Permalänk
Medlem

Xbox eller PS2?

Hej!

Jag har fått för mig att jag ska köpa en ny konsol och leka med Eftersom dom knappt kostar någonting alls nu. Frågan är dock vilken jag ska välja av Xbox och PS2 Och inga "Köp en GameCube"-svar tack! Har redan haft en GC och spelutbudet var ingenting för mig.

Såå kära SweC:are övertyga mig!

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!

Permalänk
Medlem

beror på vad du är ute efter, för mig är svaret självklart... xbox, ett bra spelutbud (ja, många kommer tycka att jag har fel att jag inte förespråkar ps2 i detta fall då det finns mer spel till ps2, men förutom massa skumma japanska spel, så är det mer så att är du ute efter massa bra rpg, ps2 annars är det ganska jämt)

Handkontrollerna är skönare än till ps2 och om du nu skulle göra en liten fuling och chippa xboxen, så har du inte bara en otroligt bra mediaspelare i xbmc, du kan även hitta emulatorer i mängder till xbox

/Daniel

Permalänk
Medlem

Re: Xbox eller PS2?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Max
Hej!

Jag har fått för mig att jag ska köpa en ny konsol och leka med Eftersom dom knappt kostar någonting alls nu. Frågan är dock vilken jag ska välja av Xbox och PS2 Och inga "Köp en GameCube"-svar tack! Har redan haft en GC och spelutbudet var ingenting för mig.

Såå kära SweC:are övertyga mig!

svaret blir ändå: ingen av dem.

XBox är död, stendöd. och har värdelösa fingerplågarkontroller dessutom. men gillade man verkligen spelen är en 360 faktiskt inte så mycket dyrare egentligen, mer av samma.

CG är halvdöd och men det går att spela alla de spelen på Wii.

PS2 har gott om spel och kommar att få fler ett tag till, men PS3 kan spela dom med.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint

Permalänk
Medlem

Vad är det för spel du är ute efter? Låt spelen avgöra, inte konsollen.

Visa signatur

guisepppe @ Xbox Live.
PSN: guisepppe.
Ahriana @ Azjol-Nerub.

Permalänk

Står det mellan PS2 och XBOX så är mitt förslag XBOX. Har båda och tycker PS2 känns väl gammalt numera, spelen till XBOX tilltalar mig mer än "skumma" Japanska titlar förövrigt. Tillsammans med RGB kabel och en bra TV ser grafiken fin ut än idag med en XBOX.

Att den skulle ha dåliga kontroller som AndreaX skriver ovan vet jag inte vad han fått ifrån. De första kolossarna som kom 2002 blev ersatta av S-modellen (snarlik 360 versionens) och känns betydligt bättre i handen än PS2 bidraget Dual-Shock.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Står det mellan PS2 och XBOX så är mitt förslag XBOX. Har båda och tycker PS2 känns väl gammalt numera, spelen till XBOX tilltalar mig mer än "skumma" Japanska titlar förövrigt. Tillsammans med RGB kabel och en bra TV ser grafiken fin ut än idag med en XBOX.

Att den skulle ha dåliga kontroller som AndreaX skriver ovan vet jag inte vad han fått ifrån. De första kolossarna som kom 2002 blev ersatta av S-modellen (snarlik 360 versionens) och känns betydligt bättre i handen än PS2 bidraget Dual-Shock.

Jag instämmer till fullo.

Permalänk
Medlem

Vill du lira mer PC-liknande spel på din konsol skaffa Xbox, är du däremot inte rädd för lite annorlunda spel så är PS2 det bättre valet imo... Har båda två, men skulle jag behöva välja någon av dom hade det helt klart blivit Playstation 2, jag menar bara att Ico och Shadow of the Colossus gör den till ett måste

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Playstation 2 sitter jag och spelar varje dag. Mitt Xbox har legat och dammat sedan Halo 2. Jag gillar "skumma" Japanska titlar. Är de så skumma? nej. Japanerna var först med konsoler och videospel. Med spel som Final Fantasy X, XII, Okami, God of War, Tekken 5, Black, Shadow of the Colossus, Devil May Cry serien, Gran Turismo, "andra skumma Japanska rollspel", Soul Calibur 3, GTA, Kingdom Hearts, Pro Evolution Soccer. Jak & Daxter, Jak 2, Jak 3, Ratchet & Clank 1,2,3 etc. samt en överlägsen Handkontroll i Dual Shock 2 så tycker jag PS2 är det självklara valet.

EDIT: Man får inte glömma Residen Evil 4 och alla de andra skräckspelen som finns till PS2. PS2 har flest bra spel i varje genre. Mycket fler än Xbox. Xbox vinner på några få punkter. Bättre shoot em ups (men det har man PC till), fler H-kontrollsportar och HDD, samt fler möjligheter med Chip.

Men det är ju för mig, eftersom den konsolen har mer spel som faller mig i smaken. Den enda nackdelen med PS2 är ju avsaknad av hårddisk. Det är så jobbigt med alla dessa minneskort. Men gör som jag. Köp 2st 64mbytes minneskort på webhallen så har du minne så det räcker och blir över

Permalänk
Medlem

Ps2 såklart.

