

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av iller
Händer samma sak om du väljer att inte lista servrar och bara hoppar in på en tidigare eller en server du kan i huvudet?

nej, tror inte det! Jag brukar kunna connecta till servrar om jag har ip osv, om man skall köra PCW och så med kompisar så brukar det alltid funka perfa att connecta :S

Permalänk
Medlem

Prova även som Lundhlundh utan router om du nu har en.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 5950x, Radeon 7900 XTX, 32GB RAM ECC, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Jag hade samma problem för ett tag sedan när jag körde en kombination av kaspersky antihacker och nod32 - efter byte av mjukvarubrandvägg samt antivirusprogram försvann poblemet.

Permalänk
Medlem

Jag har samma problem med TF2

jag kan connecta till vissa servrar men med andra så bryts internet, även när jag kör tex HL:E2 lr Gmod singleplayer så bryts internet

ps har router

Permalänk
Medlem

har samma problem fast i COD4 & ETQW, söker efter servers, sen pang, mellan 3 och 10 tusen i ping, ganska irriterande..
Men som sagt, detta händer enbart när jag söker efter servers, när jag redan har IP fungerar det felfritt, sitter på nån sketen BBB lina just nu, vet inte riktiga nummret på routern men det är en d-link iaf..

Permalänk
Medlem

Liknande problem i alla steamspel och CoD4. Det verkar som att många serverbrowsers orsakar såna här problem.

Permalänk
Medlem

Har också ungefär samma problem. Ofta när brorsan lirar CS via Steam på sin dator så försvinner internet på min dator.

Vore fint om nån vet vad man kan göra åt det här. Routern jag använder är en D-link modell äldre, kanske där felet är? Kan tillägga att det inte alltid har varit såhär utan problemet har uppstått ganska nyligt.

Permalänk
Medlem

Troligtvis routern som tror det är en attack då så många olika IP-adresser skickar paket på en gång. Kika i routern efter "Flood Protection" eller "DoS Protection" och slå av det.