Permalänk
Medlem

Jag undrar om alla telefonstationer har uppdaterats än.

Mitt svarta modem får inte högre fart uppåt efter uppdatering och cold boot.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Jag undrar om alla telefonstationer har uppdaterats än.

Mitt svarta modem får inte högre fart uppåt efter uppdatering och cold boot.

Verkar vara något problem med dom svarta?

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual EVO OC | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold | Acer 24" Predator XF240H 144Hz

Permalänk

Jag börjar undrar om jag får ut för lite. Har Telia 24/1 och har den silvriga triple play modemet så jag borde ha 2,5 uppströms. Har även startat om modemet.

Detta är resultatet jag får på mitt bredband

http://img85.imageshack.us/img85/6987/tptestfb0.jpg

Dags att ringa telia eller?

Permalänk
Medlem

Tptest har ett tungt lass att dra just nu. Det är många som testar.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tracky
Tptest har ett tungt lass att dra just nu. Det är många som testar.

Mina resultat har alltid legat omkring dära , jämförde med en polare då båda vi fick telia 24 han hade dubbelt så bra resultat :/

Permalänk
Medlem

du bor nog för långt ifrån telestationen din download var inte särkilt snabb heller

Citat:

Ursprungligen inskrivet av enslavement
Jag börjar undrar om jag får ut för lite. Har Telia 24/1 och har den silvriga triple play modemet så jag borde ha 2,5 uppströms. Har även startat om modemet.

Detta är resultatet jag får på mitt bredband

http://img85.imageshack.us/img85/6987/tptestfb0.jpg

Dags att ringa telia eller?

Visa signatur

workstation q9450 2.66ghz asus p5q deluxe 2x2gig dominator pc8500 ati1950pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Juckpuck
du bor nog för långt ifrån telestationen din download var inte särkilt snabb heller

ca 1,5 km

Permalänk
Avstängd

Jag sitter på telia 8/0.8 och internet går skiiit segt..
nån annan som har problem med detta?

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Mitt modem verkar misslyckas med nyttjande av "Annex M" av okänd anledning... Dags att ringa Telia imorgon och prata.

Har du ställt in ditt modem på Annex M ? Mitt är inställt i Auto som default, har inte gjort någon ändring i modemet efter fw upgraderingen.

(Om nu den fw som finns ute verkligen är den som höjer farten. )

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

Jag har testat att tvinga 'Annex M' men då synkar inte modemet med stationen.

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Avstängd

Ingen som ringt B2B och kollat hur dom ser på denna saken , vore kul för oss med 24mbit B2B att veta om vi också kan vänta oss någe liknande...

(B2B = B2Bredband = Bredbandsbolaget)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av [Luden]Piscaba
Nyss updaterarat mitt svarta Triple Play modem, men jag har fortfarande bara 1Mbit upp. Har ca 1700 meter till stationen undrar om det kan vara det som spelar in. Har du någon aning om hur långt du har till din station ?

Om ni vill veta hur långt ni har till stationen http://tele.iocc.hack.se/

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HomeBurneR
Jag har testat att tvinga 'Annex M' men då synkar inte modemet med stationen.

Okej, då får man hoppas på att det dyker upp en fw i mitten av Oktober som någon skrev tidigare.

Visa signatur

CPU: Intel 13700K GPU: Asus Geforce RTX 4090 TUF RAM: Corsair Vengeance 32GB DDR5 5600MHz CL36 Moderkort: ASUS Prime Z790-A WIFI PSU: Corsair RM1000x Shift SSD: WD Black SN850X 2TB Gen 4 Chassi: Fractal Design Define 7 Skärm: Samsung QN95B 75"

Permalänk

Hmm, en fråga, hur uppgraderar jag?

Såg inte filen "starta haar.html" Ursäkta den duma frågan. Fan, jag vill itne va hos mor nu =( Jag vill va hos far och uppgradera

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem
Citat:

Har du ställt in ditt modem på Annex M ? Mitt är inställt i Auto som default, har inte gjort någon ändring i modemet efter fw upgraderingen.

(Om nu den fw som finns ute verkligen är den som höjer farten. )

Och hur gör jag det då?

Tacksam för svar, jag har fortfarande bara 1Mbit upp.

600m till stationen

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Citat:

Okej, då får man hoppas på att det dyker upp en fw i mitten av Oktober som någon skrev tidigare.

Problemet är att jag har det silverfärgade modemet...

Visa signatur

Senast redigerad av HomeBurneR, 1945-04-30 klockan 16:50

Permalänk
Medlem

Har BBB's modem ens stöd för annex-m?

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III

Permalänk
Medlem

hejsan grabbar och tjejer, sitter med 660h-d1 silver triple play, får samma som förut... lite synd.

kanske fixar sig i framtiden vem vet? har startat om och allt.

EDIT: 1450meter kabel längd +/-10

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Jag körde Firmware'n från zyxel, har svarta 660 och sitter enligt ovan postade sida 459 m från station. Ingen ökning alls av UL, trist.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

940m till stationen uppdaterade jag med mitt svarta modem utan någon förändring...
Bah man blir som ett barn igen och skriker jag vill ha.

