iRiver e10 eller en iPod video

Permalänk
Medlem

iRiver e10 eller en iPod video

Hejsan!

Jag har fastnat på ett litet dilemma och behöver rådgivning från de mer insatta, ni.

Det är nämligen som så att jag är i starkt behov av en mp3-spelare snabbast, detta för att lindra de mindre abstinensbesvär man får när man går ut utan musik i i öronen

Valet står mellan en iRiver e10 och en iPod video på 30 gb.

Först var det garanterat att jag skulle köra på en e10 white för 2085:- på Voxon.

http://www.voxon.se/product/item.aspx?artnr=7050201

Men så gjorde man en liten upptäckt på Teknikmagasinet...en iPod Video på 30 gb för "endast" 2399:-

http://www.teknikmagasinet.se/nydb/db.pl?template_file=link_p...

Ska tydligen vara en äldre version?

Nu är jag liksom fastklämd. iRivern är så hemskt attraktiv och den lär ha bra ljud (vilket uppskattas ordentligt), men samtidigt så ger iPoden mer utrymme för pengarna. Film är inte så himla prioriterat, blir väl en del South Park-avsnitt och liknande, därför duger nog e10 för filmtittande, men man kan ju heller inte säga nej till iPodens breda, fina skärm =P

Vad skulle ni ha gjort i min situation och varför?

Tack på förhand!

Visa signatur

600 mhz AMD Duron K7
3dfx Voodoo 3 3000
256 mb RAM

Permalänk
Medlem

Har själv en iPod G5 "gamla" versionen och är mycket nöjd - däremot håller jag inte med dig om "iPodens breda, fina skärm" vad gäller att titta på video.
Jag är kanske gubbe, men skärmen är alldeles för liten. Om den här iRivern har ännu mindre skärm så bara glöm det.
Annars är iPoden mycket trevlig, dåligt ljud kommer det garanteras att rapas om i denna tråden, jag tycker min iPod låter mycket bra med Koss PortaPro, jag lyssnar dock endast på 192kps kodade mp3or. Dåligt ljud i iPod är en kraftig överdrift i mitt tycke.

Visa signatur

Stulen slö sked

Permalänk
Medlem

Sitter med en 30gb ipod själv.. bästa köpet jag någonsin gjort.. eller bästa köpet i år

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x * MSI MAG X570S TOMAHAWK MAX WIFI * 32GB DDR4 G.Skill 3600Mhz * Asus 3070 OC v2 8gb * 2x1TB 890Pro * Corsair RM850X 850W v3 * Corsair H150i Elite Capellix-iCUE-RGB-360mm * Corsair 4000D RGB * 2x27"ASUS

Permalänk
Medlem

Du borde satsa på en e10 om du vill ha bra ljud, men ipoden är nog snäppet bättre om du vill kolla på film...

musik=e10
film= ipod

Permalänk
Medlem

eller en creative zen:vision m 30gb som går på ungefär lika mkt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=79769

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av doolar
däremot håller jag inte med dig om "iPodens breda, fina skärm" vad gäller att titta på video.

Jämförde med e10 i det fallet

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dhanjel
eller en creative zen:vision m 30gb som går på ungefär lika mkt

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=79769

haha, faen..nu blir det bara svårare att välja =P

Visa signatur

600 mhz AMD Duron K7
3dfx Voodoo 3 3000
256 mb RAM

Permalänk
Medlem

Som sagt:

Ljud? E10, rakt av.
Bild & Lagringskapacitet? ipod.
Många verkar gilla Creative ZenV, men personligen håller jag Creative för ett skräpmärke vad gäller kvalité.

Permalänk
Medlem

Har testat E10 ett antal tillfällen och filmfunktionen kanske inte är någon höjadre, men kolla på Simpsons och lite korta filmsnuttar är helt OK

Visa signatur

Laptop : Macbook Pro M1

Permalänk

Röstar för en iPod Video, men tänk på att du får ta och köpa ett par nya lurar med engång. Det är fan den sämsta jävla skit som jag har hör, men byter man lurar så låter det helt okej.

Testade med Marilyn Manson - Sweet Dreams
EQ: Bass Booster
Jämförde Orginal mot Sony MDR-NX1

Visa signatur

Bärbar:  Macbook Pro TB 13 - i5 2.9 GHz - 8 GB RAM - 256 GB SSD
NAS: Synology DS1819+ - 60 TB | NAS: Synology DS1815+ - 9 TB
ESXi-1: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD - 1 TB SSHD
ESXi-2: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 16 GB RAM - 250 GB mSSD
RDP: NUC D54250WYKH - i5 1.3 GHz- 8 GB RAM - 120 GB mSSD - 250 GB SSD

Permalänk
Medlem

Ta den du helst vill ha. Tänk inte "njae, den andra kanske egentligen är bättre" utan gå på känslan och välj den som väcker störst habegär.

En mp3-spelare är en leksak, så varför inte köpa den roligaste?

Visa signatur

Är det inte Fingal Olsson som sitter där borta?