styrspaken m.m på ericsson mobiler?

Permalänk

styrspaken m.m på ericsson mobiler?

man läser väldigt mycket om problem styrspaken på sony ericsson mobiler...är det väldigt många här som har haft problem med den? många som är supernöjda med den?

k610i och w810i har ju inget linskydd...är det inte väldigt stor risk att man repar linsen? vad tycker folk om avsaknaden av linsskydd?

sen en lite efterbliven fråga kanske..går det att använda k610i med sitt vanliga djuice gsm abonemang eller måste man köra med 3G?

Permalänk

Sony Ericsson K750i

Jag kan säga att jag har tappat min telefon några gånger och en av gångerna så började styrspaken bete sig konstigt (den svarade inte riktigt när jag drog den uppåt) - sedan tappade jag den igen och nu fungerar styrspaken bra igen

Styrspaken kan, vad jag hört, bli lite trög om minnet börjar bli fullt i telefonen t.ex sms-minne eller övrigt. Då är det bara till att tömma.

Man kan rengöra styrspaken, eftersom det kan komma smuts och partiklar lätt igenom där den sitter. Då får man öppna mobilen(med speciella mobilverktyg) och rengöra underlaget. Några vet jag har också satt någon tejpbit någonstans vilket gjort det bra.

http://www.mobildelar.se/ har delar till mobiler samt verktyg

Men sammanfattningsvis har jag inte haft några direkta problem med styrspaken. Men jag rekommenderar INTE att testa och tappa telefonen

Visa signatur

Chassi: CM Elite 130 Moderkort: ASUS Z97I-PLUS mITX HDD: Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, ADATA SSD SX900-Series 128GB RAM: ADATA 16GB (2x8GB) DDR3 1600MHz Processor: Intel Core i5 4690K 3,5 GHz, 6MB Grafikkort: Gigabyte 3060 ti Eagle OC 8GB Processorkylare: Corsair H60(v.2) Nätaggregat: be quiet! Straight Power E9 680W 80+ Gold Modulär OS: Win 10 home 64bit, 3D mark resultat med gtx1060 3DMark resultat 2020 års 3d mark resultat med 3060 ti 3D Mark resultat 2020

Permalänk
Medlem

Kan svara på den enkla frågan i alla fall; Nej, du behöver inte köra med 3G, det går bra med vanligt GSM-kort.

Angående avsaknaden av linsskydd så tror jag ärligt talat inte det har så stor betydelse. Den sitter ju ganska skyddad ändå, pga att den sitter ganska "djupt" in i telefonen.

Min personliga åsikt om såkallade "styrspakar", är att de är onödiga och jobbiga att använda, men detta beror faktiskt till stor del på hur stora/små händer man har. Sen att det är ganska vanligt att den går sönder är det väl inget att sticka under stol med.

(Nu svarade jag visserligen inte bara på den enkla frågan..)

Permalänk

ok...så k610i är alltså mindre lättare hållbarare än dom andra...finns det några tekniska fördelar med k750i eller w810i mot k610i?
( kameran musikspelaren os.v.)

Permalänk
Medlem

Jag älskar joysticken på min T610. Fattar inte hur folk har lyckats få sina att inte fungera eller gå sönder? Jag har tappat min mobil x antal ggr och den är repig och sprucken lite här och var, men allt funkar fortfarande klockrent efter 3 år.

Just det faktum att det bara är K800 av SE:s nyare telefoner som har joystick gör att jag inte vill byta upp mig. K800 är för stor och tjock. Hade k610 haft joystick hade den varit ett självklart val!

Visa signatur

patrikphoto.se
pojkar spelar fotboll, män åker skateboard.

Permalänk
Hedersmedlem

jag hatar joystick på mina telefoner, dom har fan alltid slutat fungera efter 2-4 månader.. däremot D-Pad på k610 o w810 fungerar bra...

