Omvandla eller förgrena SATA kontakt?

Permalänk
Medlem

Omvandla eller förgrena SATA kontakt?

Jag ska köpa ett nytt nätagg. och har kollat lite på FSP PNF-400 som verkar som ett bra alternativ (värderar hållbarhet framför ljudlöshet, då jag är trött på nätagg som går sönder) dock ser jag att det nätagget bara har en SATA kontakt (som ni kan se här), det jag undrar om man typ kan förgrena SATA kontakter eller omvandla vanlig 4 pins kontakt (som man har till cd och IDE hårddiskar, Molex heter dom väl?) till SATA kontakt?

Om det är någon som har något annat tips på ett annat nätagg i samma prisklass så är det välkommet.

Permalänk

Molex till Sata ström går. Fick med en eller två såna när jag köpte mitt nätagg.

http://www.komplett.se/k/ki.asp?sku=314054

Här är den

Permalänk
Medlem

den saknar dock 3.3linan så det bästa är att använda kontakterna som finns på nätagget.. och någon sata-splitter har jag inte sett, men de finsn säkert.

Visa signatur

"I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones." -Albert Einstein

Permalänk
Medlem

MEd andra ord är det sämre att använda en sån konverterare? Vad är det som blir sämre i så fall?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av savje
MEd andra ord är det sämre att använda en sån konverterare? Vad är det som blir sämre i så fall?

Ingen aning då jag kör med en sådan till mina 2st s-ata2 diskar..

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless

Permalänk
Medlem

som ja fattat det så drar hårddisken mindre ström på 12 och 5 volt om 3,3 volten också är inkopplad. men annars tror ja ingen disk idag kräver 3,3 volt linan.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pritect
som ja fattat det så drar hårddisken mindre ström på 12 och 5 volt om 3,3 volten också är inkopplad. men annars tror ja ingen disk idag kräver 3,3 volt linan.

Ok. men det är inget problem för ett FSP agg.

Visa signatur

XFX Radeon RX 7700 XT Speedster QICK 319 Black Edition | AMD Ryzen R7 5700X | Noctua NH-D15 | Asus TUF Gaming B550-Plus | Kingston Fury Beast DDR4 3600MHz 4x8GB | Samsung 990 Pro 1TB | Corsair HX1000i | Fractal Design Define S | LG 27GL83A | Corsair K95 Platinum | Corsair Sabre RGB PRO Wireless | Corsair Void Elite Wireless