Permalänk
Medlem

Direct3D fungerar inte

Sitter här och felsöker en dator med GF7300, som har problem med att olika spel och saker hänger sig...

Provade därför att köra en Dxdiag, och Testa Direct3D... failar på samtiga test med meddelandet:

Testresultat för Direct3D 7: Fel vid steg 8 (3D-enhet skapas): HRESULT = 0x887602eb (Felkod)
Testresultat för Direct3D 8: Fel vid steg 8 (3D-enhet skapas): HRESULT = 0x8876086a (3D är inte tillgängligt)
Testresultat för Direct3D 9: Fel vid steg 8 (3D-enhet skapas): HRESULT = 0x8876086a (3D är inte tillgängligt)

Någon som kan gissa sig till vad som är fel?
Har ett inbyggt graffe på modetkortet, ATI, men han inaktiverat det i bios samt avinstallerat drivisarna... kan det ändå vara d som strular?

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Avstängd

Ta ur kortet stampa på skiten så ruttet är ´kortet!!

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conroepower
Ta ur kortet stampa på skiten så ruttet är ´kortet!!

^^^^^^^^^^^^^^
Konstruktivt tips...NOOOT!

Installera om Directx, sedan drivrutinerna till grafiken.

Visa signatur

Kontaktas via PM eller IRC [color="green"]#Sweclockers.com [/color]@ quakenet.org Mina regler: §1 Jag har alltid rätt. §2 Jag KAN ha fel men då inträder §1 automatiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Conroepower
Ta ur kortet stampa på skiten så ruttet är ´kortet!!

Du borde få en varning för det dära

Visa signatur

AMD X2 4000+, 4096 MB Corsair Value, Leadtek 8800GT 512MB, GIGABYTE GA-MA770 DS3, ANTEC P180

Permalänk
Medlem

Som sagt. Börja med att göra en ominstallation på grafikkortsdrivrutiner osv (de där standard grejerna som man alltid ska göra ) och se om det gör nån skillnad.

Om inte, testa kortet i en annan dator och kör samma test i dxdiag. Om felet kvarstår. Reklamera kortet.

Visa signatur

Intel Core i7 965 EE @ 4 GHz
Foxconn BloodRage X58
ATI HD 4870 + Accelero S1 Rev2 + 2st Zalman 120mm

Permalänk
Medlem

Har ominstallerat grafikdrivers och DirectX ett par gånger. När jag just startat om datorn så klarar den av testet, men kör jag sen något spel eller liknande en stund så klarar den inte testet efteråt. Känns lite som om allt hänger sig när det behöver "laddas igen".

Kortet det är fel på alltså? Har haft lite annat strul med datorn också, så har misstänkt mobot också (eftersom den haft problem med instabilitet o sånt, men kanske kan härledas till graffen d med?)...

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.