Final Fantasy X
Final Fantasy XII
Metal Gear Solid 3
SingStar
Guitar Hero
Shadow of the colossus
Ico
Dragonquest 8
Ratchet & Clank
Katamari
Black
Soul Calibur 3
Gran turismo
Resident Evil 4
God of war
Kingdom hearts

Permalänk

Mängden spel är väl inte direkt något man bryr sig om, båda konsollerna har så pass många bra spel att det inte spelar någon roll. Det man ska titta på om det är någon särskild serie man vill ha eller någon särskild genre. T.ex. är PS2 bäst om man gillar japanska semi-rollspel, xbox bäst om man gillar racing, fps, riktiga rollspel osv.

Om man inte letar efter något speciellt är en chippad xbox det självklara valet, många bra xbox-spel och sen oändliga möjligheter om man chippar den. Så otroligt smidigt att slänga in emulatorer till i princip alla konsoller/hemdatorer/handenheter/etc. fram till N64, då har man ju en del att spela.

Permalänk
Medlem

Xbox utan att tveka en sekund. Sen om man vill så kan man ju chippa det med, då har du både en billig HTPC och en spel konsoll.

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lasse.L
Xbox utan att tveka en sekund. Sen om man vill så kan man ju chippa det med, då har du både en billig HTPC och en spel konsoll.

Och detta kan man inte med en ps2:a menar du?

Visa signatur

Nuclear Winter

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Topic
Och detta kan man inte med en ps2:a menar du?

HTPC möjligheterna är långtifrån lika stora på PS2 om man jämför med XBOX.

Visa signatur

<cidec> anybody here that can translate a swedish sentence for me pls ?
<Zaq> shot
<cidec> må din pung bli överkörd av femhundra siamesiska elefantbögar samtidigt som du får en ananas uppkörd långt upp i rektum

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bi99uy
HTPC möjligheterna är långtifrån lika stora på PS2 om man jämför med XBOX.

Vill tillägga att HTPC möjligheterna är inte i närheten så lika stora på PS2 om man jämför med XBOX

Permalänk
Medlem

Xbox utan tvekan.

Visa signatur

Asus Sabertooth Z170 - i7 6700K(Noctua NH-D15) - Corsair Vengeance 32GB ram - Asus ROG Strix GTX 1080Ti - OCZ 60GB+OCZ 250GB+Samsung EVO 840 500GB+2xSeagate 3TB+1xWD Greenpower 2TB+1xWD Red 3TB - 2xAsus PB248Q - Corsair HX850W - Fractal Design S

Permalänk
Medlem

jag har xbox men ångrar att jag inte har ps2 längre

ps2 har grymt mycket roligare spel, även multiplayer det där nya med elgitarr tex finns inget bättre när man är ett gäng polare och spelar.
och glöm inte att du kan spela alla gammla playstation spel också

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk

En ps2 om du hade tänkt spela och inte kolla på film. Xboxen är död genom att inga nya spel släpps, ps2 får fortfarande nya bra spel. Sedan tycker jag ps2 ett mycket bättre spelutbud än xbox men det är nog mer en smaksak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alex Del Piero
Japanerna var först med konsoler och videospel.

Ojoj... Läs detta det behöver du. http://en.wikipedia.org/wiki/History_of_computer_and_video_games

Max: Gillar du japanska rollspel och äventyrs/actionspel så är PS2:an given.

Gillar du bilspel eller FPS eller sportspel eller mera "Amerikanska" actionspel så skulle jag välja Boxen, multiplattformsspelen (t.ex. GTA liren och sportspelen) ser dessutom bättre ut på Xboxen.

PS2:an har betydligt fler spel, men det handlar ju mest om vilka lir du föredrar...

Har du testat handkontrollerna? Det verkar vara få personer som uppskattar både Xboxens handkontroll och PS2:ans "Dual shock"

Många föredrar Dual Shocken och hyllar den som den bästa kontroll som gjorts medans andra skyr den som pesten och anser att boxens är höjden av utveckling...

Få ligger någonstans i mitten, och med tanke på att du kommer använda din kontroll en hel del så är det ku bra om du trivs med den...

Visa signatur

För övrigt anser jag att Capitán General borde visa bilder på sina pellets...
Skippy R.I.P. 17/7 2006

Permalänk
Avstängd

Xbox får la nya spel? Nfs Carbon , Call Of Duty 3 osv.
Satsa på Xbox, jag har Ps2 nu och ska köpa en xbox i veckan.

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Har haft båda 2 för längesen. Ps2an kändes väldigt gammal snabbt och spelen står de "loading" alldeles för mycket på när man väl spelar. Xbox är helt klart bäst!

