Missa inte Amazon Prime Deal Days!

Grafik fel i Oblivion.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Frixos
Du kan inte köra max med din dator utan att din fps ligger på -
Oblivion kräver liksom MINST 512 Mb Sytem RAM. Antingen vet du inte vad du har och bara hittar på eller så snackar du rent utsagt, skit!

Asso du värkar inte veta vad du snackar om jag kan också maxa oblivion på högsta kan även spela hitman blood money på högsta med min dator och om du inte tror mej så tycker jag att du kan komma och test spela själv....

Som sagt en intel celleron D 3.0 ghz 1024 ram och ett grforce 6600 GT 256

Visa signatur

ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI | 9800X3D | Asus TUF RTX 5070TI | 32GB 6000MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toralf
Asso du värkar inte veta vad du snackar om jag kan också maxa oblivion på högsta kan även spela hitman blood money på högsta med min dator och om du inte tror mej så tycker jag att du kan komma och test spela själv....

Som sagt en intel celleron D 3.0 ghz 1024 ram och ett grforce 6600 GT 256

jag vill inte komma hem till dig.. Men jag vet vad f*n jag talar om. Jag har sj Oblivion och har spelat det i flera månader. Du kan INTE spela oblivion på max. Inte med din lodisprocessor och ditt undermedel grafikkort. Om man har ett 7900GTX visst, då kan man köra Oblivion på max. Men DU kan inte göra det med din LODISDATOR!

Permalänk
Medlem

Jahapp... då har mytomanerna från Fragbite kommit hit då... *HURRA*...

Permalänk
Citat:

jag vill inte komma hem till dig.. Men jag vet vad f*n jag talar om. Jag har sj Oblivion och har spelat det i flera månader. Du kan INTE spela oblivion på max. Inte med din lodisprocessor och ditt . Om man har ett 7900GTX visst, då kan man köra Oblivion på max. Men DU kan inte göra det med din LODISDATOR!

Jag kan visst spela det på högsta och jag tror inte att ett undermedel grafikkort kostar 2000 kr lr? och det där med catch skrev jag av dej när du skrv det första gången satt det är du som ska lära dej att stava....
och du har inte en jävla aning om vad du snackar om....

Visa signatur

ASUS TUF GAMING B650-PLUS WIFI | 9800X3D | Asus TUF RTX 5070TI | 32GB 6000MHz | Razer Deathadder V3 pro white | Asus TUF 27" 280HZ

Permalänk
Medlem

Men vänta nu, den ena har en P4 och den andra har en Celeron D, är det inte två totalt olika CPUer?

Visa signatur

Stek mer! - Flingor - Schampo
Överklockning är är lika överskattat som din dator är överklockad.

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag kan visst spela det på högsta och jag tror inte att ett undermedel grafikkort kostar 2000 kr lr? och det där med catch skrev jag av dej när du skrv det första gången satt det är du som ska lära dej att stava....

Du är j*vligt dum ifall du köpte det för 2000kr. Finns 7600Gt för samma pris och 7900Gt för endast 600kr till. Du svarade inte när jag frågade om du ens visste vad cache var. Vet du ens det?

Ps. Ifall du inte köpt det där undermedel grafikkortet för 2000 och ist sparat ca: 600kr till ett 7900gt så skulle du slippa se mig kallade din dator för lodisdator. Men tyvärr gjorde du inte det. så, fatta, DIN LODISDATOR KAN INTE KÖRA OBLIVION PÅ MAX! DS

Johle: Båda är från Intel men Celeron är en budgetversion av P4. Så därför är en P4 bättre en än Celeron.

Permalänk
Medlem

Lägg ner, ni kommer att få varningar.

Jag är inte så blåst att jag inte vet att Celeron är ett budgetalternativ. Min poäng är att Celeron D väl är en Dual Core samt bygger på en helt annan teknologi. Yonah, eller?

Därmed behöver den inte alls vara så mycket sämre än din.

För övrigt borde ni båda kolla upp svenskakunskaperna. Stavningen av cache är inte direkt det enda som är fel om vi säger så.

Lycka till i er fortsatta "argumentation".

Visa signatur

Permalänk
Medlem

toralf, kan du inte bara fatta att du inte kan maxa med grafiken i Oblivion?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av KuziN
toralf, kan du inte bara fatta att du inte kan maxa med grafiken i Oblivion?

Iofs kanske han forcerar DX8-läge eller så

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Nej, det kanske är jevligt varmt i din dator? 1tb hdd är fan mycket.. Ifall du kan, kan du väl flytta över den till data 1 eller 2? För det verkar som data 3 är din gamer dator, och tror knappast du har så mkt spel

Behöver all hårddisk utrymme i dator 3 pga musik skapande.