Permalänk
Medlem

Jag hatar styrspaken, enligt serviceteknikerna är styrspaken anledningen varför jag fick massa damm innanför glaset på min K750i.

Det enda du behöver ha för att rengöra så vitt jag vet egentligen är en topps som du spetsar till lite och drar runt spaken.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Personligen så hade jag aldrig problem med min styrspak på k750i, men det är vida känt att styrspakarna gav uppbåd till flertalet problem, dom blev tröga, slutade fungera, släppte in damm m.m.
Det är väl anledningen till att SE har slutat med dom på nyare mobiler.. för visst är det inte samma sorts spak på k610, k800 osv?

Visa signatur

The what what in the what now?

Permalänk
Medlem

Jag kommer alltid gilla skapen. ;__;

FAAAST å andra sidan, petskärm ftw!

Visa signatur

Kan jag säga annat än att jag älskar min moddade W00i? =D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mellwing
Personligen så hade jag aldrig problem med min styrspak på k750i, men det är vida känt att styrspakarna gav uppbåd till flertalet problem, dom blev tröga, slutade fungera, släppte in damm m.m.
Det är väl anledningen till att SE har slutat med dom på nyare mobiler.. för visst är det inte samma sorts spak på k610, k800 osv?

Hade heller inga problem med den i ca 1,5 års tid. Men efter jag tappat den i jord/grus ca 40 gånger så har den nu börjat vara lite seg i reaktionerna.
Visserligen tappat den rejält i asfalt oxå några gånger så de kan ju va annat än grus som spökar. Men den funkar då i övrigt felfritt än så länge!
(Jobbar med grävningsarbete utomhus i ur och skur.)

Permalänk
Medlem

Anzy & Mellwing, jag hatar er båda Jag hade 2 exemplar av K750i och båda släppte in damm.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk
Medlem

Min styrspak på K800 strular som fan redan...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spectre
Min styrspak på K800 strular som fan redan...

Visa signatur

Sqwee

Permalänk
Medlem

Har verkligen inte fattat vitsen med styrspak... den har ju exakt samma funktion som en D-pad, fast är sämre på alla sätt å vis.

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NAD
Har verkligen inte fattat vitsen med styrspak... den har ju exakt samma funktion som en D-pad, fast är sämre på alla sätt å vis.

Om det här är en D-pad:

Så är du helt ute och cyklar. En joystick är som sagt en joystick som är helt rörlig överallt vilket gör det till en fröjd att bläddra igenom diverse menyer. Allt fungerar med den finna lilla tummen man har.

Visa signatur

(OSkar000) Morn\: jag trodde du såg ut som en liten ful skäggig nörd

Permalänk

ibland fungerar min styrspak bra medan den andra gånger inte reagerar eller att den tror jag tryckt in den istället för nedåt, beror nog på smuts har en t630

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Medlem

aldrig nånsin haft några problem överhuvudtaget med styrspaken på min k750i, varken sliten eller nåt problem alls

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Aldrig haft några problem med styrspaken på min k700i, den kan dock ha hängt sig ett fåtal gånger, men då har en omstart löst problemet.. känns lika bra nu som den gjorde när jag köpte den för nästan 2 år sen.

Visa signatur

| Live long and prosper |
MBP 13" Retina early 2015 (config. 2.6Ghz Haswell, Intel Iris 5100, 16GB RAM, 256GB SSD)

Permalänk
Medlem

Samma gäller här med min w800i (trots allt samma hårdvara ).

Visa signatur

Kan jag säga annat än att jag älskar min moddade W00i? =D

Permalänk
Medlem

Hade lite problem med spaken på min t630, den reagerade dåligt efter nåt år, har lite småproblem med spaken på min k600 ibland också, men det är inget man dör av men visst kan det vara irriterande...

Permalänk

Har haft 3 K750, och har flera andra SE lik med pajade styrpinnar. En rent usel konstruktion.

