Permalänk
Medlem

haha som sagt en riktigt jävla lekstuga här inne bara för att han undra vad de varför fel när det va utsmetad grafik och konstiga skuggor:P

Visa signatur

Gigabyte z270 K3 Gaming | Intel Core i5 7600k @ 4.6 GHz | GeForce RTX 2080 | 16GB DDR4 | MSI Optix 27" Curved 144HZ

Permalänk
Medlem

Ojoj, vilka minnen. Undrar vad som hände med den där Toralf...
Han kanske förstod att han hade fel och försvann

Permalänk
Medlem

HAHAHHA det här är den roligaste tråden jag någonsin läst på swec, helt ärligt. konstigt att ingen braggat med att deras dator får 100fps på yard än

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Det sjukaste av allt med denna tråd är att den INTE blivit låst!

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Inaktiv

Toralf e borta... och inte komm det några screens från han heller, kanske hackade för mycket för att han skulle kunan trycka på knappen...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Killbom
Toralf e borta... och inte komm det några screens från han heller, kanske hackade för mycket för att han skulle kunan trycka på knappen...

Haha!

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

Asså det här var en av de roligaste trådarna jag läst.

Ja den där Toralf osar lite "NZXT chassi med ett Q-Tec nätagg" som en annan sweclockare nämde i en annan tråd

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Medlem

bara för upplysnings skull så verkar self-shadowing-problemet vara löst nu, blev iallafall bra för mig med senaste patchen från Bethesda+nyaste drivrutinerna från ATi.
Det är inte lika skarpa skuggor längre, så ansikten ser mycket bättre ut.

Har x850XT @ 600/615, AMD A64 3800+, 1024mb RAM, får runt 30fps med medelinställningar och 1280x1024.
30fps räcker för mig, tur det, då kan jag ha bättre inställningar än de flesta med samma system

Permalänk
Medlem

TORALF IS BACK >D Nej det hackade inte för mkt när jag skulle ta en print.
Har värre dator än dej!!!!!>(

Nytt system nu.
Amd athlon 64 x2 Dual Core 5000+, 2048 i ram, XFX GeForce 7950GX2 570M 1GB GDDR3 XXX, PCI-Express,
Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM,
Seagate Barracuda ES 750GB SATA2 16MB 7200RPM,
+ en massa annat kraffs

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

När jag spelar Oblivion så blinkar det till då och då så att man ser vissa saker på
skrivbordet tex ikonerna brevid klockan. Vad kan detta vara? Om jag startar spelet och sen tabbar ut och in så kan det försvinna.

Har senaste patchen..

Permalänk
Medlem

Är spelet hem laddat?

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

hmm då kanske du ska testa att installera om

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
TORALF IS BACK >D Nej det hackade inte för mkt när jag skulle ta en print.
Har värre dator än dej!!!!!>(

Nytt system nu.
Amd athlon 64 x2 Dual Core 5000+, 2048 i ram, XFX GeForce 7950GX2 570M 1GB GDDR3 XXX, PCI-Express,
Western Digital Raptor X 150GB SATA 16MB 10000RPM,
Seagate Barracuda ES 750GB SATA2 16MB 7200RPM,
+ en massa annat kraffs

Ok,så du övergav din "super Celeron" tills slut! Nu kanske du kan maxa Oblivion lite bättre med det system du har nu dårå. Vad gav du för kalaset försten? Och låt mig gissa, du köpte det nya systemet endast för att kunna maxa Oblivion?

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

nej köpte det för crysis och det gick på ca 30 000

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av coopish
När jag spelar Oblivion så blinkar det till då och då så att man ser vissa saker på
skrivbordet tex ikonerna brevid klockan. Vad kan detta vara? Om jag startar spelet och sen tabbar ut och in så kan det försvinna.

Har senaste patchen..

Intressant, det du beskriver. För mig är det samma sak, bara att det blir så i Steam. Är också tvungen att tabba ur till skrivbordet för att få bort blinkningarna. Jag är nästan helt 100 på att det har att göra med Nvidias Drivare. Har du Nvidia föresten?

