Premiär! Fyndchans i SweClockers Månadens Drop
Permalänk
Medlem

FreeBSD + Texas = Satanism?

Jag kanske tänjer på gränserna till ämnet datorer, men den här historian handlar ju dock om FreeBSD. Läs och njut!

Kanske dags att skicka några $100-laptops (givetvis med Ubuntu CE) till Texas också?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Gammal!

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Såklart!

Visa signatur
Permalänk
Medlem

men lika bra varje ggn.

Visa signatur

WS: Asus ROG Strix B550-I Gaming | R5 5600x | NH-L12 Ghost S1 | 32GB | RTX 3060 OC 12GB | Ghost S1 MKIII
NAS: QNAP TS-431 - 3x4TB WD Red
Phone: Xiaomi Redmi Note 11 Pro 5G

Permalänk
Medlem

"you shall not judge"

Permalänk
Medlem

Haha, shit va kul.

Permalänk
Medlem

jag har också alltid tyckt att han kent mustafa verkar litet skum.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
jag har också alltid tyckt att han kent mustafa verkar litet skum.

*Hytter med näven*

Denna lilla historia finns också att läsa i en av böckerna jag har i min bokhylla. Kan inte komma ihåg vilken just nu dock...

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

men grejen är ju att hade bara bsd-folket ägnat lika mycket tid åt utveckling som de lägger på att utöva satanism och klanka ner på gpl så hade det säkerligen använts av fler än de närmast sörjande. bara en observation ...

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Hedersmedlem

Tja, själv kör jag OpenBSD för att det är fritt, säkert, funktionellt och därtill det OS som fungerar bäst i mina baby-komposterings-maskiner.

Visa signatur

Det kan aldrig bli fel med mekanisk destruktion

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
men grejen är ju att hade bara bsd-folket ägnat lika mycket tid åt utveckling som de lägger på att utöva satanism och klanka ner på gpl så hade det säkerligen använts av fler än de närmast sörjande. bara en observation ...

*phew*

När ska alla pottfrisyrklippta och ögonglasbeprydda linsuxnissar inse att satani...errr...FreeBSD är framtiden?

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
*phew*

När ska alla pottfrisyrklippta och ögonglasbeprydda linsuxnissar inse att satani...errr...FreeBSD är framtiden?

Hmm... känns ju lite trist för mig att byta till Linux nu.

Visa signatur

Coola låtar i massor!
http://revolvermen.com

Permalänk
Medlem

Varför har ingen sagt att FreeBSD är till för satanister? Dags att byta system tror jag :]

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
*phew*

När ska alla pottfrisyrklippta och ögonglasbeprydda linsuxnissar inse att satani...errr...FreeBSD är framtiden?

btw. om det är någon som är sugen på att göra en binär dist baserad på freebsd så kan jag hjälpa till. jag orkar inte själv lära mig freebsd, har fullt upp med linux, men ni kan ta både pakethanterare och installationsprogram från enlisy om ni vill. bara att fixa en server och sätta igång.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk

FreeBSD har alldeles utmärkt installationsprogram och pakethanterare. Dessutom finns ju PC-BSD och DesktopBSD som har grafiska installationsprogram och egna pakethanterare.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
FreeBSD har alldeles utmärkt installationsprogram och pakethanterare. Dessutom finns ju PC-BSD och DesktopBSD som har grafiska installationsprogram och egna pakethanterare.

nej det är klart. varför skriva en http-server när apache finns. varför göra en bil när volvo finns osv. jag skrev en pakethanterare för att jag gillade pacmans api men tyckte att c var onödigt. python är hundra gånger snabbare att utveckla i. och vill man inte göra en dist så skiter man i det bara och använder det man gillar istället om man är nöjd med det.

Visa signatur

enlisy Systemd
WS1: X2 4400+ | WS2: X2 4000+ | Laptop: Athlon2 P520 | Server: XP 2400+

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jonos
nej det är klart. varför skriva en http-server när apache finns. varför göra en bil när volvo finns osv. jag skrev en pakethanterare för att jag gillade pacmans api men tyckte att c var onödigt. python är hundra gånger snabbare att utveckla i. och vill man inte göra en dist så skiter man i det bara och använder det man gillar istället om man är nöjd med det.

