Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av trollhattan
Ingen som ringt B2B och kollat hur dom ser på denna saken , vore kul för oss med 24mbit B2B att veta om vi också kan vänta oss någe liknande...

(B2B = B2Bredband = Bredbandsbolaget)

Pratade med dem idag, inget är planerat enligt supporten. Så supporten vet inget, vilket betyder att om en höjning är på väg så ligger den en bit in i framtiden åtminstånde.

Bytte tillbaka till telia då BBB är det mest värdelösa adsl leverantör jag har haft oturen att använda. Kunde bara få 8 mbit av dem när min halvbror som bor 30 meter ifrån mig får 24 av telia.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Myran
Pratade med dem idag, inget är planerat enligt supporten. Så supporten vet inget, vilket betyder att om en höjning är på väg så ligger den en bit in i framtiden åtminstånde.

Bytte tillbaka till telia då BBB är det mest värdelösa adsl leverantör jag har haft oturen att använda. Kunde bara få 8 mbit av dem när min halvbror som bor 30 meter ifrån mig får 24 av telia.

sitter i exakt samma sits, de handlar om 30-50m för långt från stationen för att få 24mbit adsl av telia. Därför har jag bytt till bbb för att iaf få 24 ner, hoppas tjänsten inte lever jävel med mig:D

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Luden]Piscaba
Har du ställt in ditt modem på Annex M ? Mitt är inställt i Auto som default, har inte gjort någon ändring i modemet efter fw upgraderingen.

(Om nu den fw som finns ute verkligen är den som höjer farten. )

Hur kommer man in i modemets mjukvara så man kan ändra?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
sitter i exakt samma sits, de handlar om 30-50m för långt från stationen för att få 24mbit adsl av telia. Därför har jag bytt till bbb för att iaf få 24 ner, hoppas tjänsten inte lever jävel med mig:D

Tror du missförstod mitt inlägg, Jag har BBB nu och byter till telia. Min halvbror har 24mbit och telia medans jag har 8mbit och bbb. Skulle gissa på att vi sitter i samma station med.

Visa signatur

The world is made of murderers dreams

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
7722r+ verkar ha stöd för Annex-A och inte -M, jag vet dock inte vad skillnaden är.

Citerar mig själv..... läste på Xavi's sida, 7722r+ har stöd för Annex A/M och B.

Källa: http://www.xavi.com.tw/Product.aspx?PLT=ADSL&PCT=ADSL%2fADSL2...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
Hur kommer man in i modemets mjukvara så man kan ändra?

Du måste först skriva in dessa värden i egenskaper för ditt nätverkskort
(egenskaper för Internet Protocol tcp/ip)

"Fast IP med värdet nedan måste vara inställd på nätverkskortet: "

IP: 192.168.1.5
Nätmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

För att du sen ska komma in i modemet så skriver du in
192.168.1.1 i din webbläsare.

Men du ska inte behöva gå in i modemet för att göra ändringar, farten kommer nog öka efter den 9 okt.

Läs mer här på Nordic Hardware angående Telias höjning av UL

http://www.nordichardware.se/nyhet,11292.html

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk
Medlem

Trevligt med lite högre ul speed.

Permalänk
Medlem

Fy fanken vad gött, extremt roligt att Telia tar initiativet och täten i adsl2+-träsket.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Ibland är man en vinnare. Har kört på 8mbit utan bindningstid länge länge och igår, på förekommen anledning, signa jag upp mig på 12mån 24mbit. Får då ett silvrigt modem som tydligen ska klara 2,5mbit upload och allt till ett lägre pris.
Har kört på obundet för jag väntat på fiber,,,men det lär väl aldrig dyka upp ändå.

Visa signatur

MÄÄAKLUBA

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Luden]Piscaba
Du måste först skriva in dessa värden i egenskaper för ditt nätverkskort
(egenskaper för Internet Protocol tcp/ip)

"Fast IP med värdet nedan måste vara inställd på nätverkskortet: "

IP: 192.168.1.5
Nätmask: 255.255.255.0
Gateway: 192.168.1.1

För att du sen ska komma in i modemet så skriver du in
192.168.1.1 i din webbläsare.

Men du ska inte behöva gå in i modemet för att göra ändringar, farten kommer nog öka efter den 9 okt.

Läs mer här på Nordic Hardware angående Telias höjning av UL

http://www.nordichardware.se/nyhet,11292.html

På samma sätt som man kommer in i routern med andra ord. Man måste köra utan router för att komma in i modemet då eller?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Salsa
På samma sätt som man kommer in i routern med andra ord. Man måste köra utan router för att komma in i modemet då eller?

Ja, det måste du.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800XASUS Prime X570-P64 GB DDR4WD Black SN850 M.2 - 1TBNvidia GeForce GTX 1060 6 GBCorsair RM750X V2DEEPCOOL GAMMAXX L240 V2Fractal Design Define R5

Permalänk
Medlem

Min kompis har Telia ADSL och jag förstår inte. Han kommer upp i ca 800kb/s / 800kb/s

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KulanZ
Ja, det måste du.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Luden]Piscaba
Antar det, är inte helt 100. Men ska du lägga in ny fw i modemet så måste du iaf köra utan router.

