Permalänk
Medlem

Kritik på min hemsida

Jag vill ha kritik och tips på min hemsida

http://datasidan.se

OBS! forumet funkar inte

Permalänk

Det heter dator.

Permalänk

Varför ser jag vad jag inte vill se i källkoden??? Plugga 10minuter CSS till och skippa allt vad Tables heter.

Permalänk
Medlem

Tycker designen är helt horibel, ser ut som något taget från 90 talet. Enda som saknades är lite animerade .gif'ar så hade det vart perfekt.

Dessutom är namnet helt fel. "datasidan", liksom. skal det handla om datorer skal det heta datorsidan.

Ser lite stavfel också "webbhottelss"

Bra som första try kanske, har sett värre. Påstår inte att jag själv är bättre men... du kanske ska läsa på lite om CSS / XHTML, kan göra underverk bara att få in en aldrig så liten stilmall.

Lycka till vidare iaf

Visa signatur

Jag tillverkar Elektronisk Background Music på bjokib dot com... Kanske passar något ditt projekt? Det är "gratis" :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexandersson
Det heter dator.

datorsidan.se var upptagen.

Permalänk
Medlem

Usch! Gillar det icke. Men alla är nybörjare någon gång, och du är bättre än mig ifl.
Ickeorginellt namn också...

Permalänk
Medlem

Ledsen kompis, men jag kan ärligt talat inte hitta något positivt på din sida, designen är skrattretande och innehållet ohyggligt ointressant. Det finns gott om superbra och pedagogiska datorsidor på nätet, varför i hela världen ska jag besöka din? Ursäkta om jag låter hård och negativ, men jag kan inte förstå varför folk envisas med att spamma nätet med amatörmässiga sidor som ändå ingen kommer att besöka. Om syftet med hemsidan är att lära sig webdesign så har du ju i alla fall börjat, nu kan det bara gå uppåt. Jag tycker personligen att man måste börja med att fråga sig vad syftet med sidan är, och sedan hur man bäst förmedlar den informationen på ett vettigt sätt. Dessutom bör man idka lite självransakan; klarar jag av det här eller bör jag läsa på mer om hantverket. Lycka till!

Edit: Forumet fungerar inte, får bara en vit sida. Fx/Ubuntu. Dessutom hittar jag massa tradedoubler-länkar i sourcen, har du annonser på sidan? Att jag inte ser dom beror isf på Adblock.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gillar tyvärr inte designen alls. De största designmisstagen här är att det inte finns några marginaler för texten och att texten är skriven i ett serifteckensnitt. Sen så har sidan för tråkiga färger, gradient har för snabb övergång och sidans kod är inte för vacker.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

B-One har köpt domänet one.com. Det måste ju varit JÄTTEDYRT. :S
Designen har egen stil och det är nice, men den kan nog finslipas lite.

Permalänk
Medlem

Kanske forumet inte e klart ännu? du kan ju kolla in min sida iaf, www.maidendarkness.com

Visa signatur

Athlon fan!

Permalänk
Medlem

mujj: kommer inte in på din länk, bandwidth exceeded..

Visa signatur

Nikon D40x; 18-55 mm Nikkor; 55-200 mm Nikkor
Macbook; 2 GHz Core 2 Duo, Mac OS X Leopard

Permalänk

OT:

Citat:

Server: ...Apache/1.3.37 (Unix)...

^^

Permalänk
Medlem

Jasså en sida till om hur man bygger dator. Hehe ja varför inte. Kolla in min som jag skapade för två år sedan.
Http://www.datorguiden.info.se

Det är inte lönt att ens kommentera sidan. Har inte access till den server som sidan ligger på längre.

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk

Största felet anser jag vara den skrikiga gula färgen mot vit bakgrund på länkarna vid hover.

Permalänk
Medlem

datorhemsidan..se/com/nu eller nästan vadsomhelst hade varit en bättre domän.
datasidan.se - Känns som om den komma handla om databaser kanske?

Hemsidan orkar jag knappt kommentera... Men här är några tips:
- Avinstallera "GoLive"
- Läs och lär på www.w3schools.com, helst då de avsnitt som handlar om HTML/XHTML och CSS.
- Hitta bra inspiration på http://www.csszengarden.com/ eller http://cssvault.com/ eller annat håll.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DI6
Edit: Forumet fungerar inte, får bara en vit sida. Fx/Ubuntu. Dessutom hittar jag massa tradedoubler-länkar i sourcen, har du annonser på sidan? Att jag inte ser dom beror isf på Adblock.

Det var var därför jag skrev att forumet inte funkade. och ja jag har annonser på sidan.

Jag har gjort en ny design som iofs är ganska lik men jag tänkte höra vilken ni tyckte var bäst
http://datasidan.se/teststil/

Permalänk
Medlem

Fortsätt läs guider så utveklas du!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XaaR
datorsidan.se var upptagen.

Nej ?

Visa signatur

See It. Hear It. Feel It.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Philip_Holm
Nej ?

Den är på on hold.