Visst, men större valfrihet är inte bara bra... Hellre 3-4 riktigt bra alternativ än 50 halvsunkiga.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheGoodOne
Visst, men större valfrihet är inte bara bra... Hellre 3-4 riktigt bra alternativ än 50 halvsunkiga.

Jag förstår inte din koppling mellan kvalitet och valfrihet.

Permalänk

Jag tycker den är ganska solklar. Istället för att sprida ut de duktiga utvecklarna på 50 olika projekt samlas dem och gör ett par tre riktigt bra istället.

Permalänk
Avstängd

Men shit vad sjukt det undermedvetna kan vara då!!!! *chockad*

Jag läste inläggen lite snabbt här, och storyn bakom, och jag tyckte storyn var så kul att man kunde posta den på ett annat forum. Vilket jag gjorde. Och *surprise* gissa vad jag valde som rubrik på min tråd??? EXAKT SAMMA rubrik som den här!!! Utan att jag tänkt på rubriken, eller ens kommit ihåg rubriken - hade någon frågat mig om rubriken här, skulle jag svarat: ingen aning, jag läste storyn, inte rubriken!

Alltså måste mitt undermedvetna minne ha ploppat upp EXAKT samma rubrik då jag senare skapade min egen tråd. Alltså, hur pass bra minne kan man ha, undermedvetet? Jag trodde min rubrik var min egen, och det var mina egna ord. Men det var det inte,det var faktiskt en ripoff härifrån. Trots att jag skulle kunnat gå ed på att jag inte stulit min rubrik!

Har ni varit med om något liknande?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Men shit vad sjukt det undermedvetna kan vara då!!!! *chockad*

Jag läste inläggen lite snabbt här, och storyn bakom, och jag tyckte storyn var så kul att man kunde posta den på ett annat forum. Vilket jag gjorde. Och *surprise* gissa vad jag valde som rubrik på min tråd??? EXAKT SAMMA rubrik som den här!!! Utan att jag tänkt på rubriken, eller ens kommit ihåg rubriken - hade någon frågat mig om rubriken här, skulle jag svarat: ingen aning, jag läste storyn, inte rubriken!

Alltså måste mitt undermedvetna minne ha ploppat upp EXAKT samma rubrik då jag senare skapade min egen tråd. Alltså, hur pass bra minne kan man ha, undermedvetet? Jag trodde min rubrik var min egen, och det var mina egna ord. Men det var det inte,det var faktiskt en ripoff härifrån. Trots att jag skulle kunnat gå ed på att jag inte stulit min rubrik!

Har ni varit med om något liknande?

Ursäkta men jag förstår knappt vad du babblar om, att du skrev exakt samma rubrik på ett annat forum omedvetet?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Men shit vad sjukt det undermedvetna kan vara då!!!! *chockad*
*klipp*

Men det var det inte,det var faktiskt en ripoff härifrån. Trots att jag skulle kunnat gå ed på att jag inte stulit min rubrik!

Mina advokater kommer att höra av sig till dig inom kort.

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av zightx
Ursäkta men jag förstår knappt vad du babblar om, att du skrev exakt samma rubrik på ett annat forum omedvetet?

Ja. Jag skapade en tråd med samma innehåll som denna, för det var en kul story. Och då skrev jag som rubrik, exakt samma rubrik som denna tråd. Och jag måste ha uppfattat rubriken undermedvetet - för jag kommer inte ihåg rubriken alls.

Och mina advokater är starkare än era!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Ja. Jag skapade en tråd med samma innehåll som denna, för det var en kul story. Och då skrev jag som rubrik, exakt samma rubrik som denna tråd. Och jag måste ha uppfattat rubriken undermedvetet - för jag kommer inte ihåg rubriken alls.

Och mina advokater är starkare än era!

Inte särskilt förvånande, jag läste nyligen om ett program som var en blandning av Opera och Tor, då tänkte jag det borde ju heta "Operator" (haha). Och det gjorde det verkligen, det stod t.o.m. på sidan jag tittade på. Antagligen läste du och kom ihåg ämnet fast du inte vet om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aphex
Tja, själv kör jag OpenBSD för att det är fritt, säkert, funktionellt och därtill det OS som fungerar bäst i mina baby-komposterings-maskiner.

Reason #1 why I use FreeBSD over Linux, I just want a Unix-like OS without a revolution packaged with it. Talk about bloat.

LOL