World of Warcraft-tråden del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Fräsbanan
För att dom droppar i LBRS och är därför inte så vanliga. Skitinstance.

Tack, det låter som en vettig förklaring

BTW så hittade jag ett till blått item nyss, inget speicellt, bara Mug O' Hurt ett litet tillskott i kassan blir det dock.

EDIT: är det "sälj-dina-jättefina-saker-billigt"-dagen idag eller? i går kväll hittade jag som bekant Beaststalker's Gloves för lite över 5G, för någon timme sedan hittade jag Mark of Kern för 10G (såldes nyss för 33 ) och alldeles nyss hittade jag Lord Alexander's Battle Axe för 11G, någon måste ha REA eller nåt

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mr. E
En annan fråga...

Är det normal att efter 6-7 månaders raidande bara vunnit 2 (!!!!!!!) NightSlayer delar?

Det måste vila en förbannelse över mig :S

Själv fick jag 6/8 NS och Perdition's blade på min första MC run

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

Re: Svenska Alliance Guilds?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sampa
Tjena, någon som vet om det finns helsvenska EU Alliance guilds som kör BWL/AQ/NAXX med mera?

Storm på Vek´nilash.

Permalänk
Medlem

Är det värt att uppgradera lightforge till soulforge? Jag har uppgraderat bracers för det var ganska enkelt att göra, men resten är ju jobbigare och ganska dyrt enligt wowwiki.

Permalänk
Medlem

Hörde något om att Blizzard skulle ha banat en hel det botar i sammband med senaste patchen. Någon som har märkt av det? Är stränderna i Azshara helt utan botar nu tro?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av wideheim
Är det värt att uppgradera lightforge till soulforge? Jag har uppgraderat bracers för det var ganska enkelt att göra, men resten är ju jobbigare och ganska dyrt enligt wowwiki.

IMO så är det värt att uppgradera det, men bara om du inte har tillgång till MC/BWL, för uppgraderingen tar tid och kostar mycket, men om du får Soulforge kan du ha det långt in i MC. Men kom ihåg, om du har tillgångtill ett guild som raidar MC/BWl ofta och du har tillgågn till LB/judgement är det dock inte värt det.

Visa signatur

Anders & Måns: Oj vad mörkt det var, här kan det inte ha varit tänt på länge!
Mitch Hedberg: Jag hatar polotröjor, det känns som om man blir strypt av en riktigt svag person, hela dagen.
R.I.P Övriga Ämnen 2001 - 2005

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Erikholmgren
IMO så är det värt att uppgradera det, men bara om du inte har tillgång till MC/BWL, för uppgraderingen tar tid och kostar mycket, men om du får Soulforge kan du ha det långt in i MC. Men kom ihåg, om du har tillgångtill ett guild som raidar MC/BWl ofta och du har tillgågn till LB/judgement är det dock inte värt det.

Är ny guild så vi kör bara zg. Men jag uppgraderar lightforge då Tack för svaret.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Hörde något om att Blizzard skulle ha banat en hel det botar i sammband med senaste patchen. Någon som har märkt av det? Är stränderna i Azshara helt utan botar nu tro?

Va inne nyss och sammla herbs där, såg 2 hunters (utan guilds) som dödade blåa drakar, tror de var botar då de inte gjorde något motstånd alls då man anföll dem...
Sen var det 2 hunters som sprang runt och levlade på de dör spökena i början, tror de också var botar.

Vet inte hur det var innan men en del botar finns iaf kvar...

Visa signatur

Du skall icke stjäla, staten gillar inte konkurrens.

Permalänk

Blir det billigare att köpa AV mountet nu efter servern ?

Permalänk

Nope, dyrare om man inte redan har 150 riding skillen.

Visa signatur

I'm a tank! I tank stuff, I'm not paid to understand your job!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kazen
Va inne nyss och sammla herbs där, såg 2 hunters (utan guilds) som dödade blåa drakar, tror de var botar då de inte gjorde något motstånd alls då man anföll dem...
Sen var det 2 hunters som sprang runt och levlade på de dör spökena i början, tror de också var botar.

Vet inte hur det var innan men en del botar finns iaf kvar...

Frostwhisper verkar ha blivit rensad iaf. De tar väl en server i taget. Azshara är helt tom. Finns inte många hunters utan guild nu. De som är det har relativt normala namn så jag tvivlar på att de är risätare. Trodde att det skulle dyka upp 500 nya som började levla på en gång, men det ser "dåligt" ut med det också Skönt att de gör något åt det och att det funkar.

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Glömsk

Spelar på en PvP-realm. Om en person i samma faction springer efter, mind controll'ar personerna jag PvP:ar med och sedan helar, räknas det som harassment? På PvP-realms brukar det ju vara "anything goes", men eftersom det handlar om en spelare i samma faction som jag inte kan döda kanske andra regler gäller?

Visa signatur

...man is not free unless government is limited. There's a clear cause and effect here that is as neat and predictable as a law of physics: As government expands, liberty contracts.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Psionicist
Spelar på en PvP-realm. Om en person i samma faction springer efter, mind controll'ar personerna jag PvP:ar med och sedan helar, räknas det som harassment? På PvP-realms brukar det ju vara "anything goes", men eftersom det handlar om en spelare i samma faction som jag inte kan döda kanske andra regler gäller?

