Boxer digitalbox till MCE - fastslå en gång för alla hur man gör...!

Permalänk
Medlem

Boxer digitalbox till MCE - fastslå en gång för alla hur man gör...!

Hej

Står i startgroparna att köpa/bygga ny HTPC. Har inte stenkoll på MCE alla funktioner (dess EPG och tv visning) men resten borde vara ganska glasklart (kör Xbox medica center på chippad box). Mina problem börjar däremot med hur man ska koppla en Digitalbox, med boxer abonnemang till MCE på det smidigaste viset. Jag vill helst undvika nån form av Floppy Dtv eftersom att jag redan har 2 digitalboxar och helst använder en av dem till min kommande HTPC. Digitalboxen jag tänkt använda är en Dilog DT-355.
Jag läste om denna snubbe som skrivit detta :

QUOTE
Jag har nu fått till så att kanalerna ändras via MCE fjärren och en IR sändare som är kopplad mot Boxer boxen. Plus att jag kan använda programguiden i MCE och ställa in inspelningar på olika kanaler och skulle boxer vara inställd på en annan kanal så ändrar MCE själv kanal på boxern via IR sändaren.

Är väl i princip detta jag vill. Dock har jag ju ingen aning om hur jag ska fixa det...
Kan man koppla boxen till HTPC: och spela in TV, samt titta på tv - via sin boxer? huh.gif

En riktig guide för detta ämne vore riktigt bra, eftersom att jag sett att många har liknande frågor och funderingar. Det torde ju trots allt vara många med boxer box som vill koppla den till HTPC å köra alla MCE:s funktioner....

Permalänk
Medlem

Du vill alltså ha ett kort med Video-in för att fånga material på din HTPC?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Sälj dina boxar och köp firedtv eller floppydtv, att koppla in en vanlig box till ett tv-kort kommer ge riktigt kass kvalitet, och bara skapa massa krångel.

Och du vet att Xbox Media Center inte har något som hellst att göra med Windows MCE?

Permalänk
Inaktiv

Klarar MCE av att hantera tv kort med betalkort? Hade för mig bara Media Portal klarade det. Men jag kan ha fel.

Permalänk
Avstängd

du behöver ett dvb-t kort med modul plats och en viaccess modul ...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av W|ckerMan
Klarar MCE av att hantera tv kort med betalkort? Hade för mig bara Media Portal klarade det. Men jag kan ha fel.

FireDTV/FloppyDTV är det enda kort som fixar betalkanaler i MCE.

Permalänk
Medlem

Men hur förklarar ni detta då?

"Jag har nu fått till så att kanalerna ändras via MCE fjärren och en IR sändare som är kopplad mot Boxer boxen. Plus att jag kan använda programguiden i MCE och ställa in inspelningar på olika kanaler och skulle boxer vara inställd på en annan kanal så ändrar MCE själv kanal på boxern via IR sändaren."

???

Permalänk

Du har inte funderat på att försöka få tag på snubben som skrivit texten? Han borde ju kunna hjälpa.

Permalänk
Medlem

ingen vet här alltså hur man gör - förutom att köpa en internt digitalbox (typ flopydtv)