Permalänk
Medlem

ComHems Uppgradering

Hej!

Fick ett brev för någon månad sedan om att eftersom UPC går ihop med ComHem kommer mitt 250kBit-bredband uppgraderas automatiskt till 1Mbit. Detta ska ske idag, den 1 november. Hittills har inget hänt här (Göteborg), såvitt jag vet. Måste bara fråga om man ska göra något särskilt för att det ska uppgraderas (starta om modemet, starta om datorn etc).

Är det kanske någon som redan fått sitt uppgraderat?

Mvh,
Per

Permalänk

Du måste starta om modemet!

Visa signatur

Netgear CG3100 Cable modem Comhem-- Firmware: 3.9.21.8.V0020

Permalänk
Medlem

Jag har nu startat om modemet, plus startat om datorn, men utan någon effekt. Det kan helt enkelt vara så att ComHem är sega med att uppgradera.

Är det någon som har fått sitt uppgraderat?

Mvh,
Per

Permalänk
Medlem

Jag väntar också på detta. Man behöver föresten inte starta om modemet. Jag har 1Mbit upload nu, kommer få 4

Permalänk
Medlem

Känns inte riktigt som det kommer idag. Brukar ComHem vara slöa med sånt här? Förresten, jag har fått två olika svar. Ska man starta om modemet eller inte?

Permalänk
Medlem

Modemet startar oftast om automatiskt 12 på natten då uppgraderingen sker men starta om det manuellt för att vara säker. Loggar du in på "mina tjänster" på deras hemsida så bör du se om du skall ha fått din nya hastighet eller när det blir.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har inte heller blivit uppgraderad än, startat om modemet, routern, burken! comhem är väll lite sega!

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem

Okej, får hoppas att uppgraderingen sker inatt då.

Uppdatering: Inget än 08:05. Ska man ringa dom eller bara vänta?
Någon som fått sin snabbare hastighet?

Permalänk

Sitter här i Jönköping och väntar på uppgradering. Har inte fått något medelande om det men jag antar att jag ska få snabbare eftersom jag just nu sitter på 0.5mbit för 199kr, men på deras sida är det 2mbit man får för det priset. Borde jag förvänta mig en uppgradering eller ej? Vore ju surt om man inte fick det.

Permalänk
Medlem

Ingen uppgradering än. Det här börjar ta lite för lång tid

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk

Inte säkert att det ger automatiskt.. Ring och be dem uggradera dig,,,

Permalänk

har du rätt modem då? antar att du har ett nemo nu?

Permalänk
Medlem

Jag har ett modem av märket Motorola, vet inte om det var det du menade.

Permalänk
Medlem

Nemo? Om de modemen fungerar hos comhem nu blir jag överraskad De skeppade iväg dessa plattformar och modem till nått uland det sista jag hörde för 1år sedan.

Slog en signal förut och hörde på deras talsvarare att deras uppgraderingar av hastigheten var försenad (har inget med belastingen av 24/1-tjänsten att göra). Troligen går det då på inatt istället. Står det på "mina tjänster" att du har 2mbit så beror det om du inte får rätt värden på att modemet ej har fått rätt konfigurationsfil. Gissar på att det är ett antal tusen kunder som automatiskt uppgraderas nu och då lär deras system för hantering av detta blir försenat. Det har inget med belastning att göra ute i nätet utan deras modemhantringssystem segar ihop.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Fortfarande ingenting, riktigt trist. Har testat att starta om datorn och modemet, men fortfarande samma hastighet.

Permalänk
Medlem

Samma här. Fick ett brev om att mitt "Bredband Medium 500" skulle uppgraderas till "Bredband Small 2 Mbit/s" utan extra kostnad. Den uppgraderingen skulle ske den 1/11, men fortfarande sitter jag med 500kbps.

"Den nya tjänsten installeras automatiskt. För säkerhets skull kan du den 1/11 starta om modemet själv, vilket du gör genom att dra ut strömsladden i minst 30 sekunder och sedan sätta i den igen. Då uppdateras modemet garanterat med den nya tjänsten."

Right.... 8-)

Permalänk
Medlem

Har själv vart utan uppkoppling i 3 dagar nu i och med comhems uppgradering. Går inte att nå supporten heller, antagligen en hel del som haft problem under veckan.
Sjukt dock att de inte ger info på hemsidan eller på supportlinjen att d ehar problem just nu.
Man sitter liksom i mörkret och vet inte vad som händer.

