SLI ( Inte så bra som jag tänkt mig )

Permalänk

SLI ( Inte så bra som jag tänkt mig )

Hej!
Jag har nyligen införskaffat mig två stycken BFG GeForce 7600 GT OC, och jag kör dom i SLI. Men när jag spelar spel som Dark messiha är laddningstiderna väldigt långa och spelet laggar bitvis, jag kör inte på dom högsta inställningarna utan dom som är rekommenderade för min dator.
Demon på Dark messiha kunde jag köra på högsta inställningar då jag bara hade ett BFG GeForce 7600 GT OC.

Vad är problemet?
Måste jag ha andra drivrutiner?

/ Laggarbacken

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Avstängd

aktiverat sli läge?

Bra om du skriver ut Setup information så alla vet vad du har för propp,moderkort,minne etc.

Visa signatur

//4600+ @ 2750Mhz//MSI 7900GTX//Corshair XMS 2gig//480G hårddisk// Super duper Ljudkort//

www.AlbinNdoja.2u.se

Permalänk
Medlem

Specs på datorn?

Har du aktiverat sli i biosen / switch på moderkortet.

Installerat drivrutiner för grafikortet och forceware.

Sett till att båda korten samnt att SLI bryggan sitter.

Är det samma bios på korten? overklockade kort brukar byta bios.

Har du aktiverat sli för det spelet / ska inte behövas man går göra i nvidia kontroll panel.

Aktiverat sli samnt köra med show gpu load ingame så du vet att sli verkligen är igång.

Flaskhalsar din prolle? såsom min gör :P.

Har du rätt bios på moderkortet osv.

Permalänk

Jag har aktiverat sli läget!

Asus P5NSLI, Intel P4, 1 GB ram

Edit: Jag har nog inte aktiverat för sli i bios, ska kolla det. Tack för all information.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus

Permalänk
Medlem

Du behöver förmodligen mer ram.

Visa signatur

Är du en arrogant översittare som vet lite bättre än alla andra? Välkommen till Akademiska ämnen, arbetsliv och samhällsdebatt
☺☻☺☻☻☺☻☺
Republikanska föreningen

Permalänk

En ny processor också kanske?

Permalänk
Medlem

Verkar som att problemet verkar vara Prollen och ramminet. Speciellt ramminnet.

1 gb till borde göra stor skillnad på laddningstider då det inte har med grafikkortet att göra.

P4or är inte direkt jätte bra längre heller.

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk

Nog märks det att jag har SLI!

När SLI är påslaget får jag 4784 3Dmark 06
När jag slår av SLI får jag 3102 3Dmark 06

Det är nog som dom flesta har sagt, jag har för lite med minne och P4 börjar få några år på nacken. Det känns skönt då införskaffandet av SLI inte var bortkastade pengar.

Visa signatur

"Jag har övergett den moraliska ståndpunkten. Moral leder till abstraktion och orättfärdighet. Den ger upphov till fanatism och förblindelse. Den som är dygdig måste hugga av huvuden."
Albert Camus