Värt att köpa till kort för SLI?

Permalänk

Värt att köpa till kort för SLI?

Tjena

Har ett EN7800GTX TOP/2DHTV/256M i min rigg. Jag undrar om det är värt att köpa ett kort som går att köra SLI ihop med det kortet eller om man ska satsa på ett helt nytt? (Kan ju vara så att om jag köper ett för hårigt kort så kommer bara prollen agera flaskhals..)

Vad ger mest prestanda för pengarna?

Vart kan man kolla upp vilka kort som är kompatibla med andra?

Är grymmt tacksam om någon kan svara någon av ovanstående frågor!
(Lirar mest BF 2142 för tillfället har maxupplösning på 1280 * 1024 pga tft-skärm.) Har lite för mycket lagg kan iofs bero på spelet..

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk
Medlem

Tror inte att din prolle kommer flaskhalsa min göra dock det ganska mycke <.< men om du hittar ett 7800gtx till ett rimligt pris kan du ju alltids slå till men man kan ju alltid vänta på alla dessa directx10 kort som kommer.

Permalänk
Medlem

Re: Värt att köpa till kort för SLI?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av partymusen
Tjena

Har ett EN7800GTX TOP/2DHTV/256M i min rigg. Jag undrar om det är värt att köpa ett kort som går att köra SLI ihop med det kortet eller om man ska satsa på ett helt nytt? (Kan ju vara så att om jag köper ett för hårigt kort så kommer bara prollen agera flaskhals..)

Vad ger mest prestanda för pengarna?

Vart kan man kolla upp vilka kort som är kompatibla med andra?

Är grymmt tacksam om någon kan svara någon av ovanstående frågor!
(Lirar mest BF 2142 för tillfället har maxupplösning på 1280 * 1024 pga tft-skärm.) Har lite för mycket lagg kan iofs bero på spelet..

Ditt lagg tror jag inte beror på graffet utan på att du har för lite minne.

Visa signatur

3870x2 tuffandes i datorn:):):) E6600@3,4 ghz, Thermalright Ultra-120 eXtreme, DS-3 P965 och shg:s egna ddr2@887,5 mhz:) Hiper HPU-4S730 Type-R Omnigrid II 730W Western digital 250 gb Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer Retail Aplus Twin Engine Miditower

Permalänk
Medlem

Re: Re: Värt att köpa till kort för SLI?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av aldabal
Ditt lagg tror jag inte beror på graffet utan på att du har för lite minne.

samma här, eftersom bf2 var ganska minneskrävande så lär ju detta kräva minst lika mycket, satsa på en gig ram till istället och invänta nyare grafikkort, ram kan man ju aldrig få för mycket av

Permalänk

kool. Hur är det med kompatibilitet med minnen och grafikkort? vad kan man plugga in och inte plugga in?

Visa signatur

Mysburken: Asus A8N-SLI Premium | AMD X2 4400+ @ 2365 11*215 | Geforce 7800 GTX TOP | 1024mb RAM 2-2-2-5 Crosshair XMS | 36gb WD Raptor 10 000 rpm, 250 gb Seagate | Antec Sonata II | Kringstuff: ViewSonic VX924 19" TFT | Logitech G5 | Razor Exactmat | Microsoft Digital Media Pro Keyboard

Permalänk
Medlem

Använder verkligen BF 2142 mer än 1GB minne för honom?
BF2 använde väl mer än 1GB minne vid högre upplösningar innan de patchade bort något minnesläckage.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robbaz
Tror inte att din prolle kommer flaskhalsa min göra dock det ganska mycke

BF2142 är inte flertrådat, era processorer är rätt så likvärdiga då.

Partymusen kan väl pröva den här guiden, samt lite överklockning för att förbättra sina FPS. Om de fortfarande inte räcker till tycker även jag att det är dags att handla.