Permalänk
Medlem

Razer Copperhead eller Logitech G5?

Hej
Jag söker en ny spelmus, då jag har tröttnat på min MX510 av olika skäl. Några av skälen är att jag inte riktigt tycker att den är tillräckligt snabb, ett annat är att den byter DPI hastighet ibland mellan olika applikationer/spel vilket är GRYMT drygt, och det tredje är att blodcirkulationen till mitt lillfinger blir dåligt när jag använder den vilket gör att jag får såkallade "ryckningar" i det. Det sistnämnda är förmodligen mitt fel och inte musens, men det är drygt ändå och jag tror att en ny formdesign kan hjälpa.

Jag har funderat på ett flertal olika möss; MX Revolution, Logitech G5, Logitech G7, Razer Copperhead och Microsoft Intellimouse 6000.
Jag har kommit fram till (genom att läsa olika tester) att jag vill ha en med sladd därför att de trådlösa har ett visst lagg när man börjar röra musen. Batteriet kan också ta slut medans man spelar (om man glömmer ladda den, kan också vara dåligt om man är på LAN och batteriet tar slut p.g.a för mkt spelande).
Jag vill inte heller ha en mus som är för tung, då det är en nackdel i spel.

Grundkravet för att det skulle vara värt att byta mus för mig var att den skulle ha minst 2000 DPI och ha en Laser sensor.
Det lämnar Logitech G5 och Razer Copperhead.
Jag tycker om Logitechs design, men problemet är att det är samma som MX510. Jag har också hört dåliga saker om den från folk som har bytt från MX510.
Razer Copperhead har fått väldigt bra recensioner, MEN vissa personer har klagat på formen på den, att man kan få ont efter ett antal timmars spelande.
Den är snabbare än G5, men det är just formen jag är orolig för.
(Är högerhänt ska tillägas )

Jag är en hardcore gamer, eller jag vill iallafall klassas som det :P.
Jag sitter vid datorn runt 5h om dagen (vardagar) och ca 8-10h (helger). Jag spelar mest CS:S, men jag jobbar också i Photoshop (webdesign) och spelar spel som t.ex. Oblivion (runt 25h/veckan CS:S).
Jag är en mix spelare i CS:S, vilket betyder att jag spenderar like mkt tid med sniper (AWP) som med rifle (AK, M4). Det där la jag bara till ifall någon som verkligen kunde det här skulle se, så att jag kan få ut det mesta utav det här
Musen är alltså en viktig datordel för mig, och jag vill inte göra fel val.

Så om det är någon som har något råd till mig, snälla skriv här
Jag sätter också in en omröstning, ifall folk inte orkar skriva

Permalänk
Medlem

jag tycker defenitivt att du ska köpa dig en g5 den är så otroligt skön att hålla i till skillnad från razer som är vlädigt platt tycker jag men som sagt det är en smak sak

Visa signatur

CPU: Ryzen 3700X | CPU-Kyl: Alpenföhn Black Ridge + NF-A9x14 | GPU: ASUS Nvidia 1080 Ti 11GB | RAM: Corsair LPX 3000MHz 2x16GB | MB: MSI B450I | Chassi: Sliger SM560 | SSD: Samsung 970 EVO 1TB | PSU: Corsair SF 600W

Permalänk
Medlem

ALDRIG copperhead, MÖJLIGTVIS g5

ABSOLUT diamondback! (L)

Visa signatur

Razer Diamondback Magma Red | zBoard LE | Steelpad 5L

Permalänk
Medlem

1600 DPI räcker ju ganska långt det med (tänker på Diamondback eller MX518), behöver du verkligen 2000 DPI? Laser är ju snarare en nackdel än så länge, bortsett ifrån lasermössen har högre DPI förståss.

Personligen gillar jag Razers form bättre, men det är ju också en smaksak. Razers möss är gjorda för att hållas med fingrarna och te.x G5 mer för handbollsgreppet. Men kila gärna in i nån butik och be att få känna på dom eller våldgästa någon polare som har någon av mössen.

Visa signatur

4670K@4.4, GTX760-DC2OC-2GD5, Z87I-PRO, 8GB RAM (CML8GX3M2A1600C9), Seasonic G-550 550W

Permalänk
Medlem

MX518

Visa signatur

På ingående:
C2D E6600 | X1950XTX | 2 GB RAM | Gigabyte DS4 |

Permalänk
Medlem

tack för svaren
Jag ska nog dra ner till PCcity, siba o elgiganten o kolla (alla ligger bredvid varann ). Någon av dom borde ju ha
Jag hörde av en polare som har razer copperhead att den var bättre för spel eftersom att du kunde trycka på knapparna snabbare, men att MX510 låg skönare i handen.