Visa signatur

AMD Ryzen 5900x - MSI GEFORCE RTX 4080 16GB - Corsair 32GB ram (3200mhz) - Crucial M2 1TB - ASUS ROG Strix B550-F Gaming - Corsair 850w Gold Corsair v2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av GladiatorN
Xbox får la nya spel? Nfs Carbon , Call Of Duty 3 osv.
Satsa på Xbox, jag har Ps2 nu och ska köpa en xbox i veckan.

COD3 är ett Xbox 360 spel, tråden handlar om Xbox Vs PS2 och inte Xbox 360 vs PS2.

För övrigt hade jag själv valt PS2, Xbox floppade riktigt rejält, äger ett, och har knappt spelat mycket på det, därimot min PS2'a har rullat på lungt mer en 50 ggr mer.

Kan tilläga att Xbox 360 är betydligt bättre en Xbox, den har för en gångs skull bra spel utbud.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
COD3 är ett Xbox 360 spel, tråden handlar om Xbox Vs PS2 och inte Xbox 360 vs PS2.

För övrigt hade jag själv valt PS2, Xbox floppade riktigt rejält, äger ett, och har knappt spelat mycket på det, därimot min PS2'a har rullat på lungt mer en 50 ggr mer.

Kan tilläga att Xbox 360 är betydligt bättre en Xbox, den har för en gångs skull bra spel utbud.

Men COD3 kommer till XBOX. Sedan kan det diskuteras vad som skiljer mellan den och 360 versionen.

Sedan kan man konstatera att Splinter Cell 4 precis kom och verkar vara en riktig höjdare enligt reviews runt om nätet på XBOX.

Permalänk
Inaktiv

GladiatorN och MugiMugi cod 3 kommer till ps2 också...

Självklart ps2, varför? Jo för att ps2an har fetast spelutbud, visst xbox har ngåra exklusiva titlar, så som halo osv. Men ps2an spöar enkelt xbox, finns sjukt mkt mer spel till ps2 och framför allt sjukt mkt mer roligare spel. Ps2 ftw, du kommer itne o ångra dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RealDaBratt
Sedan kan man konstatera att Splinter Cell 4 precis kom och verkar vara en riktig höjdare enligt reviews runt om nätet på XBOX.

Japp det var en riktigt höjdare måste jag säga. Har inte lirat något av Splinter Cell spelen innan, men detta var riktigt kul!
Snyggt är det också.
Det kan jag rekomendera starkt!

Visa signatur

"One of my friends once told me that the geekiest thing a guy can do, is to have a favourite file format."

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MugiMugi
Xbox floppade riktigt rejält, äger ett, och har knappt spelat mycket på det, därimot min PS2'a har rullat på lungt mer en 50 ggr mer.

bara för att du inte spelar på din xbox betyder inte att den floppade... den gick inte bra i japan, men i usa och i europ kan man knappast säga att den floppade

/Daniel

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Mängden spel är väl inte direkt något man bryr sig om, båda konsollerna har så pass många bra spel att det inte spelar någon roll. Det man ska titta på om det är någon särskild serie man vill ha eller någon särskild genre. T.ex. är PS2 bäst om man gillar japanska semi-rollspel, xbox bäst om man gillar racing, fps, riktiga rollspel osv.

Om man inte letar efter något speciellt är en chippad xbox det självklara valet, många bra xbox-spel och sen oändliga möjligheter om man chippar den. Så otroligt smidigt att slänga in emulatorer till i princip alla konsoller/hemdatorer/handenheter/etc. fram till N64, då har man ju en del att spela.

"Riktiga rollspel"? Du menar som D20klonerna Knights Of The Old Republic och Jade Empire då?

Visa signatur

#apple.se @efnet - Frihet, Jämlikhet, Mac.

Permalänk
Avstängd

CoD3 kommer till Xbox ja, och kanske till PS2 oxå men Xbox verkar så mycket bättre bara än PS2 har ett PS2 nu o spelar nästan _aldrig_

Visa signatur

WS: MSI Z77A-GD55 | i5 2500k | FD R4 | 32GB Corsair Vengeance LP | EVGA GTX 780 SC ACX | 840 Evo 250GB | WD Black 1TB | Corsair TX 750W |
Kringutrustning: 1x Samsung S27C750P 27" | Mionix Naos 7000 | Razer Deathadder 2013 | CM Storm Quickfire TK MX Brown | Qpad CT Grin

Permalänk
Medlem

Slimmad PS2 om man bara ska spela.

Xbox om man också vill ha media center!

PS2 slimmad är så jäkla snygg, och gillar kontrollerna till PS2an!

Båda konsollerna har sina bra titlar men man lär bli nöjd vilket köp man än gör. Dock att köpa ett xbox nu känns rätt dött, även PS2, det skulle vara slimmade versioenn för den är så jävla snygg då.

Annars spara de pengarna o köp en Wii eller X360!

Visa signatur

Random Stuff - Podcasten om allt och lite till! Nytt avsnitt varje torsdag.
http://randomstuff.delino.se/

Permalänk
Medlem

Blir nog en PS2:a...ska försöka få tag på en billigt bara

Visa signatur

"På internet är alla höger."

CITERA! Om du vill ha svar!