Grafikfel i windows, måste vara skärmen?

Permalänk
Medlem

Grafikfel i windows, måste vara skärmen?

Jag har ett litet problem, oftast när jag startar maskinen på morgonen så får jag grafikfel i windows.
Inget allvarligt men med små tiny ränder och den vita bakgrunden i t.ex explorer blir svagt grön med små ränder som knappt syns.
Jag har flickvännen på bild som bakgrund och i hennes ansikte på bilden syns det extra tydligt så jag tog ett screenshot....men när jag tittar på bilden då jag inte har dessa grafikfel så syns inte grafikfelen i bilden heller och därav drar jag slutsatsen att det är min Samsung 940B som är boven i dramat.
4 Månader gammal skärm är alltså på väg att ge upp verkar det som.

Mina tankegångar borde vara riktiga?

(Postar och frågar här då jag blev lite osäker/förvirrad med "What You See Is What You Get" grejjen)

Permalänk
Medlem

Yupp, låter som om din skärm håller på att packa ihop. Byt den på garantin. Men för säkerhets skull så kan du ju alltid testa skärmen på en annan dator först.

Visa signatur

Det heter DATOR eller DATORN inte "data" eller "datan" era illiterata noobs! Och det stavas DUAL inte duel. Sover ungjävlarna på lektionerna i skolan nu för tiden?
Server #1: Project Hades 3.0
Server #2: Project Pandora

Permalänk
Medlem

Yes det är skärmen, har kontaktat www.powermill.se som sköter garantiärenden på bla skärmar åt samsung.
Dom skickar en ny och jag skickar tillbaka denna när jag får den nya

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HighLander
Yes det är skärmen, har kontaktat www.powermill.se som sköter garantiärenden på bla skärmar åt samsung.
Dom skickar en ny och jag skickar tillbaka denna när jag får den nya

Gick det bra för dig att byta skärmen ? Har liknande problem nämligen, dels mystiska gröna streck och boxar, dels kollapsar bilden totalt ibland, färgerna vrängs och bilden blir typ vrängd för att sen kollapsa till svart...omstart av skärmen brukar hjälpa...Måste va skärmen eftersom jag hade min gamla crt inkopplad samtidigt och den syntes inget på...

Är det dom jag ska kontakta, eller bör jag gå till on/off där jag köpte den? Vill ju helst ha en ny med en gång...

Permalänk
Medlem

Powermill är jätte bra, byte min Samsung 970p när leden på fotstödet började ge sig, skickade ett mail och så ringde dom några dagar senare och skulle lämna min bytes skärm vid dörren. Fick packa upp den nya skärmen och kolla så den va hel osv och sen fick jag ringa till posten så kom dom och hämtade den defekta skärmen vid dörren. Väldigt smidigt, allt som allt tog det ungefär 5 arbetsdagar.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 5600X | Palit GameRock 2080 | 32GB ram | CoolerMaster NR200P | Sabrent M.2 NVME SSD Gen4 | Windows 11 Pro 64-bit | Dell S2721DGFA 27" 165Hz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rikke
Powermill är jätte bra, byte min Samsung 970p när leden på fotstödet började ge sig, skickade ett mail och så ringde dom några dagar senare och skulle lämna min bytes skärm vid dörren. Fick packa upp den nya skärmen och kolla så den va hel osv och sen fick jag ringa till posten så kom dom och hämtade den defekta skärmen vid dörren. Väldigt smidigt, allt som allt tog det ungefär 5 arbetsdagar.

Ååh sjutton...då ska jag ta och ringa dom direkt i morgon...Skärmen är helt idiot just nu, försökte plåga sönder den men helt plötsligt fungerar den igen...frågan är hur länge. Bort ska den i alla fall