Koppla dator till projektor?

Permalänk

Koppla dator till projektor?

Jag har en permanent koppling från datorn till min projektor. Har även en monitor. Hur gör jag så att jag får bild både på projektorn (kopplad via D-SUB och på min monitor (DVI)?
Vill gärna ha separata upplösningar också eftersom min projektor endast klarar 1024.

Går det att fixa med något program?

Permalänk
Medlem

Ska väll gå att välja i drivrutinerna? Tror monitorn är bäst som primär bildgivare, och projektorn får vara den som klonar skrivbordet... tyvärr syslar jag varken med projektorer samt inte ve vilket kort du har.

Permalänk

Jag har Nvidia, 6800GT. Men jag hittar inget om kloning av skrivbord. Har fått för mig att det är det jag ska använda.

Har någon info om hur jag hittar såna inställningar för Nvidia? Svårt att leta på deras egen webbplats.

Permalänk

Jag tror inte att du kan köra på olika upplösningar.

Permalänk

du kan inte köra med olika upplösningar om du klonar, men är det inte bättre att inte klona? kör du som två separata bildskärmar kan du ju fortfarande använda den ena när du kör film på den andra. plus att det ser bättre ut i nativeupplösningen på respektive.

Visa signatur

Intel i7 12700 | Asus TUF H670 pro | Corsair H115i | Corsair 32GB 3600MHz CL16 | WD Black SN850 1TB | Asus 3070 Dual

Permalänk
Medlem

"Utöka windows skrivbordet med denna bildskärm" under inställaningar, eller också är det bara att pilla under nView-skärminställningar i nvidias egna menyer.

Har det kopplat som du och numer funkar det perfekt med 1920 på monitorn och 1280 på projektorn samt att filmen visas på den skärm man drar den till.

Permalänk

Nu har jag hittat inställningarna i nView. Jag har valt Dualview och den verkar ha hittat min Panasonic-projektor som display 2. Men jag får ingen bild på projektorn. Hur kommer skrivbordet och alla saker dit? Har ändrat upplösningen på display 2 så den är låg men det blir ändå ingen bild?
Det är ibockat att den ska "Extenda my Win desktop" men endast på min display 1. Verkar inte finnas så många settings till display 2.

Permalänk
Medlem

Ingen bild alls? Är du säker på att du valt rätt ingång på projektorn?

Permalänk

Jippie!!! Fick igång det nu. Jag hade min projektor inställd på PC - DVI men ändrade till PC - VGA.

Tack för hjälpen. Vad skönt.

Tilläggs fråga: Min projektor klarar 1024 i res. Eftersom det är en 16:9-proj, vad ska jag då ha för upplösning för det ska bli rätt ratio?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pretorian24
Jippie!!! Fick igång det nu. Jag hade min projektor inställd på PC - DVI men ändrade till PC - VGA.

Tack för hjälpen. Vad skönt.

Tilläggs fråga: Min projektor klarar 1024 i res. Eftersom det är en 16:9-proj, vad ska jag då ha för upplösning för det ska bli rätt ratio?

1024 i horisontell ledd på en 16:9 projektor resulterar i 1024*576.

Permalänk

16:10 är väl vanligare än 16:9, du borde få 1024x640.

Visa signatur

Intel i7 12700 | Asus TUF H670 pro | Corsair H115i | Corsair 32GB 3600MHz CL16 | WD Black SN850 1TB | Asus 3070 Dual

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av soddamarre
16:10 är väl vanligare än 16:9, du borde få 1024x640.

Inte på projektorer.