Det låter som det är emot reglerna, "Anything goes" gäller enbart mellan dom olika faktionerna.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem

Är de möjligt med BARA gear dvs inga pots/buffs som mage o nå högre än ~620 spelldmg? (Frost mage @ Stormreaver)

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Är de möjligt med BARA gear dvs inga pots/buffs som mage o nå högre än ~620 spelldmg? (Frost mage @ Stormreaver)

Ja, lätt. Bara att göra en profil på ctprofiles och ta reda på sakerna med mest spelldmg.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem

maniak ja tänker på items så är "möjliga" att få, inte legendary items som 1 på miljonen får. =D Det just det jag orkar inte sitta framför ct profiles och leta i 1 timme efter olika items. Men det borde väl finnas någon maximum spelldmg (förutom legendary items)

Visa signatur

|| AMD64 Winchester 3200+ @ 2040mhz || Minne 2x512mb|| Radeon 9800pro 128mb || Abit AV8 3RD EYE || HDD 1TB ||

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
maniak ja tänker på items så är "möjliga" att få, inte legendary items som 1 på miljonen får. =D Det just det jag orkar inte sitta framför ct profiles och leta i 1 timme efter olika items. Men det borde väl finnas någon maximum spelldmg (förutom legendary items)

Det finns bara ett legendary item för mages... Går säkert att nå 600 utan naxx gear.

Visa signatur

CCNP

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
Blir det billigare att köpa AV mountet nu efter servern ?

Jag antar och hoppas att det blir billigare. Finns ju liksom ingen anledning att det inte skulle bli billigare.

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cs_nörden
Blir det billigare att köpa AV mountet nu efter servern ?

AVmounten kostar 8 eller 9g efter patchen MEN du måste köpa ridingskill för att kunna använda den för ca 725g. (om du inte haft swift med den charen föra patchen förstås).

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Är de möjligt med BARA gear dvs inga pots/buffs som mage o nå högre än ~620 spelldmg? (Frost mage @ Stormreaver)

nämen, horde eller alliance?

Visa signatur

Oh, I love you Swec! ^^
OH! Kolla, jag har en autograf utav en moderator!! YAY!
Inte det uttrycket, tack! /GAPa

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Är de möjligt med BARA gear dvs inga pots/buffs som mage o nå högre än ~620 spelldmg? (Frost mage @ Stormreaver)

Den här snubben i nihilum har +711 frost så nog går det.

EDIT: Ding, lvl 50 och samtidigt passerade jag 900G... men sen var jag tvungen att spendera massa $ på nya skills så nu är jag nere på 893.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mqx
Är de möjligt med BARA gear dvs inga pots/buffs som mage o nå högre än ~620 spelldmg? (Frost mage @ Stormreaver)

Gjort en profil med ctprofiles.net med +792 firedmg, så visst går det!

Permalänk
Medlem

höll på med min profil på CTP då kom jag över

http://wow.allakhazam.com/db/itemset.html?setid=282

vad e det för set e det något man kan få innan 60 eller har det ersatts av

http://wow.allakhazam.com/db/itemset.html?setid=545

som är mycket bättre?

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
höll på med min profil på CTP då kom jag över

http://wow.allakhazam.com/db/itemset.html?setid=282

vad e det för set e det något man kan få innan 60 eller har det ersatts av

http://wow.allakhazam.com/db/itemset.html?setid=545

som är mycket bättre?

Det är pvp rank 7-10 settet som är innan och efter det blev buffat.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janss0n
Det är pvp rank 7-10 settet som är innan och efter det blev buffat.

Så det är en gammal version av 7-10 settet

Visa signatur

Amd64 Venice 3000+ @ 9*266
Asus A8V-E Delux/ Som inte vill sammarbeta
Ati X800Xl 400/490 @ 439,71/546.75

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av babbe
Så det är en gammal version av 7-10 settet

Det första settet du gav länk till är det gamla settet och den sista är det nya settet, tror dock båda går att köpa hos vendor fortfarande e dock inte säker.
Men båda är pvp set iaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Curly
Den här snubben i nihilum har +711 frost så nog går det.

EDIT: Ding, lvl 50 och samtidigt passerade jag 900G... men sen var jag tvungen att spendera massa $ på nya skills så nu är jag nere på 893.

Grats!

Hur har du fått ihop så mycket guld, får man fråga?

Visa signatur

Macbook und wow
Citera för svar tack!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frolic
Grats!

Hur har du fått ihop så mycket guld, får man fråga?

om du läser bakåt i tråden så skriver han om hur han säljer/köpter items från AH.

Permalänk
Medlem

Vad är det för event som har börjat i världen nu? Är ett par bord och ett par "spöken" utan för Orgrimmar. Finns en quest där man ska springa med en sak till Ashenvale, efter det så får man en liten bok och 200 rep. Såg att man kunde ta mat från borden med. Finns det något mer att göra?

Visa signatur

Scenery och flygplansutvecklare till X-plane 11 och FS2020
Besök gärna Flightsim Sweden på: https://discord.gg/QcWHZ2Q

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Wooe
Vad är det för event som har börjat i världen nu? Är ett par bord och ett par "spöken" utan för Orgrimmar. Finns en quest där man ska springa med en sak till Ashenvale, efter det så får man en liten bok och 200 rep. Såg att man kunde ta mat från borden med. Finns det något mer att göra?

Antar att det är den här.

http://www.wow-europe.com/en/info/basics/events/harvestfestiv...

Visa signatur

Rigg: ASUS ROG Strix B660-I Gaming WIFI | i5 12400F | Corsair Vengence DDR5, 32 GB | nVidia Geforce GTX 1060 3GB | Samsung 980 PRO, 1 TB