Permalänk

Styrspaken kan bli rätt seg håller jag med om. jag har en k500i som jag tappar med jämna mellanrum (a) så den kan bli svår att förflytta, annars kan man rengöra den, typ bara att blåsa. o.s.v

Jag har en fråga ang. k610i. kameran på framsidan. den har heller inget linsskydd? är den oxå långt in. är den oxå 2 megapixlar?

Visa signatur

only god can judge me

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av flying_arrow
Styrspaken kan bli rätt seg håller jag med om. jag har en k500i som jag tappar med jämna mellanrum (a) så den kan bli svår att förflytta, annars kan man rengöra den, typ bara att blåsa. o.s.v

Jag har en fråga ang. k610i. kameran på framsidan. den har heller inget linsskydd? är den oxå långt in. är den oxå 2 megapixlar?

En recension:
http://www.mobile-review.com/review/sonyericsson-k610i-en.sht...

Värt att notera är att kameran saknar autofokus.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mornn
Om det här är en D-pad:
http://img.sheezyart.com/art/medium/23/232429.jpg
Så är du helt ute och cyklar. En joystick är som sagt en joystick som är helt rörlig överallt vilket gör det till en fröjd att bläddra igenom diverse menyer. Allt fungerar med den finna lilla tummen man har.

Jag tror du förstår vad jag menar. Jag menade digital styrplatta, som N80 har t.ex. Att joysticken är helt rörlig ser jag ingen fördel med, i vilken meny kan du gå in en annan riktning än de vanliga 4?

Visa signatur

Elektrolux Kyl/Frys | 4-plattors AEG-spis med ugn | Philips brödrost | 1200W Philips vattenkokare | AFK elvisp | Allt kopplat till 230V 50Hz 10A.
Klaga inte på mina inlägg, jag kan ha varit full när jag skrev dem.

Permalänk
Medlem

Köpte min k750i den 26 juli. Är väldigt försiktig med alla mina saker och har i princip aldrig tappat den. Ändå krånglar joydticken när man ska dra den nedåt. Man får "ta i" mer än när man ska dra den åt nåt annat håll osv.

Visa signatur

[Asus P5Q-E] [Q6600 G0 @ 3,6 ghz] [Scythe Yasya] [Gigabyte Gtx 460 1gb] [4x2 Gb Kingston HyperX PC8500] [OCZ ModXstream Pro 700 W ] [Crucial M4 128 gb ]
HTPC - AMD Athlon X2 5050e - M4N78-VM - Kingston HyperX 2 GB - Seagate 7200.12 1 TB - Seagate Green SATA III 2TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Red Beaver
Köpte min k750i den 26 juli. Är väldigt försiktig med alla mina saker och har i princip aldrig tappat den. Ändå krånglar joydticken när man ska dra den nedåt. Man får "ta i" mer än när man ska dra den åt nåt annat håll osv.

Om så är fallet varför dra ut på tiden? Lämna in den direkt och få det åtgärdat?
Så svårt är det inte!

Permalänk

Fattar inte varför dom inte åtgärdar styrspaken eller byter till d-pad eller någonting sånt. Det måste ju kosta dom en massa pengar då folk lämnar in telefonerna för att laga joystickar hela tiden!!

Visa signatur

Sqwee

Permalänk

På min T630 fungerade spaken perfekt, krånglade ALDRIG.
Men när jag köpte en k700, då krånglade spaken redan efter 1mån.

Visa signatur

Gigabyte GA-EP35-DS3 | C2D E7200 @ 2.53 Ghz | 4GB Kingston pc5300 CL5 | GeCube HD3850 256MB | ACER P223W 22tum | "why so serious?"
--- http://agnoslibertine.blogspot.com --

Permalänk
Inaktiv

har haft en T610, spaken fungerar fortfarnade utmärkt, skall uppgadera snart dock, den börjar lbi mongo på alla andra sätt