Ett CMS Som Fungerar Med Loopias Webbhotell

Permalänk
Medlem

Ett CMS Som Fungerar Med Loopias Webbhotell

Hejsan.

Jo jag ska fixa upp min hemsida, och då tänkte jag lägga in ett CMS. Jag har testat CMS Simple men vill ha ett lite mer avancerat men inte för avancerat.

Det webbhotellet jag använder mig av är loopias Privata Windows konto:

Abonnemangsspecifikation: Windows Privat
Lagringsutrymme.....................................100 MB
Domännamn.............................................Obegränsat
Subdomäner.............................................Obegränsat
E-postkonton (POP3, IMAP & SMTP).........Obegränsat
E-postalias...............................................Obegränsat
Autosvar för e-post..................................Obegränsat
Vidarebefordring av e-post......................Obegränsat
Virusfilter för e-post.................................JA
Skräppostfilter för e-post........................JA
Webbmail................................................JA
FTP-åtkomst............................................JA
ASP v3.....................................................JA
ASP.NET...................................................JA
PHP v4 ....................................................JA
SSI...........................................................JA
WAP.........................................................JA
MS Access................................................JA
ODBC/DSN...............................................JA
Lösenordsskyddade kataloger................JA
SSL-certifikat...........................................JA
MS FrontPage servertillägg.....................JA
Egen felsida............................................JA
E-postformulär........................................JA

Tack på förhand, hjälp uppskattas oerhört

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av urr
http://support.loopia.se/index.php?_a=knowledgebase&_j=questi...

kanske kan hjälpa lite

Ahh tackar, men det var som jag trodde att man måste ha MySQL sortsett till allt och det kostar extra. Men tack ändå.

EDIT: Undrar ifall det finns något mer CMS som man inte behöver MySQL, hyffsat likt CMS Simple eller dyl?. tack på förhand

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Jag känner inte till någon men det finns en massa på http://opensourcecms.com/

Titta om det är någon som funkar utan databas där.

Visa signatur

Stolt användare av en ibook 300 MHz (dasslocket)

Permalänk
Medlem

Tack för länken. En annan sak jag funderar på, MySQL är en tilläggs tjänst som kostar: MySQL, med phpMyAdmin 112,50 kr start, 32,50 kr / mån.

Är det värt att ha en sådan tjäst bara för ett CMS ? och ex Joomal är det lätt för en som inte är hajjare på PHP och andra språk ?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr_Cyber
Är det värt att ha en sådan tjäst bara för ett CMS ? och ex Joomal är det lätt för en som inte är hajjare på PHP och andra språk ?

Ladda hem WampServer och joomla o testa själv. Joomla är ganska lätt, men man måste ge det lite tid, sitta o pilla o testa!

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Ladda hem WampServer och joomla o testa själv. Joomla är ganska lätt, men man måste ge det lite tid, sitta o pilla o testa!

Jo. men jag vill ju ha ett CMs till mitt Loopia konto Och jag har inte extra tjänsten MySQL, men är det värt det?..

TEX Joomla, måste man koda sidan själv eller funderar det som ett "Det du ser är det du får" ??

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Testpilot
Citat:

Jo. men jag vill ju ha ett CMs till mitt Loopia konto Ich jag har inte extra tjänsten MySQL, men är det värt det?..

TEX Joomla, måste man koda sidan själv eller funderar det som ett "Det du ser är det du får" ??

Det är ju just därför du ska testa själv på din egen dator, då vet du vad du får och kan avgöra om det är värt pengarna.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hunden
Det är ju just därför du ska testa själv på din egen dator, då vet du vad du får och kan avgöra om det är värt pengarna.

okok i will do, men jag testade Joomla med Wampservern och fick inte upp något. Måste man pula i konfigen osv eller ?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem
Citat:

okok i will do, men jag testade Joomla med Wampservern och fick inte upp något. Måste man pula i konfigen osv eller ?

Det skall fungera med default har jag för mig, "installationen" av joomla startar när du går till dess mapp

Ursäkta den något dumma frågan, men du ansluter till joomla via http://localhost va?

Visa signatur

Windows XP Pro SP2 x32 | Ubuntu x64 | Firefox | Adobe Photoshop CS2 | Eclipse | Starcraft Broodwar
(X)HTML | CSS | XML | PHP | Java | C++ | vim script |
Daniel Örn, Eagleorn | Google is my friend, and he will be Yours to if You ask him »

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eagleorn
Det skall fungera med default har jag för mig, "installationen" av joomla startar när du går till dess mapp

Ursäkta den något dumma frågan, men du ansluter till joomla via http://localhost va?

Självfallet.

Men nu har jag kollat runt lite och får inte igång Joomla. Det som jag har förstått efter lite kollade i olika FAQ osv så måste man ändra CHMOD till 777, men hur gör man det ?

Eftersom när jag går in på localhost så för jag upp texten:

Forbidden

You don't have permission to access / on this server.

Och jag googlade lite men vart inte klockare på det.

En annan fråga ifall jag nu köper extra tjänsten MySQL hur mycket behöver jag veta om MySQL för att få Joomla att fungera ?

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Annars kan du leta efter ett CMS med ASP och ASP.NET med MS Acess.

Sök annars efter ASP Portal.

Permalänk
Medlem

Hmmm, det måste ju finnas något enkelt CMS-system som går på ASP.net och Access.

Permalänk
Medlem

Jo men nu när jag är inne på Joomla så vill jag ha det å fungera

Visa signatur

Dalmas..

Permalänk
Medlem

Ta bara någon CMS som använder ett databasabstraktionslager (som ADOdb) och kör med SQLite istället. Då lagras databasen som en fil på disken.

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs