Udda problem med iTunes

Permalänk
Medlem

Udda problem med iTunes

Gjorde nyss en formatering av datorn, allt väl än så länge. Hade iTunes 7 innan också, men nu när jag installerat det så får jag upp ett konstigt felmeddelande varje gång jag startar iTunes.

......................R.....<: iTunes.exe - Det går inte att hitta en komponent

Det här programmet kunde inte startas eftersom wmidx.dll inte kunde hittas. Det här problemet kanske kan rättas till genom att du installerar om programmet

Jaha..? Ok klickar man där då... då öppnas iTunes i alla fall! Och inte märker jag några direkta problem med det heller. Men fortfarande är det störande... och vill helst inte börja ordna upp min musik för att sen märka att det egentligen inte alls fungerar som det ska.

Sökta lite på wmidx.dll å hittade detta http://www.liutilities.com/products/wintaskspro/dlllibrary/wm... men fick inte ut mycket av det.

Har redan ominstallerat programmet så nu står jag lite där å väger... dra tillbaka till iTunes 6.0.5?

Tacksam för hjälp!

Ps. Första gången/gånigerna jag startade programmet var problemet INTE där, och det enda jag gjort efter det va att installera OmegaDrivers, men det borde väl inte direkt påverka det? :S Ds.

EDIT
----

Hittade nått här http://www.msfn.org/board/index.php?s=&showtopic=66361&view=f...

iTunes 6.0.4.2 + Winamp 5.24 + NTI CD Maker 6.5+ Dependency: Wmasf.dll + Wmidx.dll
If you remove Windows Media Player 8 (but leave Windows Media Player Classic 6.4) with nLite from Windows XP these programs will not function correctly or will display missing file errors when opening because they require the following files that are removed: Wmasf.dll + Wmidx.dll. If you add these files back into the System 32 folder from an non Nlited XP install these programs will function correctly with no errors.

Meeeen var ska jag få filen från då? Och lägga exakt var? =/

EDIT 2

Hehe, lite företagsamhet löser det mesta. Laddade ner filerna från nån sida å la bara in dem i system32-mappen. Och nu funkar det. Tråden kan nu låsas.

Visa signatur

We apologize for all the inconvenience