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Intressant, det du beskriver. För mig är det samma sak, bara att det blir så i Steam. Är också tvungen att tabba ur till skrivbordet för att få bort blinkningarna. Jag är nästan helt 100 på att det har att göra med Nvidias Drivare. Har du Nvidia föresten?

Men näe det är ni som har bönrullar datorer

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

Gött toralf. Vad får du nu i 3dmark då?

Visa signatur

Intel Core i7 12700K • MSI MPG Z690 FORCE WIFI • Corsair 32GB DDR5 5200MHz CL38 Dominator Platinum RGB • MSI 3060 Ti Ventus 3X OC • AOC 27" 27G2U • Razer Basilisk V3 • Razer Cynosa • Lian-Li O11 Dynamic - Razer Edition • Seasonic FOCUS GX 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yngwie_Malmsteen
alltså för att maxa FEAR=1600x1200ellerhögre + maxade inställningar + AA och AF måste man ha ett SLI eller Crossfire system med en FX60 typ.

haha... min kompis maxar Fear med en 3500+ och ett geForce kort.. nått 7serien... + 2giga RAM.. så man kan maxa det med en sämre dator än det ovannämnda... och JO allting är på MAX i hans graffikinställningar...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Eyeless666
haha... min kompis maxar Fear med en 3500+ och ett geForce kort.. nått 7serien... + 2giga RAM.. så man kan maxa det med en sämre dator än det ovannämnda... och JO allting är på MAX i hans graffikinställningar...

Min kompis har en hund, och den hundens kompis som heter Siv säger att Oblivion är ett fult spel.. Stämmer det??

//En som inte kan sova föräns han vet.

Visa signatur

Spelrigg:
Xbox Series X

Permalänk
Medlem

nu mpåste jag också se vad jag får för fps i oblivion får återkomma med svar måste spela lite

[EDIT] runt 30 fps vid echo cave (till vänster om bruma) i 1280x1024 (inga extra ögon godis) när jag står på en sten och tittar ner över skogen med gräs och träd det är iofs på natten kan inte ta reda på hur stor skillnad det är mot dagen (vampyrism) jag tycker att det flyter på ganska fint

Visa signatur
Permalänk
Medlem

HAHA. Tack för en underhållande tråd

Mvh

Permalänk
Medlem

har inte testat 3d mark än:P

Visa signatur

Gigabyte Aorus z590 pro ax | 11700k | MSI RTX 3070TI | 32GB 3600MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
har inte testat 3d mark än:P

Skulle gärna vilja se en ORB, så man vet att det inte är ett tragiskt försök att skryta, när du i själva värket inte har uppgraderat något.

Att lägga 30000kr... för ett SPEL låter inte trovärdigt, så en ORB är att vänta på.

Permalänk
Medlem

Precis, kör 3dmark05 och ta bild på poängen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 1ghz
Precis, kör 3dmark05 och ta bild på poängen.

Bättre med en ORB. Har man photoshop så kan man ändra sin poäng och annat hur man vill.

Permalänk
Medlem

Joo, men iom att han trodde att en celeron var väärsta super processorn så kanske han inte heller vet hur man gör det

Visa signatur

Vääärstingen :P
Intel Core 2 Duo E6600 | Asus P5W Dh Deluxe | Kingston 2gb Pc6400 DDR2 | Sapphire X1950XTX | Antec P180 | Antec NeoPower 550W |

Permalänk
Medlem

jag spelar f.e.a.r och oblivion MAX med min hyper dator somjag köpte igår för 1000 000kr det är den intel p3 300mhz 128mb ddr och ett 8mb grafikkort!!!!!! och NEJ en celeron klarar aldrig oblivion och nej 6600gt klarar det inte heller

Permalänk
Medlem

Bästa tråden man läst på länge haha

toralf skulle gärna vilja se en ORB på "ditt" system

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NerZ
Bästa tråden man läst på länge haha

toralf skulle gärna vilja se en ORB på "ditt" system

Precis. Svårt att tro en skitsnackare!

Mvh