Jag vill ha laser av ett par anledningar, 1: Min musmatta ska vara ganska bra med det, vilket inte är en fördel, men ingen nackdel heller
2: Laser har 2000DPI, snabbare är alltid roligare
3: Laser ... L-A-S-E-R ! Låter det inte coolare än optisk?:P

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiMcIr
tack för svaren
Jag ska nog dra ner till PCcity, siba o elgiganten o kolla (alla ligger bredvid varann ). Någon av dom borde ju ha
Jag hörde av en polare som har razer copperhead att den var bättre för spel eftersom att du kunde trycka på knapparna snabbare, men att MX510 låg skönare i handen.

Jag vill ha laser av ett par anledningar, 1: Min musmatta ska vara ganska bra med det, vilket inte är en fördel, men ingen nackdel heller
2: Laser har 2000DPI, snabbare är alltid roligare
3: Laser ... L-A-S-E-R ! Låter det inte coolare än optisk?:P

Jag har en G5 och är supernöjd med den, bästa musen hittills som jag har haft. Ett extra plus i kanten är småvikterna som man kan stoppa in i musen

Visa signatur

AMD 64 X2 6000+ 3.11 GHz | 2048 MB RAM | ASUS 4650 512 Mb | 250+250 Gb HDD | Creative Soundblaster X-fi Platinum | G15 | G5 | Dell 2407WFP |
"Ju dyrare desto bättre, ju billigare desto bättre"

Permalänk
Medlem

köp en razer mannen

jag äger ju dig med en =D

kanske inte med awp men med scout =D

nä men...gå till nån affär o see hur dom känns

välj den som e könast

btw..ja tycker man kan fåå jävligt ont i handen med en razer..

o ja som ha mini händer, når inte dom 2 knapparna där bak =(

Permalänk
Medlem

Jag funderar på att skaffa en riktig spelmus då min trådlösa Intellimouse och Biltema-musmatta inte är optimalt i HL2 DM.
Jag funderar på dessa, är det en vinnande kombination?
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=304899
och
http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=305589

Edit: Jag kan tillägga att jag har ganska långa fingrar och den musen verkar vara mindre än andra, kan det blir problem?

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

MX510 å G5 har samma form så ryckningarna i lillfingret lär bestå =).

Köpte en creative fatality 101 idag. ser sjukt CP ut på bilder etc så ja va tvungen att prova. Tycker efter 30 mins lirande att den är sjukt skönt så ja rekomenderar den. Antingen älskar man den eller så hatar man den. Ja har lagt min G7 på hyllan för att batteritiden är för dålig enligt mig. Plus att muskroppen är för smal så lillfingret släpar i mattan etc. Dessutom har G5 bara 1 sidoknapp vilket jag ser som en fruktansväd miss av logitech (likadant på G7)

Permalänk
Medlem

G7 har varken lagg eller är tung. Tycker det är underbart att slippa sladden, ser ingen som helst nackdel med G7 jämfört med G5.

Permalänk

Nej den funkar ju skitbra. sa inte att den var tung eller att den lagga. klagade lite på batteritiden. Kom på också att ja HATAR att den är blanklackad. fy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Afro
köp en razer mannen

jag äger ju dig med en =D

kanske inte med awp men med scout =D

nä men...gå till nån affär o see hur dom känns

välj den som e könast

btw..ja tycker man kan fåå jävligt ont i handen med en razer..

o ja som ha mini händer, når inte dom 2 knapparna där bak =(

hahahaha, du har inte en chans visste inte att du var medlem här?:P

men iaf, jag har efter ganska mkt funderande bestämt mig för o vänta tills Logitech släpper sin nästa spelmus, det kan ju inte ta så lång tid?:P
Och jag skiter i priset, jag ska bara ha den för sist jag köpte en MX510 så kom MX518 ut typ 3veckor efteråt (fett drygt). Och köper jag G5 nu (som faktiskt är nåra månader gammal nu) så kommer en ny komma efter ca 1mån (gud hatar mig ) så jag väntar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tauren
MX518

Visa signatur

There's no Irl only Afk!

Permalänk

Nu bytte jag till G5 från en billig luffarmus men det hindrar inte mig från att ge min sida av storyn om denne underbara mus. Du vet antagligen redan om hur musen känns och det men du har glömt en sak. G5 har ju tilt på sitt scrollhjul. Jag har ingen aning om den finns på tidigare MX möss men det är det finaste jag uplevt med denna mus när man surfar, och kan säkert användas till något roligt i spel(Jag håller mig till tangentbordet med alla speciella saker som att byta vapen eller liknande. Tycker musen duger till att röra siktet, skjuta och zooma in siktet med). Tryck scrollhjulet lätt åt vänster = "Bakåt" och höger = "Framåt" mellan websidorna.

Första veckan jag hade musen kändes den nästan som att man skulle få orgasm varje gång man la handen på den(Uppmärksamma ordet "nästan", det är inte så att det faktiskt hänt). Så djäkla skön.

Visa signatur

I've... seen things