Samplingarna tar 120 gb. Har massvis.

Endas spelen som är installerade på den datorn är Everquest 2, oblivon och 4 harry potter spel.

Något är fel på grafikkortet som vanligt då de är ett 7900gtx och ja den datorn är pissvarm.

Edit: Ett 6600Gt ÄR ett lowend kort idag.

7600gt- 7800gt är väll Midrange och och 7800gtx, x1900xt, xtx, 7900gtx, 7900gt är highend.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

toralf: Ta några screenshots med fraps som visar vad du har för fps med alla inställingar på max.

Annars lär du aldrig övertyga nån.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av johle
Lägg ner, ni kommer att få varningar.

Jag är inte så blåst att jag inte vet att Celeron är ett budgetalternativ. Min poäng är att Celeron D väl är en Dual Core samt bygger på en helt annan teknologi. Yonah, eller?

Därmed behöver den inte alls vara så mycket sämre än din.

För övrigt borde ni båda kolla upp svenskakunskaperna. Stavningen av cache är inte direkt det enda som är fel om vi säger så.

Lycka till i er fortsatta "argumentation".

Jag orkar inte kolla mina svenska kunskaper då jag faktiskt fick VG i svenska.

Permalänk
Medlem
Citat:

Det finns så mycket man skulle kunna peka ut i allt BS du häver ur dig, men jag orkar inte gå längre än att säga att trots att du betalade ett överpris för kortet, så är 2000kr INTE mycket för ett grafikkort. Du har förrförra generationens mid-end kort. Tänk på det en stund.

Ja just ja, eftersom ingen pekade ut det... Ett X800 är bättre än ditt kort. Bara så du vet.

Edit: Usch... jag kan bara inte låta bli...

"4500-6000 i 3dmark05" ...

1) 1500 är ett jävla hopp med dom prylar du har, så ändera har du det ena, eller det andra, knappast att det varierar från gång till gång.
2) Jag tvivlar på att du ens får 4500. ORB?

Permalänk
Inaktiv

jag är förvånad om han klarar 1024*768 i Fear "_"

Permalänk
Medlem

toralf; gör som mark501 säger, ta några screenshots med Fraps, för vad jag förstår, så sitter du mest och häver ur dig ren sörja..

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem

hmm jag kan visst köra det på högsta om ni inte tror mej so kom hit och kolla själva då om du bor rut hudik området så får ni se.....
och jag kör på högsta i fear med..
och ett x800 är inte bättre än toralfs kort.... // toralf

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
hmm jag kan visst köra det på högsta om ni inte tror mej so kom hit och kolla själva då om du bor rut hudik området så får ni se.....
och jag kör på högsta i fear med..
och ett x800 är inte bättre än mitt kort....

Jag vill inte komma till dig! Pervo..

Permalänk

Går nog att köra oblivion med alla sliders till höger ( vilket var vad jag förstod att du gjort) om man kör på medium texturer utan AA , HDR och Bloom och tål extremt låga "framrates"

Lite svårt att förstå vad du menar med "smeta ut" några screens skulle nog hjälpa, sen kan du ju kolla att du har senaste directx också om du inte redan gjort det

Citat:

Jag orkar inte kolla mina svenska kunskaper då jag faktiskt fick VG i svenska.

Hoppas du menar svenskakunskaper

Permalänk
Medlem
Citat:

Jag vill inte komma till dig! Pervo..

Nää just det för att du vet att han har rätt...

Visa signatur

Chassi: Corsair 4000D - Moderkort: ASUS ProArt B650-Creator - CPU: AMD Ryzen 7800X3D - CPU-kylning: EK-AIO Elite 360 D-RGB - GPU: ASUS Prime, RTX 4070 Super. Minnen: Kingston Fury Beast 32GB @ 6000 MT/s - Lagring: Kingston Fury Renegade 2 TB. PSU: Corsair RM750e

Permalänk
Medlem

Jag tror att toralf har view distance på lägsta inställningen. Den slidern syns ju inte i ingame-grafikmenyn. "Väggen" han talar om som är blurrig är väl dimman som täcker allt som är längre bort än viewdistance
Inte så konstigt att man får skaplig framerate när bara en bråkdel av spelvärlden behöver renderas.
Ni har f ö ganska lodiga system båda två. Toralfs är väl snäppet sämre. Att någon köpt ett 6600 GT för 2000kr gör det inte till ett bättre kort. Det var sämre än mitt gamla 9800 Pro i HL2 när jag jämförde. Säg till mig när du ska köpa nytt grafikkort toralf. Du får mitt 800 XL för ynka 3499kr

Permalänk
Medlem

1. x800 är bättre än 6600gt, x800 serien vart high end när den släppdes, 6600gt släppdes som low mid-end om ens det. 6600 serien släppdes som low-end, dvs ett budget kort.