Joo jag såg det nu. Gick inte att uppdatera med .exe-filen för mig, han hittade inte modemet sa han fast att allt var rätt inställt. Manuell uppdatering funkade dock utmärkt, precis som det brukar

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk

ny mjukvara till svarta trple play!!

http://www.support.zyxel.se/Nyheter_-_mjukvara.33+B6JnR4X1p5W...

Sorry, funkade tydligen inte med lång länk, men gå in på Zyxels sida så finns den att hämta där. http://www.support.zyxel.se/

Permalänk
Medlem

Re: ny mjukvara till svarta trple play!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpionen
http://www.support.zyxel.se/Nyheter_-_mjukvara.33+B6JnR4X1p5W...

Sorry, funkade tydligen inte med lång länk, men gå in på Zyxels sida så finns den att hämta där.

Har uppdaterat med den.. Hjälpte inte min upload. Suck..

Visa signatur

| AMD R9 3900X | Asus ROG Strix X570-F Gaming | Palit Jetstream 2070 Super | 16GB DDR4 | Noctua NH-D15 |

Permalänk

Samma här, men Telia kanske inte "öppnat kranen" än, hoppas det blir den 9 okt. som sägs....

Permalänk
Medlem

Re: Re: ny mjukvara till svarta trple play!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pertan
Har uppdaterat med den.. Hjälpte inte min upload. Suck..

Som tidigare sagts så kommer det inte börja gälla för befintliga kunder förrens 9/10. Något att längta till alltså

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem

Re: Re: Re: ny mjukvara till svarta trple play!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av viktore
Som tidigare sagts så kommer det inte börja gälla för befintliga kunder förrens 9/10. Något att längta till alltså

Som en tidig julafton

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700

Permalänk

Jäkla fint trodder jag inte om telia.....

Visa signatur

Barton 2500+@3700+ radeon 9600 bravo 1.8Tb
Toshiba M70 1,5Gb minne

Permalänk
Medlem

Re: ny mjukvara till svarta trple play!!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av skorpionen
http://www.support.zyxel.se/Nyheter_-_mjukvara.33+B6JnR4X1p5W...

Sorry, funkade tydligen inte med lång länk, men gå in på Zyxels sida så finns den att hämta där. http://www.support.zyxel.se/

Ser ut o vara samma som låg ute igår ju.

Permalänk
Medlem

Men hur kan stationen känna av om man har ett silver modem eller en uppgraderad svart trippelplay modem.

Är alla stationer uppgraderade så att alla kan få högre uppload eller ska man ringa och fråga.

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

Fanken vad bra !!!

Får väl vänta tills det börjar funka nu då

Visa signatur

Fractal Design Define R3 | Intel Core i5 2500K | Gigabyte P67A-D3-B3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | EVGA GeForce GTX 560Ti 448 Core FTW | Samsung SSD 830-Series 128GB

Permalänk
Medlem

Netatonce har haft 24 Mbit med 3 Mbit upload i ett halvår ungefär. Så Telia är inte först, dock dyrast.

Sen att jag bara får ut 0,4 Mbit upload med ett svart 660-H triple play med uppgraderad firmware är ju en annan sak. Fick bättre upload med mitt 660-M som jag bytte ut ju

Har 800m till stationen

Visa signatur

There are no more barriers to cross. All I have in common with the uncontrollable and the insane, the vicious and the evil, all the mayhem I have caused and my utter indifference toward it I have now surpassed. My pain is constant and sharp and I do not hope for a better world for anyone, in fact I want my pain to be inflicted on others.

Permalänk
Medlem

Alla stationerna uppdateras antagligen någon gång under den här veckan. En del stationer har redan uppdaterats.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av killawife
Netatonce har haft 24 Mbit med 3 Mbit upload i ett halvår ungefär. Så Telia är inte först, dock dyrast.

Sen att jag bara får ut 0,4 Mbit upload med ett svart 660-H triple play med uppgraderad firmware är ju en annan sak. Fick bättre upload med mitt 660-M som jag bytte ut ju

Har 800m till stationen

Jäkligt kassa teleledningar?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem

spännande detta

Permalänk
Medlem

Firmwaren som finns att ladda ner på zyxel.se är förberedd för anex M om man läser här: http://www.support.zyxel.se/Nyheter_-_mjukvara.33+B6JnR4X1p5W...

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core i9 9900K @ 5.2GhZ| Gigabyte GA-Z370 Gaming 5 | NVidia RTX 4070 TI| 4x8Gb Vengeance PRO RED 3600 MhZ DDR4 | Samsung 970 EVO plus 1tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 27" Acer Predator XB271HU IPS| Logitech G915 Lightspeed & G900 Chaos Spectrum | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Bra att de äntligen fick dit en text som förklarar hur det ligger till.

http://www.support.zyxel.se/

Permalänk
Medlem

Min telestation verkar inte vara uppgraderad iaf. Har ett svart 660H men när jag ställer om till ADSL2+ Annex M så slutar DSL-lampan att blinka och det är helt dött.

Visa signatur

"With a rubberduck one's never alone"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DeaN
Min telestation verkar inte vara uppgraderad iaf. Har ett svart 660H men när jag ställer om till ADSL2+ Annex M så slutar DSL-lampan att blinka och det är helt dött.

Var ställer du in det?

Visa signatur

Gigabyte GA-Z97X-GAMING 3 Intel Core i5-4690K 16GB Corsair Vengeance 1600MHz ASUS GTX 560Ti Cooler Master v700