Visa signatur

Intel E6600 | Gigabyte DS-4 | Sapphire Radeon HD 4870 | 4096 MB Corsair Value S. PC4200 | 2*320GB Barracuda Sata HDD i Raid0 | Aerocool ExtremeEngine 3T Chassi | BBB 100/10

Permalänk
Medlem

De ger ju inte oss nya kunder något bra första intryck direkt. Varför lova något de inte kan hålla..

Permalänk

Börjar bli jäkligt trött på ComHem, hur kan dem lova så många människor något utan att hålla det?!
Jag vill ha mitt 2mbit/s nu!
Någon som är med på att göra en protestlista eller så? ;D

Permalänk
Medlem

jag håller med er om att det är trist att dom går ut och lovar saker.
läs igenom den andra tråden om comhem så kommer ni få se att ni är långt ifrån ensamma.

men att börja whinea så inihelvete är ju helt fel..

ni ska få en snabbare hastighet för samma pris. för några veckor sedan var ni villiga att betala det priset för den hastigheten ni fortfarande har.
förstår inte hur ni kan gnälla på dom bara för att dom får lite förseningar, när dom gör något som är positivt för er.

tänk då istället på kunder som (om ni nu orkar läsa den långa tråden) har gått över till 24mbit men har sämre hastigheter än vad dom hade med 8mbit. då är det lite mer förståeligt att man blir lack.

sedan har vi gamla UPC-kunder haft sjukt mkt hastighets / ping och uptime-problem sedan comhem tog över och börja röja med nätet. (har haft mer strul senaste månaden med comhem än senaste 2 åren med UPC, och vi är 5 polare som har UPC, alla upplever samma skit, så det är inget isolerat bara till min lina)

mina cent

Permalänk
Medlem

Känner igen det också, satt på UPC/Chello innan och var nöjd. Har bara haft strul sedan Comhem tog över.

Visa signatur

Athlon64 3400+ 1mb cache | 2*512mb Kingston | Asus K8N-E Deluxe | Leadtek Geforce6800GT@Ultra | Antec Sonata 380W True Power

Permalänk
Medlem

Nu är tekniken egentligen helt sepparata i bakgrunden fortfarande vad gäller bredband hos comhem och upc. Allt sköts helt sepparat. Det som troligen orsakar felen för de med upc är alla ready for service som tekniker gör för att stabilisera upp nätet. När det är klart skall nätet vara långt stabilare än innan.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Sådär ja. Då har man 4Mbit upload nu då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ander
Sådär ja. Då har man 4Mbit upload nu då

Hm... ?? 4Mbit i UPLOAD ?

Hur går det till ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jag hade 1Mbit upload och ComHem skrev att den 1/11 skulle jag få 4Mbit upload och nu 4/11 ca 2.00 gick det äntligen igång...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ander
Jag hade 1Mbit upload och ComHem skrev att den 1/11 skulle jag få 4Mbit upload och nu 4/11 ca 2.00 gick det äntligen igång...

fått samma sak, när jag såg dig skriva så blev jag halvglad och trodde att dom äntligen hade fixat skiten. men nej då.. inget hände efter modemreboot.

Permalänk
Medlem

4Mbit i upload? Du menar inte Download? Luktar skumt

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
4Mbit i upload? Du menar inte Download? Luktar skumt

Nix 4upload så rätt så. Tidigare UPC/chello kunder ska få 4mbit upload. på tjänsterna 8mbit och 24mbit.

Den ändringen av UL skulle hänt den 1/11, men den verkar vara försenad utan några uppgifter om det alls. Jag har tänkt ringa dom snart och undersöka saken.

Permalänk

Som många andra var jag utlovad 2mbit tills den 1/11 som senare flyttades till 2/11 pga tekniska problem.
Idag 4/11 sitter jag fortfarande på 0.5 mbit.

-- Supporten är även den värdelös, en röst berättar att jag kommer få min nya hastighet "Torsdag den 2/11" sedan kopplas samtalet ner.
VÄRDELÖST AV COMHEM!

Permalänk
Medlem

Idag hoppade min upload på 4mbit igång lite ostabil känns den men den är igång iaf.