2. P4 är bättre än celeron i prestanda per mhz (inte för att någon av dem är speciellt bra).

3. Maxar man ett spel så snackar vi 1600x1200 16xaf 8xaa, HDR osv (dvs inte något annat om man inte då säger "Maxar spelet i 1024x768")

4. Detta är nog den mest barnsliga tråden, ungefär som "Min pappa tar din pappa" dvs sandlåde diskussion.

Visa signatur

Dator: 9800X3D @ 5.4 all core, Arctic Freezer II 420mm, Arock x870e Nova, 32gb 6000MHZ CL28 DDR5, Asus RTX 5090 Astral OC , Asus Strix 1000w Nätagg, 1x1TB NVME Systemdisk, 2x500GB NVME Gamingdiskar, Fractal Meshify 2 XL, 32" Samsung Odyssey G7 240hz

Permalänk
Medlem

Jag anser att dator 1 i min signatur är någorlunda likvärdig med hans dator.

Jag ska klocka upp lite och köra oblivion på högsta och ta lite screenshots med fraps så man ser fpsen också.

Edit: Okej jag provade på 4xAA och bloom samt 1280x1024.
EXTREME muslagg. Sen så dog spelet såfort man börja fighta för grafikkortet palla inte så det blev directx error.

10 fps inomhus kan du väll knappast kalla spelbart?

http://files.upl.silentwhisper.net/upload0/Oblivion_2006-06-1...

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

ehhh ati radeon 9800 pro är värkligen inte bättre bättre än mitt:S

Visa signatur

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Metric
Nää just det för att du vet att han har rätt...

1. Jag orkar inte ens kolla om du har rätt.
2. Jag skiter ifall du har rätt.
Det enda jag skrev var att jag inte ville komma hem till dig. Jag sa inte emot dig att du klarar köra max på FEAR eller vad det var för spel. Vet inte ens vad det är för spel. xD

Permalänk
Medlem
Citat:

En intel celeron är exakt samma sak som en intel pentium fasst det är budget saker.... och det ställer inte alls ner grafiken...
Och nej jag får ungefär 4500 - 6000 i 3dmark 05

HAHA 4500-6000 är stor skillnad + jag tror inte ens du får 4500 med defult settings i 3dmakr 05 helt ärligt.

toralf du kan myta sådär på fragbite men här förstår sig folk på hårdvara/prestanda. Antingen gör du fel i dina inställningar så du tror att du har allt maxat det är ett vanligt fel. Att man tex har stängt av aa och af i drivrutinerna men sen maxar det i spelet, bara ett exempel.

Sen är inte heller 1024x768 någon stark upplösning heller

Om du vill bevisa det så kör 3dmark 05 och visa exakt vilka inställningar, ladda upp poängen på orben inte alls svårt då vet alla att du inte snackar skit inc dig själv.

Visa signatur

|AMD Ryzen 7 9800X3D| |ASrock B850 Steel Legend| |Kingston Fury Beast 32GB CL30@6000MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |NZXT C1200 Gold ATX 3.1| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

jag får 4500 - 6000 i 3dmark 05 tönt jävel

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Oft:Ett tips till toralf och Frixos: ta o dämpa er lite.

Det är inte en diskussion om en p4 runt 3ghz 1gb ram och ett 6600 klarar att maxa oblivion i någon upplösning, för det går inte.
Utomhus med mitt system så kommer man sällan över 60 fps, även om man sänker ner upplösningen då det är alla detaljer och filtrering som gör att systemet segar ner, givetvis påverkar upplösningen dock.

Däremot går det utmärkt att "maxa" på en högre upplösning om man ställer ner t.ex view-distance m.m, eftersom man då inte renderar mer än en än bråkdel av game-world.

Behövs det mer diskussion?

Permalänk
Medlem

Haha knappast, du har tur om du får 6500+ med ett x850xt som är ungefär så här mycket bättre än ditt: http://www.tomshardware.se/grafikkort/20050525/grafikkortslis...

Testsystemet de använde är bra mycket bättre än ditt och ändå fick de 1000 poäng mindre än du får som minst... skumt...

Tanka fixen för det och var glad.

Ha en bra dag.

Visa signatur

ASrock P55 Extreme | i7 870 @ 3.6GHz | 4GB | Gigabyte GTX 460 OC | 2,06TB| Corsair 620W och Fractal Design Define R3

Permalänk

ja jag sa bara att jag hade problem med spelet och att jag kunde köra några spel på högsta och då börjar han att skriva att jag har en lodis dator mm när han har en mycket sämmre dator än mej...

Visa signatur

Permalänk
Medlem

Jag föreslog några lösningar på problemen toralf. Hjälpte det?