Permalänk
Medlem

Mac mini med två hårddiskar

Hej

Har försökt läsa runt på internet hur folk har löst problemet med att minin bara har en liten 2,5" sata disk på 5400rpm.

En variant är ju att man kör med en usb eller fw extern disk, något som jag helst skulle vilja undvika på grund av prestandaförlusten. En annan variant är att man kopplar bort 2,5" disken mot en 3,5" sata som ligger utanför minin.

Den här skulle kunna användas som snygg förvaring, vare sig man kopplar via usb, fw eller sata. http://eshop.macsales.com/shop/ministack. Ine jättedyr heller.

Helst skulle jag vilja ha kvar den interna disken och utöver den koppla en disk antingen via sata eller ide (tror att dvd-läsaren är ansluten via ide)

Så min fråga blir väl om nån vet om man kan köra två sata enheter på en sata anslutning på moderkortet?

Eller har nån sett nån annan smart lösning?

Permalänk
Medlem

Det går inte att köra två sataenheter på en anslutning, men varför inte köra fw eller usb? Inte precis någon prestandaförlust om man bara ska lagra saker på disken

Visa signatur

Intel E8400 @ 3.9ghz | Asus P5E | 4x2gb Corsair Dominator TWIN2X | Gigabyte GeForce GTX 460 OC 1GB | Western Digital Velociraptor 320gb | 4x1.5TB blandad lagring | Corsair VX 550w | Lian Li A71FB

Permalänk
Medlem

Inte in o skruva i en Mac mini :'-(

Kör på externt FW-chassi! (eller flera vid behov)

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Kör e-sata?