Visa signatur

Primär maskin: iPad Pro 12,9tum 2022 med Magic Keyboard.
Sekundär maskin: Ryzen 9 9950x3d, Radeon RX 7900 XTX, 64GB RAM, monitor: OLED42C24LA
3st NUC 9 Pro Kit - NUC9VXQNX Ubuntu server för diverse.
PSN ID:iller Xbox live:illerG Wii U:illerG Switch:iller

Permalänk
Medlem

Märkte dock att min DL blev typ 1½ Mbit/s snabbare i TpTest än innan uppgradering. Alltis nått. Dock vill man ju åt de där extra Mbit'en uppåt.

Visa signatur

Polaris Sportsman 570 X2 Nordic Pro, ja just ja, och en medioker dator har jag också 😁

Permalänk
Medlem

Ler fick ca 1 Mbit snabbare ner, fan vilken skillnad 17 eller 18 Mbit.... Vill ha dubbelt upp iallafall 2 Mbit....

Visa signatur

Stationär: Corsair Obsidian 250D, ASRock FM2A88X-ITX+, AMD A-Series A10-7850K 4,3 GHz, SanDisk Extreme II SSD 240GB, Corsair Vengeance Pro Red DDR3 2400MHz CL11 2x8GB, Seasonic X-400 Fanless, Corsair Hydro H100i

//Kabben

Permalänk
Medlem

"Börjar inte gälla förrän den 9/10 för befintliga kunder.

Källa: Telia support"

Detta är skrivet av en person på Flashbacks forum Man får vänta tills nästa vecka då kanske innan det funkar. Orkar inte ringa till supporten själv för att få detta bekräftat.

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

"Börjar inte gälla förrän den 9/10 för befintliga kunder.

Källa: Telia support"

Detta är skrivet av en person på Flashbacks forum Man får vänta tills nästa vecka då kanske innan det funkar. Orkar inte ringa till supporten själv för att få detta bekräftat.

då kan jag sluta oroa mig än då, för får inte mer lr mindre... men hur kan vissa redan få ut det som utlovas? säg inte att dom måste skicka ut en tekniker dit det ska fixas då kommer man väl aldrig fåt där ja bor...

EDIT: bara en fråga, blire fel om jag uppdaterat mitt silver modem till enligt sidan senaste mjukvaran? lr skam an ha det som följer med när man får modemet? för då är man ju körd...

Visa signatur

Primära datorn: Acer Swift 5 (i7)|Skärm: BenQ BL3200PT|Tillbehör: Logitech MX Master 3|Logitech Illuminated K810|HDD-docka 16TB

Permalänk
Medlem

Nämen dra på trissor !

Trodde aldrig denna dagen skulle infinna sig.

Mycket trevlig överaskning

/Homer_S1

Visa signatur

INTEL Core Ultra 7 265K @ 4.4GhZ| Gigabyte Z890 Eagle | NVidia RTX 5070 TI| 2x32Gb Kingston Fury 6000MhZ DDR5 | Kingston Fury Renegade Gen4 2Tb M.2 | EVGA Supernova 1300WATT 80+ Gold| 34" Samsung Odyssey G8 OLED (S34DG850S) | Logitech G915 Lightspeed & G903 Lightspeed on G PowerPlay mouse pad | Steelseries Nova Pro Wireless

Main TV & Sound. Samsung 75" QN85A + HW-Q910A 7.1.2ch Soundbar

Permalänk
Medlem

Fanken... jag uppdaterade men ingenting hände, så jag började rota i webinterfacet och samtidigt som jag gjorde det råkade jag komma åt strömkontakten till datorn/modem osv, varpå allting dog. Nu bara bootar modemet om sig hela tiden.

Permalänk
Medlem

Ja det här blir ju inte fel.. Speciellt inte när internet har gått väldigt slött i en vecka eller så nu

Visa signatur

"as with all Debian release names, Sid takes its name from a ToyStory character. In the movie, Sid is the kid next door who breaks his toys and makes nasty creatures of them."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av gren
Fanken... jag uppdaterade men ingenting hände, så jag började rota i webinterfacet och samtidigt som jag gjorde det råkade jag komma åt strömkontakten till datorn/modem osv, varpå allting dog. Nu bara bootar modemet om sig hela tiden.

Prova att nollställa modemet genom att trycka in något spetsigt i det lilla hålet märkt "reset" på baksidan. Mitt modem fick också spel under en avbruten firmware-uppgradering.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eckim
Har BBB's modem ens stöd för annex-m?

Om någon har sån tur (?) att dom har fått ett XAVI X8822r+ så ska det ha stöd för det.. själv har jag ett XAVI 7722r+ (tror jag iaf, lär kolla upp det sen).
7722r+ verkar ha stöd för Annex-A och inte -M, jag vet dock inte vad skillnaden är.

Någon som har kollat med BBB om uppgradering?

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Om någon har sån tur (?) att dom har fått ett XAVI X8822r+ så ska det ha stöd för det.. själv har jag ett XAVI 7722r+ (tror jag iaf, lär kolla upp det sen).
7722r+ verkar ha stöd för Annex-A och inte -M, jag vet dock inte vad skillnaden är.

Någon som har kollat med BBB om uppgradering?

ska ringa ASAP, som jag egentligen redan visste, "vi har inga planer på att öka uppladdningshastigheten bla bla bla"

Visa signatur

Yrke: Certifierad Fibertekniker
Hi-Fi: Harman Kardon HK990 |Dynaudio Contour 1.3 | CORDA Headfive | Grado RS1 | Ultimate Ears Super fi5 EB | beyerdynamic DT770Pro 250Ohm | REL B3
HTPC: Intel Nuc Haswell | Console: XBOX One Projektor: Sony HW30ES Duk: Euroscreen Reactor III